Sentuhlah saya

04 December 2009

Sad but true.....

Salam,
selamat petang....
i'm on my way to balik kampong..yeay...
aku sbnrnya nk crt sket pasal dr sdr..(sj je..asyik crt pasal benda lain je..)
Hr tu ada bc entry kat blog sis lily lotus pasal along dia...
untuk makluman along sis lily tergolong dalam golongan Orang Kurang Upaya..
(sorry sis ye...mention nama..huhuhu)

actually aku x bc habis pon..sbbnya..air mata aku dah meleleh...(sayu ma...)
aku anggap ini kelemahan aku (over sensitif)
bukan buat2 okey..tp mmg semulajadi aku mcm tuh...
aku x leh tgk OKU,warga emas yang sebatang kara n kanak2 yang serba kekurangan...
aku akan menangis...
Ye...semua org leh kata aku ratu air mata...tp tu lah,aku x leh nk handle bila berhadapan golongan2 insan seperti mereka ni.

Mula2 aku x perasaan hal ni,sampailah insiden yang berlaku 4 tahun lepas...masa tu aku sem 1 degree....

Dalam bas otw nak gi kelas..aku terlambat n kebetulan saing Fendy (my coursemate)
aku duduk barisan kedua dr hadapan...then depan aku ada sorang student lelaki duduk...
masa dalam bas tu aku leka perhatikan muka dia..
bukan nak usha atau minat ye..tp lebih kepada...aku suka nak tgk sbb muka dia tenang sgt...
tb2 bas berhenti kat hentian universiti seterusnya..aku nampak mamat tu bangun..
tp aku pelik apasal dia rendah sgt...

Aku pye perasaan nk tau tu membuak2 sampaikan sgup berdiri...
Sampaikan fendy pon naik pelik dgn gelagat aku...
Bila aku nampak fizikal mamat tu scr keseluruhan aku terkejut...
dia OKU rupanya...kerdil dan tempang...
can u imagine that....?aku terus terduduk dan menangis...
tanpa henti....
Pelik kan?

Aku terbayang2 senyuman dia,wajah tenang dia,kepayahan dia untuk melintas jalan...
tapi dia sentiasa senyum..senyum kat semua org...x kira sapa.
aku x berhenti menangis sampailah fendy terpaksa pujuk aku....
lagi dia pujuk,lagi r aku melalak...
hati aku sayu sangat...sangat2...
sampai bengkak2 mata aku menangis..bila masuk kelas semua org pelik tgk aku...

Hush..apalah aku ek..teruk betul benda mcm tu pon nak sensitif...
aku cuba nak thn diri dr rs sayu tp x boleh...
aku terfikir..camana dia survive dgn keadaan dia yg mcm tu..
camana dia hidup tanpa bantuan org lain?

aku yg sempurna sentiasa alpa...
sentiasa x bersyukur...
kenapa kah?
kesimpulannya,setiap kali kuar berjalan aku akan pki sunglass...jd bila terserempak dgn golongan2 yang aku sebut nih..org x nampak mata aku merah tahan nangis..huhuhu..
bijak x?...
ok..aku nk tido..
t.a.t.a

No comments: