Sentuhlah saya

25 January 2010

Kawan aku kata...

Salam,
Halloooo...

tadi petang aku ber-ym ngan kawan aku..dia kata...
'hati2 dengan kawan,kerana kawan yang baik dengan kita mungkin boleh jadi musuh'.

Tapi aku,selagi x kena kat lubang hidung sendiri,aku akn fikir +ve je sentiasa kat kawan2 aku...
termasuklah orang2 yang aku x berapa berkenan sifatnya...
Bagi aku +ve thinking akan buatkan kita lebih muda dari biasa...ini aku yang kata...x da kajian yang khusus pon dilakukan baik saintis Amerika atau Malaysia.

Kawan aku kata lagi..
'kita layan je kawan2 yang backstabber ni,kita layan umpama kita ni api dalam sekam'
erm..betul ke?
tapi x layan lebih2 lah,layan gitu2 je...

bagi aku kalau dah jumpa manusia macam tu,memang aku x kuasa nak layan.
buat aku sakit hati dan jiwa je nak buat apa.
kita buat baik tapi dibalas dengan jahat...
apakah patut mereka masih dilayan baik..wpon x da la tersangat baik...

aku ni kadang2 leh jadi manusia hipokrit..
contohnya:aku x suka seseorang ni,dari segi perwatakan atau sikap dia.Tapi selagi dia x cari pasal dengan aku,aku masih boleh berkawan dengan dia,dan insyaallah aku akn bantu dia kalau dia dalam kesusahan..dan aku pernah lakukannya.

Kadang2 aku leh jadi manusia yang x sampai hati..
contohnya:aku dah kena aniaya+fitnah.Tapi aku masih leh layan lagi manusia yang menyusahkan aku tuh dengan senyuman yang manis tanpa serangan balas balik,kerana fikirkan dia pernah jadi kawan aku..

Kadang2 aku leh jadi sangat jujur..
contohnya:aku akan cakap dengan jujur yang aku benci dia sebab dia aniaya aku atau tikam aku dari belakang,itu bila aku dah tahap x da perikemanusiaan.aku akan cakap dalam bentuk maki hamun,aku sakit hati dan aku akan pastikan dia sakit hati lebih dari aku....aku kejam?ye memang aku kejam..janji aku puas...

itulah aku,manusia yang sentiasa cuba untuk berubah walaupon sering kali gagal menjadi yang sempurna.

Kawan aku kata lagi
'kadang2 kita perlu hidup dalam dunia kita sendiri berbanding kita perlukan kawan"
betul ke?
entahlah kadang2 pasal kawan ni kita boleh gembira,sedih,merana dan sebagainya..

Kesimpulannya,aku tengah pening ni nak pilih teori yang paling sesuai untuk tesis aku..hohoho cari pasal kan..dah hujung2 masa baru gelabah..

motip tiba2 bertukar dari cerita kawan kepada tesis adalah kerana aku x boleh berfikir dengan baik.

t.a.t.a
p/s:jaga diri korang baik2,amalkan kebersihan.H1N1 masih ada lagi...huhuhuhu

No comments: