Sentuhlah saya

13 March 2010

First appointment

Salam,
selamat petang semua...
owh..rindu nak mengupdate...
ada entry yang berkepam menjerit2 mintak dipublish...
tapi aku adalah super malas....

Sekarang ni aku dalam kondisi yang x berapa nak best,
da dekat sebulan dari CNY hari tu,aku x study apa pun..
maksud aku update my thesis.
aku blurr gila2..
serius aku macam x tau apa nak buat.

Terus terang aku bagitau....
aku sangat stress sampai x boleh tido malam...
da lama aku x boleh tido,
kesihatan x menentu...
sampaikan Doktor yang aku jumpa terpaksa dealkan appoinment dengan PAkar Psikiatri..

Aku x gila okey..hehehe~
korang bukan betul..kadang2 x semua orang fikir +ve..
asal jumpa Psikiatri je orang tu gila..sesetengah oranglah..
aku x tuduh korang pon.
aku pon sama,masa mula2 Doktor cakap nak wat kan appointment je..soalan pertama aku...


Aku:Doktor saya ni dah gila ke?

Doktor:eh x da lah...awak mungkin terlalu stressed sampai x boleh tido.Saya sendiri x berani nak bagi ubat tido pada awak.Semuanya berisiko.HAl2 macam ni Pakar Psikiatri je yang tau.X semestinya awak ni gila.Masih boleh jalani kehidupan normal,awak sihatlah tu.Alah biasalah,kita hidup bermasyarakat, orang tau bercakap tapi x faham apa masalah kita.

Kemudian aku cuma diam dan dengar nasihat doktor.
sebenarnya,
sebelum appointment first lagi aku dah leh tido nyenyak..hahaha~
kiranya terapi minda yang terbaik adalah hidup di samping family...
bila balik kampong,hidup aku jadi tenang..
nak tido pon senang..bahagia~....
bila hari kejadian...
aku pon pergi je lah appointment tu..
saja nak tengok pakar psikiatri ni mengubatkan orang camana...


alahai...
aku bukan nak komen lah...
dah lah aku ni pesakit dia,
aku tengok dia pon macam orang sakit..
jadi korang leh bayangkan x ?
pakar2 sakit jiwa kat hospital bahagia sana...
camana diaorg nak rawat orang2 gila...
aku ingat sistem diaorg ni nak kena ubah lah..
benda2 macam ni melibatkan psikologi...


aku ni plak biol..
saja je layankan soalan2 dari pakar u,
soalan2 yang memang aku dah jangka...
macam...
1.awak ada masalah?
2.Family awak camana?
3.Awak paling rapat dengan sapa?
4.Hobi awak?
5.Awak paling percaya pada sapa
=
=
=
=
Family awak ada sejarah sakit mental?


atenya soalan...ikut family mana ada...yang mental lebih aku sorang je...
yang lain semua kuat iman..solat cukup,ngaji selalu.
aku ni terbarai...solat slalu terlajak subuh...kadang2 lalai...bukan kadang2 tapi selalu okey.
ngaji pon dah jarang, sebab tu aku diduga macam ni sekali.
iman aku x kuat,fikiran aku bercelaru.
satu kerja pon x leh nak buat.
sebabnya satu je,aku lalai dan alpa..aku lupa kewujudan Tuhan..
aku lalai nak mintak pada dia...
aku lupa dia beri aku segala2nya...


untuk korang kat luar sana,
bila ada masalah,jangan sesekali lupa pada dia...
jangan sesekali lalai..kerana dia lebih mengetahui....


untuk aku,padan muka..bila da mental baru nak ingat tuhan...

No comments: