Sentuhlah saya

16 October 2009

Cinta Suami Orang 3..

Salam..
lets continue our hot mama..
ops sorry..our hot topic's

Dah baca entry semalam?
fine, based on true story..

i've step mom..
u know what i mean?
everything is fine till my father get married again...
erm..i think..its been 17 years ago..

am i happy?
gila kalau aku kata ya?
ms tu cuma berusia 7 tahun...
apa je yg aku tau..
btol?
nothing..
i love my father...
I LOVE HIM SO MUCH...

aku anak kesayangan dia..
dia x pernah pukul aku..
dia x pnh marah aku (dulu yelah,bl dh besar slalu je)
he never say no to me..
everything is great..
till he married to that women...

my mom get hurt's
dulu aku x paham apa maksudnya "mak tiri"
adakah ianya sejenis biskut?
kek?
roti?
@ gula?

Rupa2nya dia ialah manusia...
wanita lain yang berada di sisi ayah aku..
what should i called her?
mom?
mama?(mama je yang layak panggilan ni ye..)
mak?
ibu?
the truth is i called her "makcik"
as my father told me..

erm..sbg anak..
aku x da hak untk berkata apa2..
its between him and my mom..
i love him
i love my mom...

Mama berubah..
garang..
suka marah2
suka cubit2..

i feel.... :'-(
i n my sibling's
feel hurt
lost..
alone?

Kau suka tgk mak kau tension?
makan hati?
(klu betul2 makan hati x pe,lbh2 lagi hati ayam)
asyik nak marah2
sedangkan ms tu adalah waktu untuk kau bermanja.?

Aku x pernah salahkan mama..
sekali pon tidak..
dan aku tau dia x da silap apa pon kat ayah..
(mcm yg ayah aku cakap)
ayah pernah cakap..
"mama adalah wanita yang paling ayah sayang"
tapi ayat ni dia cakap 2 hari sebelum dia nikah ngan my step mom ye..
kadang2 aku terfikir..
kenapa?
mengapa?
tp aku x da jawapan?
(klu berani tya ayah aku)

its tough for me to feel that way..
sedangkan umur br 7 tahun..
mcm2 emosi yang aku dh rasa..
bukan ke itu gangguan emosi untuk kanak2 semuda aku?

Till today..
i remember everything..
all the things..

But great..
Hari ni aku adalah SESEORANG
bukan sampah...
semuanya sbb MAMA...
walaupon emosi aku kacau -bilau..
family aku huru-hara..
hidup aku caca-merba...
what can i say?
aku cm berpegang
"Allah x kan bagi hambanya dugaan,kalau hambanya x mampu untuk menghadapi"

Adakah aku menyalahkn takdir?
my mom?
my dad?
my step mom?
Dulu mungkin ye..
tp ni asam garam kehidupan..
aku x perlu menyalahkan org lain..
Aku cuma perlu belajar tentang hidup..
belajar tentang kasih sayang..
belajar tentang perhubungan..

Kalau aku di takuk LAMA..
aku mungkin bukan seorang pelajar..
mungkin aku telah menjadi pengedar dadah?
@ mungkin perempuan yang x bermoral?
semuanya mungkin kan?

Bayangkan..
best friend aku semuanya mempunyai masalah family..
masalah yang sama..
camana kami survive?
dgn kasih sayang antara kami...
kami bg kekuatan antara satu sama lain..
Dan kami berjaya lalui fasa di mana..
Kesedihan bukanlah untuk seumur hidup.

KOrang pernah dgr..
masalah sosial berpunca dr RUMAH?
tapi org dewasa x faham..
dia akan kata..
tu semua pengaruh rakan sebaya...
Hehehe2..
contohnya,aku.
kalau nak buat jahat,bukan krn pengaruh kawan..
tapi sbb aku sdr yang nak buat..
(see2 betapa jahatnya aku....arghhh....past is past)

Life is not easy...
Contohnya mcm aku...
MAMA adalah satu2nya org yang yakin aku akan jejakkan
kaki kat menara gading..
yeah its true..
when my dad say no to my matriculation form..
only her say yes...

wpon aku realize yang aku bukanlah seorang yg bijak..
tp aku berjaya mengubah takdir aku(untuk setakat hr ni lah,dan aku msh berusaha)
Jadi korang tau apa punca aku wat entry tajuk cenggini..

Aku BUKAN menentang wanita2 n lelaki2 yang terjebak ye..
Cuma fikirkan n renungkan..
if korang ada anak..
n anak korang SAKIT mcm aku (contoh terdekat)
kalau leh betul mcm aku x pe..
kalau terus HANYUT?
amacam?

Kalau anak2 kau leh menerima ngan hati terbuka..
alhamdulillah...
Hehehe2 i'm not a good gurl ok?
I'm hot tempered one...
Kalau aku ni SUCI tanpa perangai2 buruk
jackpot for my mom...
aku sgt kuat melawan n degil (dulu r,ms zaman budak2)
yeah,aku pnh bergaduh ngan mak tiri aku..
lawan mulut r...
ayah aku risau gak lau aku gi tumbuk bini dia tuh..
THanks god aku masih waras ye..
hehe2
tu semua crt lama...

Wpon aku x banyak cakap skrg,
aku sk amik langkah berdiam diri..
bg aku diam itu lbh baik dr berkata2...
Kalau aku sakit,aku akan nangis puas2..x mcm dulu
aku akan serang balas balik..
(baik x aku skrg?hik..hik..gediks)

Susah untuk aku fahamkan org2 yang x faham
susah untuk aku puaskan hati org yang x puas
susah untuk aku cerita semuanya..
sbb itu hidup aku...
Jadi aku cerita sket2 sudahlah ye...

Till now..
i've no answer..
aku x tau knapa ayah aku kahwin lagi...
Dan aku x nak tahu..

Bukan nak buka pekung di dada..
Tetapi sebagai panduan di hr muka..
hehehe..
untuk budak2 yang pnh nakal2 mcm aku..
marilah kita sama2 bertaubat..

aku nk jadi buadak baik..
aku nak jadi anak yang baik...
la..la..la..la..

Nanti i sambung lagi ye?...(versi kak nam)

No comments: