Sentuhlah saya

29 January 2010

Oh..ibu tiri ku..

Salam..
morning....

Pagi yang indah..(asal aku nak balik johor je,setiap pagi memang indah..hahaha)
aku nak cerita sket pasal Mak tiri aku..(tolong jangan buat2 terkejut ye)
aku memang ada mak tiri..
bini muda ayah aku...ayah aku kahwin ngan dia masa umur aku 7 tahun...
kiranya sekarang ayah aku ada 2 bini lah..termasuk mama aku..(panjang cerita kalau nak kuarkan semua)

Mak tiri aku ni aku x berapa nak tau sangat perihal dia...
yang aku tau,aku x ngam ngan dia..memang x leh nak layan..
kalau ada pape yang dia x berkenan tentang pendapat aku dia jarang bangkang sebab aku ni kuat melawan.Terutamanya kata2 aku yang sangat pedas..tu yang buat dia berbulu je ngan aku..(ini cerita lama lah ye,sekarang dia macam dah slow down sket dr dulu)

Aku pernah gaduh ngan mak tiri aku nih...teruk gak r...
puncanya...
masa tu kitaorang masih duduk kat pekan senggarang lagi..
jarak rumah mak tiri aku ngan mama aku x sampai 10 minit pon...
masa tu gak angah da keja kat jb..dan kebetulan dia demam panas kat sana...

mula2 macam x brapa nak teruk keadaan angah..lama2 x leh bangun plak..
mama aku sibuk ajak ayah aku gi jb tengok angah..
tapi ayah aku malas..macam2 alasan..angah leh survive lah apalah...
Aku jenis malas nak cakap banyak..aku lebih suka diam...

bila angah dah asyik call je..
mama aku mula lah bebel2..(part paling aku x suka)
aku call ayah aku...

aku:ayah...siap2 cepat nanti along amik kat rumah makcik (mak tiri) nanti
ayah:nak ke mana?
aku:gi tengok angah kat jb.
ayah:alah,ayah malas lah..baru nak rehat2 weekend ni..
aku:kalau nak ikut rehat...sampai bila pon x puas...mati je nanti rehat puas...
Ayah:hah..yelah2..nanti kau msg ayah kalau kau dah siap...
aku:ok.

aku pon terus siap2,tb2 adik aku plak menggedik..

adik:along hantar aku gi salon jap..
aku:kau nak apa plak?
adik:aku nak kaler rambutlah..
aku:x payahlah buat nanti je..
adik:alah kejap je...
Aku:kat mana salon tu?
adik:kat depan rumah mak tiri kau je..
aku:mak tiri aku,bukan mak tiri kau ke?
adik:hahahahaha..


okey,aku hantar adik aku gi salon.Aku cakap ngan dia lau dah siap call ayah skali sruh tgu kat salon tu nanti aku ngan mama amik...

tengah kalut2 bersiap...adik aku call...

Adik:along,aku call ayah x dapatlah...
aku:kau gi r rumah makcik panggil ayah...
adik:hah okey....

selang 5 minit adik aku call lagi...

Adik:along,makcik kata ayah x da..
Aku:adalah...dia nak kemana je tengah2 hari buta nih..
adik:okey aku gi sana lagi..
aku:okey..

aku dah r tengah kalut...call bapak aku x dapat...adik aku asyik call cakap yang mak tiri aku kata ayah aku dah kuar..pastu ngan angah x berhenti call...tiba2 mama plak..

mama:along,camana ni kawan mama ajak gi melawat lah..ada kawan meninggal..
aku:(da mula naik angin) mama macam mana ni..tadi sibuk ajak gi jb nak tengok angah..
mama:habis kawan mama dah call ni sibuk ajak gi melawat..
Aku:eee..peninglah mcm ni..angah yang sakit..adik yang sibuk nak kaler rambut,ayah yang dari tadi col x dapat2,mak tiri yang sibuk membohong..ni mama plak nak gi tengok orang mati...

okey bila aku cakap macam tu mama terus terdiam..

Aku:ma..cepat siap2..along dah rimas ni..angah asyik call je...orang yang dah meninggal biarkan dia meninggal..mama datang pon bukan dia hidup balik..
mama:okey..

adik aku plak call...

adik:along,makcik kata ayah keluar..
aku:keta ayah ada?
adik:ada
aku:motor ada?
adik:ada
aku:selipar ayah ada?
adik:ada..
aku:macam mana dia boleh kata ayah keluar?
adik:x tau..
aku:tunggu situ jap lagi aku sampai.
adik:okey.

aku pon paksa mama aku drive lelaju..sebab hati aku dah panas membara..masa2 macam ni lah mak tiri aku nak cari pasal dengan aku..
sampai2 je aku terus bagi salam,mak tiri aku tengok macam nak telan aku..weih aku cakap lembut tau masa ni...masih ada hormat.

aku:makcik ayah ada?
mak tiri:x da,dia keluar.
aku:pergi mana ye?
mak tiri:mana makcik tau...
aku:dia naik apa?
mak tiri:jalan kaki.
aku:tapi kenapa selipar dia ada?
mak tiri:bukan tu je selipar dia..(sambil terjegil biji mata kt aku)
aku:tu kotak rokok dia ada atas meja.
mak tiri:(sambil menghentak kotak rokok kat atas meja) rokok ni dah habislah.

aku:adik kau pergi naik tingkat atas tengok ayah ada x ?
adik:okey...

adik aku terus masuk rumah dia nak cari ayah aku..

mak tiri aku terus jerit..

mak tiri:hey..sapa suruh kau masuk rumah makcik ni?
aku:kenapa?apasal x leh masuk?ayah kiatorg pon bayar gak duit rumah ni.

tiba2 aku dengar adik aku kejut ayah aku..
adik:ayah..bangun...

Aku terus tengok muka mak tiri aku..masa ni aku rasa dah betul2 hangin aku macam haram..

Aku:yang kat atas tu sapa?bukan ayah ke?nak membohong pon agak2 lah..
mak tiri:korang x leh tengok ayah kau duduk rumah makcik lama sket,mula lah ajak ke sana..ke mari...dahlah malam tadi ayah kau balik sini lambat..
aku:Itu salah ayah,dia tengok tv sampai tertido,apasal nak salahkan kitaorg plak.Ini hak kitaorg..tu bapak kitaorg...kau apahal?

mak tiri:hak?hak apa?ayah kau tu hak aku..
aku:kepala hotak kau..hak kau..hujung nama kau ada nama bapak aku x?kalau bapak aku ceraikan kau,kau dah x da hak apa2 lagi tau...kiatorg ni lebih berhak sbb darah daging dia..pompuan ni banyak bunyi..

mak tiri:kau ni kurang ajar tau..(sambil hempas pintu rumah)
aku:memang kurang ajar,sebab tu mama aku hantar belajar..x macam kau dah bodoh pastu rampas laki orang..anak dara tua x laku..

mak tiri:kurang ajar ye mulut kau anak sial.
aku:yang sial tu kau sundal...x malu..aku pon x tau lah apa yang ayah aku nampak kat kau..nak kata cantik x,kaya da memang x ...makin menyusahkan ayah aku adalah...kenapalah ayah aku x kahwin ngan pompuan yang lagi bagus dari kau...malang nasib ayah aku dapat bini muda bodoh macam kau...dah lah anak dara tua.

mak tiri:kurang ajar..kau memang kurang ajar..
aku:memanggggggggggg tersangat kurang....kau tau kenapa x da lelaki nak kat kau selain ayah aku..sebab mulut kau macam p**i...

hah amik kau..masa ni memang hot gila mulut aku memang x da insurans...
x lama ayah aku turun ngan adik aku..

mak tiri:bang awak tengok anak kesayangan awak ni..anak yang awak selalu puja2,anak yang awak paling sayang cakap bukan2 kat saya..
ayah:kenapa long cakap macam tu kat makcik...

aku terus tercengang..pergh macam haram ini pompuan...

aku:kepala B**O,dia yang starting dulu..along cakap lembut2 ngan dia..dia yang macam sial
adik:ha'ah ayah makcik yang kurang ajar dulu ngan along...
ayah:awak ni pon budak tanya elok2 yang awak membohong kenapa?
makcik:dah awak balik sini lambat malam tadi,saya x kasi lah diaorg panggil awak..

aku:hah tengok sapa yang jahat?
adik:bodoh punye mak tiri..
ayah:dah2 korang masuk kereta..apa ni gaduh2 dengar jiran sebelah..
aku:nak malu apa,dia lah yang ptt malu,dia duduk sini..
ayah:along dah ayah kata..masuk kereta...

