Sentuhlah saya

31 March 2010

Kenapa ye?

salam,
selamat petang...
Rindu aku tak?
tentulah tak...kan?kan?
hahaha~
motip kan nak layan aku yang tengah mereng seket nih.

malas ler nak baca buku..
ada sapa-sapa sudi bacakan untuk aku...
sila angkat tangan ye?
*sambil meninjau ada sapa-sapa tak yang nak angkat tangan

Hari ni,semalam,kelmarin dan dulu-dulu aku asyik baca cerita pasal buang bayi je...
kenapa ye?
maksud aku,kau dah dapat SEDAP lepas tu kau salah langkah,
benih membesar dan kau naik gila,kau pun sanggup nak bunuh dan buang bagai.

manusia memang tak lari dari kesilapan,
aku faham dan aku tahu hakikat tu.
tapi janganlah kau terlalu zalim...
kenapa tak sebelum jadi rupa yang sempurna kau buang je terus atau kau bunuh je diri kau...
kan senang cerita.

Kau lagi sanggup lahirkan dan kau buang,
kalau panjang umur orang jumpa baby kau tu,kalau tak?
kena makan biawak,kena makan semut,kena...macam-macamlah...
okey,aku tak nak ulas panjang-panjang...
bagi hadis atau ceramah berjela-jela..
cuma aku nak ingatkan,
sekali kita buat silap macam ni,percayalah hidup kau tak kan pernah aman dan terlepas dari mimpi ngeri.

Kau ingat bila dah selesai kau buat macam tu,hidup kau bahagia?
kau tak pernah nangis sebab menyesal?
kau tak ada rasa sayang langsung pada anak yang kau kandung..
come on lah beb,tu kan BENIH CINTA kau...
haram macam mana pun kau kena terima,sebab kau yang jadikan dia haram.
ada dia mintak?
tak ada kan?

yang lelaki pulak bila dah DAPAT MAIN,
tinggalkan je perempuan tu,
aduhai....
wahai lelaki-lelaki yang tak bertanggungjawab cubalah kau bayangkan kalau yang mengandung luar nikah tu adik perempuan atau kakak kau...
mesti kau sakitkan?

jadi fikir dulu sebelum buat...
okeylah...entry macam aku pulak yang emo kan?
saja je wat entry macam ni....


kadang-kadang ada masa kita suka,ada masa kita duka dan ada masa kita ingatkan antara satu sama lain....

bubye....

No comments: