Sentuhlah saya

21 January 2010

Menyakiti hati ibu...

Salam..
selamat malam...
tiba2
aku teringat beberapa perkara yang aku dah buat..
dan menyentuh hati mama aku...
dulu masa aku budak2,aku slalu memperlekehkan kalau ada orang kata derhaka dengan ibu ni tuhan bayar cash....
aku akui masa darah tengah muda kan..apa je yang orang tua cakap x da maknanya aku nak dengar...

Sampai aku besar ni kalau aku marah2,atau bebel dengan mama aku..atau melawan atau yang sewaktu dengannya..x sampai 24 jam balasan tu aku dapat...

Masa aku umur aku 18 tahun....tgh sibuk2 nak masuk lower 6..
aku nak kuar jalan2 ngan kawan kat bandar batu pahat..
mama aku x kasi kuar..
dia kata da nak naik sekolah,wat pe asyik jalan je...sebelum tu pon aku dah puas jalan...
aku nak gak kuar jumpa kawan2 aku...
aku terus blah je dari rumah,tinggalkan mama yang tengah bebel2kan aku...
korang tau x,x sampai 24 jam...petang tu gak Handphone aku hilang..
masa aku tengah berebut2 nak naik bas otw balik rumah...
dah 2 hari hilang baru aku berani cakap ngan mama aku...takut wei....


pastu yang lain2 x da aku serik nak melawan...
tapi raya tahun lepas...baru2 ni je
aku melawan cakap mama aku,aku tengah bengang ngan angah yang x tau nak cr harta benda sendiri,semua harap kt orang lain,mama plak bebel2 ngan aku..memang lah aku lawan...
x sampai 30 minit..jari aku tersepit kat pintu kereta..jari manis tau..tangan kanan lak tu....
mental aku berhari2 sbb tangan aku berdenyut2...kau nampak tuhan bayar cash je...

yang terbaru..beberapa minggu yang lepas..
aku x da lah melawan tapi membebel2 kat mama aku...pasal satu hal ni..
masa ni aku ngan mama otw gi jusco nak beli barang...
masa aku bebel2 tu muka mama dah berubah...
aku tau dia kecik hati..tapi aku ni kan macam bangang gila je..terus2 bebel2...
mama lak diam je dengar apa aku cakap..
pastu masa nak turun keta aku tersepak tembok batu dekat parking lot tuh..
adoyai nasib x pape..tapi merah gak lah dan berdenyut2...

Kau rasa kalau aku derhaka..dan buat benda yang maha dasyat...confirm aku kena sumpah macam si Tanggang.....

Kesimpulannya....memang tuhan bayar cash je kat kau..lebih2 lagi kau lukakan hati ibu kau..macam aku..padan muka aku...

Daripada kejadian di atas...aku nekad untuk jadi anak yang lebih baik dan hormat orang tua...sebabnya aku x nak jd batu.

No comments: