Sentuhlah saya

30 March 2010

Hanyalah permulaan..(^_^)

Salam,
aku sihat dan bertambah gemuk..
hehehe~..
aku kalau hujung minggu je kadang-kadang jadi sebu,
aku tak tau nak tulis apa dalam blog ni.

Sabtu hari tu ada berita yang agak baik,setelah bertahun menunggu.
haha..macam pelik je kan bunyi?

En.Bf beritahu ada surat untuk aku,
aku tanya dia surat apa.
Dia kata surat panggilan exam untuk SPA.
(T_T) teruja gila....


kau tau kenapa aku sangat teruja,
kerana dah berkali-kali isi,
baru nilah dapat panggilan exam,
baru panggilan exam je kan?
belum tentu dapat..
kenapa aku mesti nak suka sangat.


sebenarnya aku biasa-biasa je,
memang terkejut,cuma risaukan yang aku ni boleh ke jawab exam?
ada soalan matematik lak tu,tak suka~

tapi bila terkenangkan senyuman mama masa aku bagitahu,
dan kata-kata semangat dari En.Bf....
aku mesti usaha untuk belajarlah walaupun sikit.


ayah?
owh..tadi dia ada call,dia nampak macam excited..
welllau...baru panggil exam je,kenapa semua orang macam sangat gembira?
ayah,mama,En.Bf,Tok Mak dan orang pertama yang terima surat itu..
En.Abdul Rahman selaku bakal bapa mertuaku....

En.Bf kata ayah dia siap doakan lagi mudah-mudahhan adalah rezeki aku...
owh...mungkin itu yang membuatkan semua orang gembira..


erm..lagi satu,aku pun sibuk gak menghantar resume dan ada memohon jawatan sebagai guru bahasa dan tutor di IPTA dan IPTS.

tak pe yang penting aku CUBA.
Tak cuba kita tak tau macam mana..betul?
yang penting hari-hari aku dapat semangat baru....
semuanya berjalan secara perlahan tapi agak sempurna...


aku tak menaruh harapan yang tinggi,
umpama En.Bf cakap

'yang penting awak berusaha sayang,kejayaan bukan datang bergolek..'

sebab-sebab aku teruja..
(1)da 5 kali aku isi SPA...baru ni aku dipanggil..
(2)sebab aku berjaya buatkan mama n ayah aku teruja sama
(3)kena study Pengajian am dengan matematik (^_^")
(4)INILAH PERMULAAN KEHIDUPAN....

walaupun aku tau jawatan tu masih samar-samar...
yang penting USAHA+DOA+TAWAKAL...

doakan yang terbaik untuk aku.....

3 comments:

Lyn Yusoff said...

All the best!!

{ Miss Syahira } said...

beb.. sama la. aku pun kena sit exam spa tu. kau ambil kat mana?

syazana said...

k.lyn:Thank you...


Syiera:kat skudai....kau untuk jawatan apa ye?aku macam pelik-pelik je sebab da lupa apa yang aku mintak.