Sentuhlah saya

06 March 2010

My new sunglass












Salam...
selamat petang....
hari sangat senang hati...
jalan2 bawak von's...
haruslah bawak x kan nak tinggal punggung kat rumah lak kan?
aku ikut En.bf turun side...
selaku bakal isteri kepada manusia yang terlibat dengan bidang construction nih,
haruslah merajinkan diri untuk melihat site bersama2 ye...









hahaha~
motip...
sebenarnya aku nak berjalan je...
kalau dok kat rumah aku tepu...
wokey2,aku dah terlajak dari landasan kebenaran...
yang sebenarnya nak bgtau kau nih...









Aku dah beli sunglass baru....
wuhuuuuuuuuuu...dengan bangganya...
menghabiskan duit dalam sekelip mata...
suke~









dah hampir setahun aku simpan RM20.00 sebulan untuk beli sunglass baru..
okey,kau dengar RM20 sebulan,macam aku ni miskin sangat kan?
sebenrnya sebab aku rasa sunglass ni bukan benda penting....
lagipun tiap2 bulan lepas bergaji aku akan dahulukan yang wajib @ penting...
jadi x da lah menggigit jari bila x da duit.
Selaku student aku akan lebihkan perbelanjaan pada buku dan makanan...
okey tipu, lebih sangat pada makanan.
jadi x pernah ada istilah kempunan dalam hidup aku.















Kalau aku nak beli sunglass lagi mahal dari ni pon boleh,
cuma untuk apa?
aku bukan adakerja tetap...
prinsip aku,bila dah bergaji riban2 insyaallah aku akan puaskan diri aku dengan segala benda yang aku nak dan sekarang bukan masanya.











mesti korang rasa kelakar kan,setakat nak beli sunglass harga RM200 pon aku simpan duit RM20 tiap2 bulan....
itulah tabiat aku,kalau nak kan benda x perlu.
selama ni pakai sunglass uptown je...
dah 3 sunglass aku patah.
mata aku sensitif sebenarnya,x tahan panas.
serik kalau jalan jauh...
sepanjang perjalanan asyik berair,macam orang nangis pon ye gak.
jadi aku nekad lah beli 1 yang berkualiti sket janji mata aku x berair lagi.












:'-( owh sapa x sedih beb nak kena kuar duit.
bukan En.Bf x nak belikan..
tapi bg dia biar aku belajar berdikari dan x mengharap pada orang lain...
dan cara dia sangat berkesan pada aku...
aku belajar menghargai duit sendiri....
Tapi kadang2 lah *sigh.....













Aku beli yang ni pon jenama biasa2 je,BONIA....
Hati selera macam naga....nak GUCCI.
hahaha~
x pe Along belum sampai masa....
sekarang adalah masa....berkais2 hahahahahaha...














Pengajaran untuk entry ini:bersusah-susah dahulu,kaya raya kemudian.tapi jangan menghabiskan duit macam aku... (^_^")

2 comments:

Lyn Yusoff said...

cantik...
takpe.. beli ikut kemampuan diri sendri.. bonia pun branded gak ok.. hehee

syazana said...

Lyn Yusoff:
tq..
erm..tu lah..lau ikut hati memang nak capai Gucci je...
tapi fikir2 balik sayang duit,dah lah x kerja,karang nak makan apa plak.