Sentuhlah saya

04 October 2009

Itik & aku

Morning!!!!
Itik pulang petang lalalalala..
Ok,entry pg ni ialah
kisah itik&aku..

Bukan aku yg menternak ye..
tp Cik Diman (pakcik aku,merangkap adik mama)
Pagi tu aku sgt bersemangat
x pnh masuk reban itik..
tp aku mimpi apa mlm tu x pasti

Bangun pg je aku terus cakap ngan auntie mah
Aku:Auntie mah,kita tolong basuh bekas itik minum ye
Auntie Mah:kau pandai ke?
Aku:aloh blajor2 ler...
Auntie mah:hah pergilah..
Aku:itik petok kaki x?
Auntie mah:x lah.

Ok ni dia wajah br bgun tido
Dgn penuh semangat
dah ada kat reban itik ye..
mula2 masuk reban je aku dah berlari satu reban
sbb itik2 tu kejar aku
bkn apa..
itik2 ni ingat aku nak bg diaorg makan..
huh x da maknanya..

aku nk bersihkan tpt mandi korang dulu ye
then bekas air korang tu
yang dah besalut ngan tanah..



Tadaaa...
Bersih x aku basuh..
huhuhuhuhu..
first time beb..
selama2 Cik Diman & Auntie mah bela itik br la ni
aku tolong diaorg..
kalau x,mmg x da maknanya aku nk bgn awal ye..

Aku leh tahan membungkus diri
sampai kol 11 pagi..
kol 11 masih pagi kan?kan?
ahaks..

Cayolah cakap aku
bila kita tido kt kg..
udaranya lain mcm..
mcm x nak kasi kau bgn tido..

sejuk & nyaman..
Adeh..bila nak balik kg nih..



OK..
ni dia..
anak2 angkat Cik Diman & Auntie mah..
ada dlm lebih kurang 150 ekor
Cik Diman pon ada bela ayam kampong ye..
ni bukan sekadar bela
untuk dijual gak..
Mmg ada org beli ngan dia..
Itik yang dah mandi
outih dan bersih..
huhuhu..
Cik Diman x nak wat kolam..
sbb takut itik2 ni
bertelur dlm kolam..

Ntah ye ke?
aku x tau..
hanya org yang bela itik sahaja yang tau
ye x ..

Kami sekeluarga adalah dah jemu
makan daging itik & ayam kampong
Serius sedap

Mesti mcm pelik kan?
huhuhuhu
x caya cb r..
aku dulu pon mcm geli2 gak
tp tgk semua org mkn cam best
lbh2 lagi itik masak rendang
fuh..mengancam..

Ok smpi sini je tok pg ni..
Tata...







2 comments:

cik syahira said...

ahaks..

aku suka tgk itik2 ni.
terasa main farmville pulak!
ehhehehe..

syazana said...

tapi yang ni realiti ye..
ahaks..
nak rasa mcm farmville meh dtg umah nenek aku..
bukannya jauh dr rumah mak kau.