Sentuhlah saya

24 December 2009

Hidup ini macam2 (1)

Salam...
morning dears...
hieh..aku berada di tahap kebosanan yang melampau...
aku kat opis tp keja semua aku dh settle...
hula..hula...

seems like mcm nak blah blik kg je...hahaha3..kalaulah ni opis ayah aku...kalaulah ye...
aku bengang gak ngan tenet ni..tb2 cr pasal..nak upload gbr x leh..hamp..betul
malas nak pk sangat..jd aku nk review pasal kejadian2 yang tlh berlaku...of course ler yang berkaitan ngan masalah hati

macam2 betul perkara yang berlaku dlm hidup aku..
2009 full of sadness...not me lah..utk org2 kat sekeliling aku..
for me 2009 agak mencabar...hush lau x kuat iman..da lama aku terjun gaung...hahaha

aku nk cerita sket..kita share2 sama2 pembaca wanita ye.. :-)
aku bukan nak aibkan sapa2 tp sekadar peringatan,pengajaran dan pengalaman.

(1) Wanita pertama bernama S
S kawan aku ni adalah sorang yang sgt cantik dan peramah,baik,soft spoken..aku kenal dia x lama,kenal atas kawan gak tp aku selesa ngan dia...one day dia decide nak kerja sementara kat oversea...with her aunt.Dia pergi dgn tujuan utk mencari pengalaman...dia tglkan family,kawan2 dan CINTA dia...

Pergi bukan lama pon,6 bulan je.Tp dugaan untuk dia,CINTA yg dia tglkan kat Malaysia mula berlaku curang...aku tau hal tu..tp En.BF x kasi masuk campur...dan aku kenal org ketiga tuh..
kitaorg pnh lepak minum sama2.Tp aku kan sentiasa +ve..x da maknanya aku nk pk yang bukan2 pasal org...

satu hr masa aku ngan S chatting, S tya aku "along,kau agak2 bf aku ada org lain x kat Malaysia?"

aku kan kawan yang baik,lgpon aku x tau sbnrnya yg bf dia mmg ada skandal ngan pompuan tuh.

"eh x da lah,dia kan sayang kau.dah2 jangan pk bukan2 tau."

Aku ada gak tya En.bf pasal Bf si S nih...tapi

"sayang boleh x jangan sibuk hal org,kalau dia yg cr masalah biar dia yang selesaikan"

ok,fine then aku buat bodo saja....sampailah satu hr....S call aku sambil nanges2

"along sampai ht kau tipu aku,kau dh tau dia main pompuan pon kau x bgtau aku..bla..bla..bla"

Weih adakah salah aku?
tp aku x marah2lah,aku explain cr baik....aku ckp ngan dia settle baik2...
Dan dia pon menyelesaikan masalah yang sedia ada...
mungkin bukan jodoh dia..bf dia yang bongok masih lg ada fair ngan pompuan tuh...pompuan tuh siap cakap lg..yang lelaki tu dh tido ngan dia..haram da...

Makanya hancurlah hati kawan aku nih...aku plak yang nanges masa dia crt kat aku..sob..sob..
S cakap ngan aku,dia nak mulakan hidup br.Apa yg dh berlaku dia jdkan sejarah n dia x kan trm bf dia balik walau apa pon yang berlaku..

Yes...hidup S....
Tapi yelahkan bercinta lama gila dekat 7 tahun...dia pyalah setia tb2 bf dia curang..
adoyai...aku plak yang takotttt....
7 tahun bercinta dan tb2 hati berubah..

untuk S,tabahkanlah hati kau..tuhan tu maha adil..
mungkin dia nak bg lelaki yang lebih baik untuk kau...
seharusnya bersabar...

Tettt..:Selepas insiden ni..aku ngan En.Bf discuss..hahaha...hal2 masa depan lah kan..pokok pangkalnya hati sendiri ye kawan2....kalau kuat hati kita makanya kuatlh perasaan tu..kalau x kuat hati kita..maka hancurlah perasaan itu.

t.a.t.a

No comments: