Sentuhlah saya

30 December 2009

Kau ni mulia sangat ke?

Salam,
hye babes...
aku tgh study sebenarnya..gangguan byk sgt sehinggakan aku teringat memori lama...
hehehehe2..teruk kan aku?x khusyuk study..

erm..see the title of my entry...
beberapa tahun yang lepas...
sorang kawan aku terluka dek putus cinta...bukan luka jatuh beskal ye..
jadi aku selaku kawan pon memainkan peranan dengan memujuk...
mcm2 aku bg nasihat..i know..i'm not good enough..
tp bg aku,lau kita sayang kawan..kita mesti tolong dia.X banyak sket pon jadilah..
bg semangat je pon,bukan bg duit atau makan...

Tengah2 aku memujuk....seorang kawan lain sound aku

Kawan:ALONG,KAU NI MULIA SANGAT KE?
aku:erk...(tetiba je pompuan ni),maksud kau? (kawan yg nangis td pon terus terdiam)
kawan:yelah kau pujuk dia ngan kata2 semangat,sgala mcm kuar dr mulut kau nk tenangkan dia.
aku:jadi?apa masalahnya?dia kawan aku kan,sama mcm kau.
kawan:x da lah,setiap kali kau pujuk kawan2 diaorg akn dgr nasihat kau.
aku:erm...mulia adalah perkataan yang sgt bersih untuk aku n aku x layak untuk itu.

kawan:kau x pernah jemu ke?pujuk kawan2,bg semangat?
aku:boleh aku tau apa yang x kena ngan kau?
kawan:erk....(diam tanpa kata2)

aku:kawan ibarat adik-beradik...kalau kau dpt kwn yang sejati,sgup menangis n ketawa ngan kau,sgup ssh senang ngan kau,apa lg kau nk dalam bersahabat...kawan bukan sekadar kata2 tp perasaan...aku tolong bukan aku mtk bayaran...tp sbb perasaan sayang tu ada,sbb aku x sgup tgk kawan aku bersedih...kau x rs sakit ke lau tgk kawan kau nanges?aku rs.sbb tu aku tolong.bukan kerana aku mulia dan baik..tp atas dasar sifat kemanusiaan.

Kawan yg nangis:betul...hidup ni ibarat roda..sekejap kita kat atas,kejap kita kat bawah.x semua benda yang kita impikan akan tercapai...

aku:mulia bukanlah pada apa yang kita ucap,pada pemakaian atau kata2.tp MULIA ADALAH PADA HATI DAN JIWA KAU.

Kawan:okey,aku mintak maaf.

Hah amik kau...aku bg syarahan betul2 kat telinga kau,nasib aku x azankan skali.Cuba lau aku azan, cfrm kau nanges punya hahaha2...
bg aku hidup kita bukan sekadar ada parents,siblings,big family,sweetheart.....but also friends...
mmg x semua org baik,tp kalau kau ikhlas dalam berkawan,x mustahil kau akan jumpa insan yang mcm kau gak...

Jadi pada sapa2 yang pnh menikam belakang badan kawan sdr scr batin hehehe..cepat2 mintak maaf...kalau dgn tuhan kau blh mintak ampun,tp lau dgn manusia ni..belum tentu..silap2 leh jd sumpah tau x.

ok..tu je pengajaran untuk hr ni...t.a.t.a

No comments: