Sentuhlah saya

14 March 2010

My ironman.. (T_T)

Salam,
Selamat malam...
rajin aku kan mengupdate..
takot besok aku malas..jadi aku bg double ok
sambil2 ditemani jerit pekik budak2 kampung yang tengah main takraw kat sebelah rumah....sesudah tamatnya melayan hindustan ngan bibik..makanya aku sambung entry ni balik.
ni gambar last week...
with my bumblebee..hahaha~
see2..i miss him so much...
gilos kan?sedangkan siang tadi separuh hari aku ngan dia...







masa ni kitaorg nak tengok wayang...Niyang Rapik...
kau tgklah tu...semua hal kerja..asal hp berbunyi..mesti pasal kerja..
aku yang ikut dia gi kerja pon naik gila sebab hp asyik berbunyi...
tapi camana dia leh tahan ye?
mungkin sebab tu kerjaya dia..
aku selalu je bebel ngan dia....bz memanjang kadang2 x da masa untuk aku,
merajuk bagai,aku x pernah nak faham dan terima kehidupan dan kerjaya dia...
sebelum nilah,la ni aku tengah belajar2 memasuki kehidupan dia secara tenang...
eeceh ayat aku...









SEjak aku mempunyai masalah hidup yang berat..
lelaki ini merupakan antara manusia2 yang sentiasa berdiri kat sebelah aku...
yang sentiasa buat aku ketawa walaupun dia berduka,
yang sentiasa tadahkan telinga untuk luahan hati aku...
tapi aku x pernah nak faham isi hati...
5 tahun lebih aku bercinta dengan dia,
dia tahu segala2nya tentang aku,dia boleh baca isi hati aku...
dia boleh nampak apa yang aku lakukan walaupon melalui suara je...
yang penting aku memang x boleh nak bohong dia.. *sigh
confirm kantoi...nak wat surprise pon dia leh hidu...kau bayangkanlah..
(bayangkan..bayangkan cepat..)..
formula apa dia pakai aku pon x tau...


Tapi aku,
x brapa nak faham dia,
selalu marah2...okey..aku adalah pompuan yang emosi x stabil okey...
dia slalu je layankan aku bebel2 ...
yang paling bahagia..kitaorg suka gaduh...
dan bahasa adalah kasar ok....
lepas gaduh slalu je kitaorg mintak maaf dan gelak2 balik...
dia lelaki yang gila ok...hahaha~
aku pon sama...pompuan yang sakit...






owh..aku pon x tau knapa aku tulis entry ni..
mungkin sebab masa aku meradang ngan dia siang tadi,
aku banyak fikirkan kebaikan dia kot...
dia lelaki biasa...
lelaki yang panas baran,
emosi x stabil,
cepat kusut,
suka marah2,
cepat naik angin,
mulut laser,
kuat bebel (kalah mama aku)

adakah ini kebaikan?
hahaha~
aku kejis~




Kenapa tajuk entry aku MY IRONMAN?
jawapannya...selepas iklan ini...
hahahahaha~
suke aku kena maki kalau bagi jawapan macam tu...
kenapa ye?
bagi aku...sebab...
bila dia bangun tido je,dia akan terus setting kerja..sebelum dia mandi tau.
dia akan call semua manusia yang berkaitan ngan kerja2 dia.
barulah dia bangun untuk mandi dan siap2 pergi kerja...
since dia bangun hp dia x kan berhenti berdering...
x kan....*sigh (^_^')






kalau pagi2 dia dah sibuk,
dia akan call aku pukul 9 @ 10 pagi,paling lambat tengah hari..
tapi kalau segala2nya berjalan lancar bermula dari pagi...
awal2 dia akan call aku.
such a busy man...






soalan aku yang pertama kalau call atau sms..

aku:b bz?

kalau dia kata bz,aku x kan teruskan sms kecuali betul2 penting dan aku akan terus letak call kecuali betul2 urgent.
tapi bila dia free,dia akan call aku.
kalau hari minggu,bangun je tido dia akan call aku dulu...




waktu kerja untuk kita semua adalah 8a.m-5p.m
tapi untuk dia...24/7
non stop...non stop okey...walaupon masa tu aku br je menggedik nak manja2 ngan dia..
atau masa tu tengah makan ngan aku,ataupun masa tu tengah tengok wayang...
dulu aku selalu mengeluh...
tapi dia cuma pandang aku dan cakap 'sorry sayang..' dengan buat muka comel dia tu..
x da maknanya nak comel2 depan aku kalau aku dah merajuk.






