Sentuhlah saya

12 December 2009

Sinar Baru....

Salam,
Selamat Pagi...
la..la..la..la.. (gembira kan aku?)
ALHAMDULILLAH...
Kawan2 semua Allah S.W.T dengar doa kita... :-)



Semalam petang aku gi PPUM nak melawat k.long.
(En.Bf x dapat nk turun seperti yang diplan,makanya aku pergilah sendiri)

Aku sampai je dah petang dalam kol 5 .30p.m..
x da sapa kt bilik tu kecuali future mum n k.long...
Masa aku smpi k.long tgh tido dan x lama future dad n abg.zahar sampai...
kitaorg borak2, ada kawan2 abg.zahar dtg melawat...
secara jujurnya,aku x brapa berani nk tgk keadaan k.long...


Tapi ku kentalkan jugak hati nih nk melawat dia...
area kol 6p.m, future mum nak balik hotel nak mandi segala..
dia mintak tolong aku temankan k.long n suapkan makan..
(tanggungjawab tuh,aku x pnh jg org sakit,slalu org yang jg aku)


Dari segi fizikal k.long,mmg nampak agak lemah...
tangan dia kedua-dua belah ada bekas cucuk...
(adoyaiiiii...sakittttttttttt)
dan paling aku rs nak nanges...tgk tangan dia bengkak+lebam
lg satu dekat urat nadi lebam kebiru-biruan...
secara realiti aku nampak bekas dialisis kat tangan sebelah kiri...


Ya! Allah kau ringankan lah sakit dia....


dia tersenyum menjawab semua soalan2 aku....
wah....jahitan bedah hr tuh..panjang gila....
nasiblah aku kuat semangat,maunya pengsan tgk semua tuh...

K.long mmg kental....aku pon x sekuat dia...

aku x boleh bayangkan...dalam seminggu 3 kali kena gi dialisis..
3 kali tu jugaklah kena cucuk kt tempat yang sama...


Tapi aku sangat legaa.....
kalau ikut jangkaan Doktor badan k.long sepatutnya masih lemah..
tp alhamdulillah sihat dan mampu gerakkan badan.


Boleh berbual mcm biasa...


Bg aku dari 100%...50% ubat doktor dan 50% lagi adalah keyakinan kita sendiri..
dan k.long ada 50% keyakinan tu..
wpon aku tau dia kecewa...
wpon aku npk kesedihan dalam mata dia...



x pe..lepas k.long sihat aku ada misi lain..
(cett..da macam Tom Cruise plak dalam Mission Impossible...)
Misi untuk bg dia semangat n harapan...
selagi kita masih ada peluang..kita kena cari dan gunakan peluang tu..
aku tau dia dh putus asa..



Walau apa pon....aku puas hati...
sekurang2nya aku dh berbakti pada dia wpon dgn suap makan..
tolong sapu minyak angin klu dia pening...
tp semua benda ringan..aku x nak kata2 terima kasih...
cuma aku mintak dengan tuhan...
sembuhkanlah penyakit dia..permudahkanlah segalanya untuk dia...
dan berikanlah segala kebaikan untuk dia..
aku pohon...



Aku nk dia cepat sihat....
sbb anak2 rindukan dia....

No comments: