Sentuhlah saya

26 March 2010

Rinduuuuuuuuuuuuuuuu MAsa Lalu

Salam,
Selamat pagi,
Hari ini hari jumaat.


Kalau masa sekolah dulu,
Hari Jumaat merupakan Hari yang penuh nikmat,
sebab penghujung sekolah...
Tapi hari jumaat juga merupakan Hari pertemuan aku dengan En.Bf...


Hehehe~
terpesong...


kalau dulu inilah jadual aku kalau hari jumaat masa Tingkatan 4 & tingkatan 5

6.30 a.m

bangun,mandi,solat dan siap2


7.30 a.m

sampai sekolah dan berhimpun

7.45 a.m

masuk kelas

7.55 a.m

tengok line clear atau x

8.00 a.m

cabut kelas,pergi cari geng untuk cabut sekolah

8.15 a.m

dah merayap di pasar pagi

9.30 a.m

masuk sekolah balik,kalau nasib tak baik dan kena kejar dengan cikgu disiplin awal-awal dah kena sebat pakai rotan.


10.00 a.m

rehat dan makan puas2

10.30 am.

masuk kelas belajar macam biasa

11.50 a.m

balik...kalau ada kawan2 yang nak balik awal,pukul 9.30a.m da sampai rumah balik (^_^)


jadi macam mana?
tiap-tiap minggu akan ulang jadual yang sama,
satu perbezaan yang amat ketara.
masa aku sekolah kat bandar,disiplin memang ketat.
semua perempuan kan?
jadi tak best sangat kalau nak plan cabut-cabut sekolah ni,
apa orang tua kata,tak adventure..hahaha~


kawan-kawan aku masa Form 5 dulu yang sama-sama cabut sekolah dengan aku,
semua dah kahwin...masing-masing dah ada anak 1,
aku sorang je yang tak kahwin lagi.
aku ada anak jugak,anak tekak..hahaha~

dulu kalau duduk berbual dengan diaorang dan cerita pasal kahwin masing-masing ada target nak kahwin umur berapa.

tapi bila habis sekolah target pun lari,jawapan klise.'Da gatal nak kahwin lah, long..'

bukan gatal lah beb,tu tandanya da rezeki kau nak kahwin.

masin gak mulut aku,antara ramai-ramai aku sorang yang cakap aku kahwin lambat dan tentunya aku jadi orang terakhir yang kahwin,selagi aku tak capai matlamat dan cita-cita aku.


tiba-tiba rindu sangat dengan masa lalu...
tak sedar dah 5 tahun aku tinggalkan sekolah lepas STPM...


mungkin ke aku terlalu enjoy dengan hidup aku...
sepanjang aku hidup dan menuntut ilmu ni,
aku paling sayang cikgu-cikgu aku masa form 6..sayang sangat.
tapi kalau ada cikgu-cikgu form 6 aku terbaca blog aku ni,
aku cuma nak sampaikan kata-kata khas untuk insan-insan yang tak jemu-jemu menabur ilmu..


Cikgu Khadijah:

'cikgu terima kasih sebab selalu tebalkan muka dan bela saya dalam bilik guru,walaupun cikgu sendiri pening dengan kenakalan saya'

Cikgu Sarimah:

'Cikgu saya minta maaf,sebab tak lulus ekonomi masa STPM.sebab saya memang tak suka ekonomi,kalau cikgu nak marah,marah mama saya.Dia yang suruh saya amik ekonomi.Tapi cikgu saya menyesal sebab tak belajar ekonomi betul-betul,kalau tak mesti saya dah boleh ambil undang-undang kat UKM'

Cikgu Razali:

'saya tau cikgu akan bangga dengan saya,sebab saya selalu tolong cikgu dalam bilik komputer,cikgu selalu salah panggil nama,cikgu panggil saya JULI,sedangkan nama saya SYAZANA.JULI tu kawan baik saya lah cikgu.Dan cikgu juga tak kan lupa saya,sebab saya orang pertama yang cikgu panggil sebab tak lulus KERTAS 1 BAHASA MELAYU STPM MASA UJIAN PERTAMA.Tapi cikgu hari ni saya nak sahut cabaran cikgu supaya belajar lebih tinggi dan capai level yang cikgu capai hari ni,CIKGU SAYA SEKARANG STUDENT MASTER BAHASA MELAYU DEKAT UNIVERSITI YANG CIKGU PERNAH BELAJAR DULU,cikgu tunggulah mana tahu satu hari nanti kita akan duduk dalam bilik mesyuarat yang sama.'