susah...susah sangat nak faham hidup orang lain...
aku manusia yang pentingkan diri sendiri..
camana aku nak belajar untuk terima kehidupan orang lain?
tell me? tell me?
someone told me...
'Along,lelaki yang kuat kerja adalah lelaki yang ada impian dan matlamat.dia bukan x pentingkan kehidupan.Tapi bagi dia,dia dah ada CINTA, matlamat seterusnya adalah untuk menjadikan CINTA itu milik dia.Sebab tu dia berusaha keras,kerja betul2 untuk HIDUP dengan CINTA dia.'







fine,
aku termakan dengan kata2 ni...
bukan kerana dia bf aku,aku puji dia melambung2..
dia x baca pon blog aku ni,x da masa nak belek internet pon..
sedangkan email dia tu slalu aku yang cek.
internet bukan life dia...





My Ironman...
lelaki yang kuat bebel macam mak nenek...(matiklah aku kena piat kalau dia tau aku taip lagu ni)
dia akan bebelkan aku sampai telinga aku berdarah...(dalam istilah aku lah)
maksudnya sampai aku akan jerit pada dia..
'b,stop it..bebel je lah u ni'
dia berhenti sekejap je..mana leh aku hidup ngan tenang lama2...pastu dia sambung r balik.








Kau pon ada bf gak kan?x bf,mesti dah jadi tunang atau husband..
kau mesti tau diaorg camana,
aku tau pasangan kau mesti lg hebat dr bf aku...
tapi aku bersyukur..macam kau gak..
kerana ada gak lelaki nak jatuh cinta ngan aku...kalau nak diikutkan rupa paras memang fail..
i x da rupa Rozita Che Wan ok..dia sangat jelita....
perangai dah memang hancus lebur....
macam jantan sokmo....






kadang2 bf aku pening ngan perangai aku...
hahaha~
sapa tahan dengan aku wei...
kalau aku geram ngan dia,
aku akan gigit lengan dia kuat2...sebenarnya kalau aku geram ngan orang lain pon aku akan gigit lengan dia..dan kadang2 dia adalah reda ngan sikap cannibal aku tuh.....
dia akan sebut
'x pe lah sayang..janji sayang bahagia..'








tapi dia suka tepuk dahi aku..
kenapa?
sebab soalan aku kadang2 leh buat dia sakit jiwa...
umpama dia kata..
'kenapa lu x amik undang2 je,leh jadi lawyer.senang nak putar belit fakta...'






dan Ironman aku nih..
dia akan tido kalau semua keja dia dah selesai...
kalau malam ada kerja....selesai kerja br dia tido..
x kiralah pukul brapa..
pernah beberapa bulan lepas...
pukul 1a.m dia masih kat site..
sedangkan aku dah lena diulit mimpi.





kau rasa entry aku panjang?
aku pon dah penat menaip sebenarnya...





kau tengok muka pompuan ni,
ada jerawat degil yang x nak hilang...
keji tol jerawat ni
benci~











entry ni bukan nak puji En.Bf lambung2 okey..
aku ada sebab sendiri knapa aku buat entry ni...
aku x pandai nak buat puisi yang jiwang2 untuk dia..
cukuplah dalam diary on9 ni aku luah segala...






jangan korang muntah hijau sudah...
aku cuma nak ajak korang menghargai pasangan kita...
walaupon aku x tau jodoh aku ngan dia sampai mana..
dan aku sangat berharap..agar dia menjadi yang terakhir....







bukan nak puji diri sendri ye...
sapa yang boleh jadi macam aku?
selalu kena marah dengan bf sendiri walaupon bukan salah aku
selalu kena bebel kalau dia tengah mental
selalu kena herdik suka2
dan selalu je.....
tapi aku x pernah menyesal,sebab bagi aku lelaki ni yang banyak ajar aku erti hidup,
dia banyak ajar aku berfikir...thats why..I LOVE THE WAY I AM..
x da sapa leh jadi macam aku..
dan x da sapa leh jadi macam kau...
kita adalah siapa kita...








untuk sapa2 yang x da bf...
aku x kan bagi ayat cliche...
tapi satu perkara je aku nak pesan...
siapa pun lelaki yang kau inginkan..
pastikan....dia CINTAKAN kedua ibu bapanya maka dia akan cintakan wanita yang dengan dia.
ini ustaz aku cakap ea...




Nanti aku bgtau kenapa..bye babes...nite..
good nite MY IRONMAN....if u know how much i love u....






Pengajaran untuk hari ini:bila kau tengah merajuk @ marah ngan bf kau,harusnya fikir segala kebaikan dia pada kau.,maka kau akan cepat je cool down.Jadi x da lah nampak yang kau ni keras kepala macam aku...hahaha~

No comments: