Sentuhlah saya

07 December 2009

Bila ex-boy kamu muncul kembali....

Salam....
morning babes...
monday blues again...
aku ni slalu je blues kan...lol.
aku nk cerita sket,tp bakal jd banyak.... :-p

last week i've got msg dalam friendster from my ex-boy...
terkejut noks...gilo mamat nih...

before ni dia view je profile aku,tupon En.Bf dah bebel2...
ok paham dia cemburu..tp aku sapa nak halang mamat tu view..internet kan milik semua.
aku?alhamdulillah..dont worry....aku x da perasaan pon kat dia..
itu semua kisah2 silam...zaman2 skolah dulu..tu pon crt 7 tahun lepas...lama da beb...

Mamat to request nk jd friend dlm FS...aku reject..tp msg dia aku reply baik2...
sbb aku teringat mama cakap..klu kita x suka jgn tunjuk sgt..
tp cakap baik2...tolak cr lembut...
skrg nih aku mcm pelik2 je kan...
sbbnya beberapa bulan yg lepas...dia ada call aku.....

Of course r aku bgtau En.Bf...apa lg buah jantung pon bebel2 r...
dgn macam2 soalan.."apasal dia cr awk lg?"
"dia x tau ke awk dh ada bf?"

aku plak dgr je r ...sbbnya bukan aku yang cr org tu..then aku x wat salah pon kan?
yg ptg aku x layan lbh2...
En.Bf x kasi aku angkat kalau mamat tu call...

Tapi Hp x berhenti bunyi..aku silent aku plak yang sakit jiwa tgk miscall banyak sgt...
hampeh betol...

then aku nekad..aku angkat untuk selesaikan semuanya..
aku nk tau napa dia sibuk cr aku lg...
every year....
ye..dia pnh call aku ms aku ngan En.Bf....

Aku:Okey,aku bg kau peluang malam ni tya apa yang kau nak tya n aku akan jawab dgn jujur.
Ex-boy:erm...dgr cerita kau dh ada bf?
aku:ye...mmg pon...lagi soalan kau?
Ex-boy:da lama kau ngan dia..
Aku:alhamdulillah..lama r gak...
Ex-boy:kau serius ngan dia?dgr crt kau dh tunang?

Aku:Yup,aku cintakan dia sgt2...aku nak kahwin ngan dia,aku sayang gila ngan dia...lelaki yang x pernah tglkan aku walau apa jua keadaan aku..yang ptg dia trm aku seadanya.

Ex-Boy:kau betul2 sayangkan dia....hurm...aku rasa rugi sbb lepaskan kau...
Aku:knapa? kita kn trm kita mmg x da jodoh.antara kau n aku cuma kisah silam...

Ex-Boy:Along aku nk tya kau,tolong jawab ngan jujur.
Aku:okey..tyalah..

Ex-Boy:Lepas kita PUTUS,KAU MSH ADA HATI NGAN AKU X?

Aku:aku mmg msh ada hati ngan kau masa tu,wpon aku dh ada bf lain ms tuh(bkn En.bf ye,huhuhu ramai gila bf aku).Setahun gak aku tgu kau,tp kau buat x tau je....sampailah ex-boy aku tu wat hal ada pompuan lain,aku patah hati sgt2 dan amik keputusan aku nak lupakan semua ttg kau n dia....dua2 aku x da hati..dua2 aku belajar lupakan...

Ex-boy:knapa kau x cr aku?huh....knapa hr ni br kau cakap...
akU:knapa?hehehe2 aku dh cukup bahagia skrg...aku dh cukup kuat...aku bersyukur,aku pon dh lupakan pasal KITA.

Ex-boy:erm..baguslah..aku mintak maaf atas apa yg pnh berlaku...

aku:x pe,aku pon x simpan dendam..dan terima kasih pada kau...kerana kau lepaskan aku lah aku jumpa lelaki yang cintakan aku..lelaki yang sgup jg aku....

Ex-boy:hush..ayat kau pedas....laser r mulut kau...
aku:hahahahaha...aku mmg keji lah..kau je x tau...
Ex-boy:kita boleh jd kawan?

Aku:Erm..sejujurnya,aku mintak sgt ngan kau.TOLONG DELETE NUMBER AKU,JANGAN CR AKU LG,TOLONG,TOLONG DAN TOLONG JANGAN CALL AKU ATAU SEWAKTU DENGANNYA,AKU X NAK ORG YANG AKU SAYANG SAKIT HATI+CEMBURU...AKU X NAK BF AKU PIKIR YANG BUKAN2...AKU DH CUKUP BAHAGIA SEKARANG...ANGGAPLAH NI KALI PERTAMA N TERAKHIR KAU BERCAKAP NGAN AKU....LEPAS NI JANGAN CR AKU LAGI....

Ex-boy:sampai mcm tu skali kau sayang dia...untungnya dia..
Aku:doakan kitaorg bahagia hingga ke akhir hayat ea...aku doakan kau jumpa perempuan yang terbaik untuk kau...



Ex-boy:Along,lepas kita PUTUS.Tempat kau x pernah ada pengganti...kaulah satuu2nya...

aku:Aku mintak maaf...hati aku cuma untuk sorang lelaki je....





wokey tu dia perbualan kami malam tu..habis dgn sesi mintak maaf....aku xplain n cerita semua kat En.Bf.alhamdulillah dia dapat trm,then dia kt aku berani sbb berterus terang...
prinsip aku...kejujuran dan kepercayaan teras perhubungan....
yg ptg aku x lebih2....and aku sukeee..sbb aku x bg harapan kat org lain...

Tapi tulah yang buat En.Bf bengang...tb2 mamat tu cr aku lg..x dapat kt hp kat FS plak...
adoyaiii....aku yg sakit jiwa....tp aku dlm proses tolak secara baik...





Semakin menghitung TARIKH..memang banyak dugaan ke?alahai...hr tu ada kawan pompuan En.Bf yg sibuk nak jumpa dia.Alasan atas urusan nak ajak En.Bf join bisnes ngan dia......


Nasib baik ada diaorg bertiga,tp itu pon aku mengamuk mcam nak apa...sbb bila aku kata x SUKA...aku x kan suka....atas sbb2 tertentu...hehehe hanya aku n En.Bf je yang tau...



Kesimpulannya,kami nk kena kuat menghadapi dugaan...hush banyaknya dugaan....perhatian untuk semua ye.."syaitan x suka kalau kita menuju ke arah menghalalkan sesebuah perhubungan".Makanya dia akan menghasut anak Adam agar tidak menuju ke arah kebaikan.





2 comments:

{ Miss Syahira } said...

ok. aku setuju statement syaitonnirrojim tu ye. sigh.

beb, aku doakan hubungan kalian sejahtera dunia akhirat.

ingat, tak nak doa kan siapa2 setakat anak cucu je.

kalau boleh biar la berpanjangan selamanya.

wink..wink.

syazana said...

Beb tq ye..
hah tu lah..karang bahagia cuma sampai ke anak cucu je..x mau aku...
Kau pon sama,smoga berbahagia hingga ke akhir hayat.