cikgu saya rindu bila cikgu sebut macam ni dan bertanya pada pelajar lain:

'awak ada nampak anak dara saya tak?'

walaupun masa tu saya tau cikgu cari saya,dan saya sembunyi sebab saja je nak main-mainkan cikgu.

Cikgu Sharifah:

'Terima kasih cikgu sebab selalu membebel dekat saya,selalu suruh saya ketuk ketampi sambil disaksikan adik-adik tingkatan 3,terima kasih bukan sebab saya seorang je kena denda tapi satu kelas pun sama sebab kitaorang tak buat rumusan bahasa Melayu yang cikgu suruh.Dan terima kasih sebab cikgu percaya yang kami boleh berjaya.buktinya cikgu murid-murid yang kena ketuk ketampi ni semua dah bergraduat cikgu'

Cikgu Aida:

'Cikgu saya nak minta maaf sebab selalu tido masa cikgu mengajar,sebab kelas cikgu selalu awal pagi,dan cikgu tau kitaorang tido dengan nyenyaknya....tapi cikgu tak pernah marah.Nasib baik kitaorang lulus subjek pengajian am'.

Cikgu Asimat:

'Cikgu memang best,sebab selalu je dapat baca mata saya,kalau saya tak suka orang dan apa yang tersirat dalam hati saya,sampaikan mengumpat pun cikgu boleh join sama,Cikgu terima kasih sebab bagi saya ponteng kelas tambahan,cikgu macam tau je hari tu first date saya dengan En.BF.'

Cikgu Haida:

'Cikgu adalah cikgu jawa yang paling saya sayang,kerana cikgulah saya minat sejarah dan boleh score masa exam walaupun tak cemerlang,cikgu bangga dengan saya sebab saya antara pelajar subjek sejarah yang cemerlang tiap-tiap kali ujian,owh dan terima kasih cikgu sebab masa spot chek cikgu tolong simpankan handphone saya..sayang cikgu..hehehe~cikgu if u free jom ngombe-ngombe'.

Cikgu Bachok:

'Terima kasih cikgu sebab sanggup tandatangan surat rayuan saya untuk masuk ke Universiti,cikgu yang bagi nasihat kat saya suruh buat macam-macam,kalau tak mesti saya tak masuk U dan tak tercapailah cita-cita saya,walaupun saya tak suka anak cikgu yang bajet bagus dan tak boleh tengok orang lebih dari dia,tapi saya sayang cikgu sebab cikgu baik'...


okey dan yang terakhir untuk bekas pengetua SMK TUN SARDON

Puan Munajaha:

'Cikgu mintak maaf sebab buat cikgu mengah akibat kejar saya dengan rotan,sepatutnya cikgu biarkan je saya ponteng perhimpunan jadi cikgu tak mengah kejar saya dan kawan-kawan yang lain,terima kasih ye cikgu sebab tak bagitau mama tentang perangai saya walaupun cikgu kenal baik dengan mama saya.'


sekarang korang boleh analisa sendiri aku ni orang yang macam mana...
(^_^)

4 comments:

lily lotus said...

hihii. notty2 ayam. biasalah..i like!

syazana said...

Huhuhuhu..miss my old days

{ Miss Syahira } said...

hugs you beb.
apa pun yg terjadi kau tetap kawan baik aku dunia akhirat.
tu janji kita masa kecik-kecik kan.
hihi..

* aku kecik, kau sama je. besaaa! ha ha ha.

syazana said...

Syira:haha~ obes la beb sekarang...
kena slimkan badan balik...sbb nak kahwin...lalala~

Ye..aku ingat janji kita masa budak-budak dulu....
then i really miss my old days