Sentuhlah saya

23 March 2010

My life is under construction....

Salam,
wuhuuuu..
tajuk mantap ye...macam apa je kan bunyi...

ye aku tengah menyusun balik hidup aku yang caca merba ni....
aku masih kat kampung dan memang tak ada hati nak balik UPM minggu ni...
sambil ditemani Tok mak yang tengah nyenyak tido sebab hujan,auntie mah yang dari tadi sibuk mengemas rumah dan Cik diman yang sibuk mengadap hal-hal orang kampung....
Aku?
sibuk melayari internet sambil menjana idea untuk soal selidik yang tak siap-siap lagi ni.

Kebarangkalian untuk menambah lagi satu semester tu ada,
buat masa ni aku buat tesis aku secara perlahan-lahan,
aku perlukan keadaan dan lokasi yang tenang.
sekarang pilihan semua kat tangan aku,
lepas berbincang dengan Puan Pensyarah,
aku rasa lebih yakin.

Aku tak nak terburu-buru,
sebab aku bukan orang yang bijak dalam penulisan ilmiah ni,
aku tau kalau aku caca merba tak da benda yang jadi.

Jadi biar lambat asalkan siap.
sapa setuju angkat tangan.... (^_^)

Bulan 5 dah boleh fikir pasal kerja memandangkan aku masih kelam kabut lagi nih...
aku abaikan sekejap pasal kerja ...
muahaha..
kerja sekarang adalah menghabis kan duit tabungan ye....

Jadi kepada sapa-sapa yang terlebih duit tu tolonglah derma kepada pelajar seperti saya...
(^_^')



MEmang banyak masalah akhir-akhir ni...
entry sebelum-sebelum ni pon aku dah bagitau...
kat mana lagi nak luah perasaan,blog adalah salah satu landasan untuk aku meluahkan perasaan dan berkongsi cerita...


Tak mau kusut-kusut,
sekarang ni tiap-tiap hari mesti bangun dengan senyuman...
senyum...senyum...senyum
mama selalu je telefon bagitau sekolah dia memerlukan Cikgu ganti untuk Bahasa Melayu,
sebab cikgu yang mengajar tu bersalin.
tapi jadual aku tengah tak betul sekarang ni....
tak boleh ler aku nak menerima tawaran tu.


mama kata graduan-graduan yang memohon untuk cikgu ganti dan GSTT tak ada yang amik bahasa melayu...
adakah cikgu Bahasa Melayu telah kekurangan sekarang ni?
muahahaha~ itu tandanya ilmu dan tenaga aku diperlukan... *blush...


poyo sekejap ye....
takpe lah belum rezeki,bukan tak nak ,cuma sekarang ni banyak ulang-alik dari johor ke UPM,jadi kalau aku terima kerja tu,aku tak boleh nak cuti-cuti.Gila kau dah lah satu sekolah dengan mama aku,lepas tu tak kan nak tinggal kelas budak-budak tu semua semata-mata kerana hal aku...itu pentingkan diri namanya....


Jadi baik aku tak payah terima langsung.
karang kesian kat anak-anak orang tu sebab cikgu selalu tak ada.

owh ye pasal,entry aku marah-marah kat adik aku hari tu aku bagitau je lah.
dia kena tahan kat balai,dan aku pergi jamin...tu yang punca aku mengamuk awal-awal pagi...

untuk kau yang ada anak perempuan,adik perempuan,anak saudara perempuan dan sebagainya,lindungi dan jaga mereka baik-baik,bila dah degil macam adik aku tu susah nak nasihat.Dunia sekarang ni macam-macam,kalau anak-anak bagi alasan jangan percaya sepenuhnya,selidik dan siasat dan kalau nak sporting pun bertempat.


Macam adik aku ni,mama aku garang gila pun dia bukan tau takut,aku ingat dalambadan dia ada hantulah...hahaha~entahlah mungkin ada kesilapan kami sekeluarga yang kitaorang sendiri tak nampak kan.


apa pun aku nak gi mandi...petang ni kerja.Kerja habiskan duit En.Bf...bye...

No comments: