Sentuhlah saya

20 March 2010

Susahnya nak cakap

Hati aku sakit betul,
dah lah tak boleh tido.
Pagi-pagi lagi aku dah dapat berita yang kurang baik.

Ya! Allah berikanlah aku kekuatan dan kesabaran.
Aku tak tau macam mana nak mula.
Tak tau sama ada nak cerita dalam blog atau tak.
Tak tau nak cakap dengan sapa perasaan aku sekarang ni.
aku betul-betul tak tau.

Aku buntu sangat....
Cuba kau bayangkan...dah lah kau nak tido payah.
Tak sempat nyenyak kau dah dikejutkan dengan berita buruk...
apa yang patut aku cakap?

Kenapa susah sangat dia nak dengar cakap aku,
aku dah agak kawan-kawan dia cuma menyusahkan.
bukan nak menuju ke arah kebaikan,makin menjahanamkan adalah.

Kalau aku cerita kat sini,ramai kawan-kawan yang kenal akan baca.
mungkin aku tak kan malu sebab bukan aib aku.
tapi ni hal keluarga,kalau hal keluarga bermaksud aib aku juga.
kusut kepala ni,aku betul-betul buntu.

Tapi aku kena fikir matang,selesaikan satu-satu.
kenapa?kenapa ye....selesai satu masalah datang lagi masalah lain.
susahnya aku nak faham hidup ni.
pensyarah aku kata,"hidup kalau tak ada masalah,tak da cabaran.Awak akan rasa boring je sebab hidup awak ni mendatar".


Tapi bila dah banyak masalah,macam ni pulak.sampai aku tak boleh tido malam dan rasa marah yang amat sangat sehingga mengundang kepada kelaparan. *sigh
waktu-waktu macam ni pon aku masih sempat nak rasa lapar.


maafkan aku,aku bukan tak nak cerita apa-apa,
tapi lebih baik aku luahkan perasaan aku berbanding aku cerita perkara yang sebenar.
bukan aku takut pandangan korang pada aku,tapi aku takut orang lain yang terasa tentang entry aku ni nanti.

Ya! Allah....sabarkanlah hati aku ni,
sabar,sabar,sabar,sabar,sabar.......
aku dah tak boleh nak bertenang dan dah tak boleh nak tido balik.
kalau ikut mulut aku da memang berbakul perkataan jahanam dan makian keluar dari mulut aku.



Kenapa tak kau biarkan aku rasa hidup aman untuk sementara?
boleh tak?
kenapa kau sentiasa menyusahkan?
kenapa kau tak pernah fikir pasal hidup kau langsung?

Kalau aku tak fikir kau ni darah daging,
da lama aku biarkan kau,aku tak kan tolong kau.
belajar dari kesilapan.
tapi kau tak pernah nak belajar,kau tak insaf pun.
kenapa kau ni susah sangat nak jaga hati orang tua kau?


aku ni pun jahat juga,
degil lagi lah.tapi banyak benda yang kita kena fikir sebelum kita lakukan.
terlalu banyak,kalau nak diikutkan hati ini lah jalan mati,
kalau nak diikutkan rasa inilah masanya berhadapan dengan segala masalah.
KAu dah senang-senang hidup tak ada masalah,
tapi kau cari masalah.
aduhai....manusia apa kau ni.

kalau ikutkan hati aku nak cekik-cekik kau sampai mati,
geramnya aku,sekarang aku pulak yang nak kena selesaikan semua masalah kau.

Wahai adik ku,
kau tahu betapa kecewanya mama kalau dia tau macam ni lah sifat kau.
kenapalah kau ni...eeeeeeeeeee...geramnya aku....

aku tak tau macam mana nak berhadapan dengan hari esok....

2 comments:

lily lotus said...

ishk2..sabar lagi..dugaan mmg makin lama makin hebat..u've to be stronger

syazana said...

*sigh
thank you...
may Allah bless me...