kiatorg pon masuk kereta...bila nak blah dari situ,mak tiri aku leh tunjuk punggung dia kat mama aku..hahaha..bodoh je kan...

pastu mama aku pon bebel2 lah..blablabla.....
ayah aku tya sama ada aku ada tumbuk x mak tiri aku..
hush..ayah aku ni..tau lah aku panas baran..x da maknanya aku nak gi pukul2 orang..owh..kebarangkalian tu ada..bergantung pada situasi..

perkara ni da lama berlaku..aku x ingat lah..mungkin 4 tahun lepas..
aku pon dah maafkan mak tiri aku..tapi nak bercakap balik ngan dia..SORRY aku x mau...

ayah aku slalu je pujuk aku bercakap ngan mak tiri aku ke ,apa ke..tapi kalau aku dh kata x nak..x nak lah...jangan paksa aku..aku akan hormat dan sayang orang..kalau orang tau hormat dan sayang aku...memang dia mak tiri aku...dan x da apa yang dapat mengubah hakikat tu..x kan kerana aku, ayah aku mesti ceraikan dia? aku x zalim macam tu...

lepas baca entry ni apa pon pandangan korang pada aku,aku terima dengan reda.Tapi nasihat aku..kalau ada lelaki yang baca lah ye blog aku nih...

kalau kau dah kahwin tu,setialah ngan bini kau..kalau kau mampu nak kahwin lagi dan mampu nak berlaku adil..kahwinlah..kalau kau mampu nak fahami emosi anak2 kau..kau layak berpoligami..dan paling penting isteri kau reda....

aku memang mengaku,aku x suka ayah aku kahwin lagi,sampai hr ni aku x tau puncanya apa..wpon ayah aku dah xplain.aku tetap anggap alasan tu x sesuai.emosi aku?x payah lah korang tya...since umur aku 7 tahun aku dah faham segala macam hal org tua ni.mesti korang kata aku tipu..tapi percayalah..aku ingat setiap detik yang berlaku dulu..sangat ingat.

Bila dah banyak masalah dan aku hidup dengan masalah dan aku memang manusia yang bermasalah..makanya aku dh jadi biasa..memanglah kadang2 lost gak..wei aku ni manusia biasa bukan wanita besi...tapi pengalaman mematangkan kita..kadang2 je lah..kadang2 aku malas nak fikir masalah..sakit kepala lah.

okeylah..aku nak curi tulang jap...hari last day aku keja..yeay....

7 comments:

cik syahira said...

beb.. last day kerja?? apakah?? bestnya..

lily lotus said...

tu dia..concentrate ahkak baca entry ni..memang kekurangan ajar betul tindak tanduk manusia tu..hiks..sabar yer..yang penting dia dah tak kacau ur life

syazana said...

Cik syahira:
beb aku dah bergumbira kat kg ni..haha..bahagia betul jd penganggur ni..

Lily lotus:
HEhehe..saya memang agak kurang ajar..tapi kalau org cr pasal je lah...hehehe..dia x kan kacau..sbb my dad da warning dia.

Yuana said...

Saja singgah2 cari topik ttg ibu tiri nie.

Suka nak memberi pandangan.

Kasihan kpd Ayah. Kadang2 untuk menjaga hati Ayah, kita perlu menjaga hati org yg dia sayang.

Mmg sukar utk memaafkan. Tapi bak kata seseorg yg pernah menasihati saya,

"hidup kat dunia nie bukan lama. kalau kita buat baik pada org, berganda2 kebaikan dtg balik kat kita. tapi kalau kita buat jahat, kita dapat dosa"

Kalau kita dok pikir dia perlu bersikap begitu begini dgn kita, sampai bila pun drama tak habis :p

Selamat berblogging!~
nice blog :)
salam perkenalan

Lucy Saputri said...

klik disini untuk cerita lucah mak

Sulaiman Daud said...

Cerita yang bagus.. teruskan..
Tumpang Iklan
Ha..besar macam ni baru mantap..
Baru isteri rasa best
>>>Baca Sini Kalau Berani!<<<

Syamriz Shamsul said...

Sama macam make tiri aku...mulut can babi tepi longkang je😑