Sentuhlah saya

16 December 2009

Aku x suka duduk kat Hospital...

Salam....
dr last week nk update,tp mcm x best lah kan..
last week tgh huru-hara...
nampak gambar atas tuh...
masa ni aku n family En.Bf stay kat ruang menunggu kompleks dewan bedah.

Banyak urgent case hr tuh...
yang kat dalam dewan bedah pon ramai...serentak ngan operation k.long...

Aku dah naik pening gak r..
br sejam aku kt situ dah ada 3 urgent case..
siap penuh katil ngan mesin2 bagai..darah yang bergantungan..adoyaiiii...

Phew....dekat sejam gak aku pujuk Future mum gi makan..
(alasan ye,aku plak yang takut dok situ lama2,lgpon future mum liat nak makan...)

Before keluar makan...
mamat dalam gbr tuh..dok kat blkg seat aku je..
Tb2 Doktor kuar dr bilik bedah then sebut nama patient...
Mamat ni bangun n discuss ngan Doktor nih...
aku adalh jahat ye,pasang telinga...

Doktor:Awak keluarga Patient?
Mamat tu:saya site supervisor dia..
Doktor:tolong maklumkan pd kelurga patient,pendarahan sgt serius,dia berada dlm keadaan koma..bla..bla..bla..
(Aku dh x brapa nk dgr sgt...)

Aku pon x pasti patient tu xcident kat site atau apa..tp lau tgk pada fizikal dia ms lalu depan aku td..mmg parah...segalanya patah n mesin kat tepi2 dia pon banyak....aduhai...

Yang aku tau dia warga asing (rasanya indonesian),sbbnya ptg tu ada 4 org buruh binaan (mungkin kwn2 dia) tgu kat luar kompleks bedah tu....

banyak2 part...part yg mcm dalam gbr tuh aku paling takutttttttttttttttt skali..yolah Doktor nk bgtau hakikat yg kita kena terima kan...

owh lupa..tu belum lg part melawat k.long..
otw ke bilik k.long,lalu depan katil2 patient lain..
pas tu dgr r..bunyi2 patient meraung lah,merintih lah..aduh..pening kepala..

Aku pon x da lah nk stay kat ruang menunggu tu lelama sangat...
aku dok pusing2 hospital...pelawat lah katakan hahaha2

Kesimpulannya,aku mmg x leh nak stay kat hospital lama2..kalau aku yang sakitlah..mmg bertambah sakit aku..Patutlah k.long cakap boring dok hospital nih....weih..tp hr tu bubur yang k.long makan sedapppp tau :-p

2 comments:

lily lotus said...

hmm..tu lah kan..respect kat the doctors & nurses yang tabah kerja kat situ

syazana said...

HEhe...respect kat diaorg leh tahan telinga dgr pesakit meraung..nasiblah x sebijak mana untuk jd Doktor...hehehe