Sentuhlah saya

22 October 2009

Bengang tahap asbestos....

Dear diary...
salam n selamat petang...
petang ni aku bengang dgn 2 perkara...
Walaupon perut aku masih penuh ngan laksa
(from laksa shack...(T_T) )
Tapi hati membengkak..automatik jd lapar balik..
Hahaha2 motip nak mkn banyak...

(1)Bulan ni x dak gaji...extend kuar bulan depan
(mcm haram..aku bengang)

(2)aku bengang ngan sorang kawan nih:
Call x berangkat....
pki 2 hp...
call nbr 1'st da mmg off...
call yang second dpt tp x angkat...
Apa perasaan anda klu call tok hal PENTING pon x berjawab?
(aku dah #$%^&*##@)

Fine,
msh penuh kesabaran..
send msg..
lambat br jawab...
aku terfikir....
nak kata kerja, x kerja...
org abes claz..dia pon sm abes..
nak kata g library, haram....
Nak kt x suka hp..
dah 2 kali tukar hp sbb asyik sms je smpi jem...

hah jawap2?
berikut adalah sms aku...

Aku:salam,kau kt ne?
Dia:kat luar,ada hal..
Aku:pelik kau ni ek?kt dah single tp asyik ada hal je..nak cr pon jenuh..

Dia da x balas..
sbb mulut aku mcm puaka..
kalau aku nk sound da lm..
tp x smpi hati kawan kan?

Tp kalau ssh pdi plak cr aku...
masa sng haram nak igt...
bukan nak mengungkit...
tp bila kita nasihat x nak dgr..
masalah sdr cr..
bila kusut mulut macam celaka...
(hah amik kau mulut aku dah TERPUAKA)

Aku pon x phm..
kadang2 aku meluat gak ngan kau nih..
cerita yg bf kau tu kaya raya maya...
tp aku tgk kau x da r mewah sama..
(bf kau kedekut ea?)

Kau asyik crt pasal keta besor dia..
(TP dia pgg kad bank bini...)
kau pon tpg keta buruk aku..
tumpang keta murah kawan2...
apasal dia x belikan kau keta ye?

Dgr taste mcm tinggi..
tp aku tgk semua barang murah je..
kau pon berlagak mcm org kaya..
tp mmg x da style org kaya..jauh sgt...

Apa yg ada kt bf kau yg kaya tuh...
x da tlg kau pon?
(ok,tahap ni aku dh jadi betul2 puaka)
Bl Ssh muka ni gak yg kau ngadu...
Kadang2 aku kesian ngan kau..

Kami,kwn2 kau mmg x da BF kaya mcm Bf kau..
tp,alhamdulillah...
kami bahagia n bersyukur...
kami x bangga dgn harta yang BF kami ada..
sbb Tu bukan Hak kami..
Kami x teringin nak menunjuk...
sbb kami sedar diri...

sampai satu tahap aku nak tya..
kau dating makan kat mana ye?
hotel 5 star?
restoran mahal2?
Dia ada bg kau present?
dia ada bawak kau gi shopping?
(wah..mulut aku keji...aku jahat)

Mmg tu semua duniawi..
yg slalu kau kata...

"cuba kau tgk mcm aku ni long,aku x mintak pon bf kaya.tp aku dapat yang pakai keta besar."

Dan cuba kau dgr plak yang aku kata.

"mmglah,kalau keta besar tp pgg duit bini...sorry r beb..tu dayus"

Okeh..takat ni je..
karang aku mencarut lebih2..
cukup sekadar..marah aku terlepas..

P/S:untuk semua perempuan kat luar sana..harta mmg penting tok ms depan.Tp harta bukan segalanya..kalau ada harta tp kau x bahagia untuk apa?kau mendirikan kebahagiaan atas penderitaan org lain untuk apa?...untuk kawan aku..aku doakan yang terbaik untuk kau...aku x kuasa nak tegur + nasihat =sbb kau x kan dgr.Makanya jangan nak bising2 kalau ada masalah.

No comments: