Sentuhlah saya

06 January 2010

Cinta Hantu...

Salam,
selamat pagi...
entry pg ni aku nk review pasal drama2 yg aku tgk malam td..
tp drama yg plg best ialah "ghost wishperer"
awesome...i likeeee

Seriously aku mmg jarang tgk tv malam,
aktiviti malam aku agak membosankan,surf internet,study,etc..
kalau aku letih sangat aku tido....

Malam tadi aku adalah terjebak ok..melayan citer hantu..
ini semua pasal Jennifer LOve Hewitt yg mempunyai kebolehan nampak hantu..
kisah malam tadi pasal..hantu kapal laut...hantu pompuan yang cantik...
yang sentiasa mengganggu tetamu kat satu bilik nih...

Mula2 aku pon mcm keliru,yelah hantu tu mati tahun 1975..
dia masih tercari2 kekasih hati dia sampai tahun 2009
setiap lelaki yang tido dalam bilik no.M108,dia igt kekasih dia..
makanya ramailah lelaki dan wanita yang tension sbb kena kacau..especially lelaki lah
lebih2 lagi pasangan yang dalam honeymoon mood...

Boleh x dalam mimpi,lelaki2 tu dapat rasa yang diaorg have sex dengan hantu tu..
pastu belakang badan diaorg ada kesan cakar...umpama bak kata Ustazah Bahayah dulu..cakaran harimau....Dan ada yang siap jalan dlm tido..
hantu tu hasut suruh bunuh diri..dok sama2 jadi hantu gak.
Pastu lelaki2 ni ada je masalah ngan pasangan masing2..sampailah si Melinda (Jennifer Love Hewitt)
Bercuti atas kapal yang sama...

Menyingkap sejarah berpuluh tahun yang lepas...
rupa2nya kekasih hantu tu adalah pewaris kapal tersebut yang bernama Cliff
jadi diaorg berinteraksi melalui Melinda..untuk mengetahui hal sebenar..

Hantu:Dia telah menyakitkan saya..
Melinda:Dia kata,awk telah menyakitkan dia...
Cliff:Tidak..saya sangat mencintai dia...

Hantu:dia tipu,malam tu saya datang bilik dia dan nampak seorang wanita tengah mencium dia...
MElinda:*(ulang balik apa yang hantu cakap)
Cliff:oh..tidak..itu Petsy,dia tunang saya.Tp saya x cintakan dia,saya cuma cintakan awak Lorelai (nama hantu),kami bertunang atas desakan keluarga,saya ingin memutuskan hubungan dengan dia,saya berterus-terang bahawa saya hanya mencintai awak dan ingin mengahwini awak....

HAntu:saya sangat mencintai awak
Melinda:*ulang apa yang hantu cakap
Cliff:bagaimana awak boleh mati?

Hantu:Saya menyelinap masuk ke kapal sebelum kapal belayar semata2 untuk membuat kejutan untuk awak,kemudian saya nampak awak bercium dengan wanita itu,saya x tahu itu adalah ciuman perpisahan antara awak dan dia,saya sembunyi di dalam kabin pekerja,tapi nasib x menyebelahi saya,saya tergelincir jatuh dan mati.

Melinda:*ulang apa yang hantu cakap
Cliff:Kenapa awak x datang jumpa saya sahaja,patutlah saya cr awak sehingga kini,saya menjelajah ke serata dunia kerana cinta awak,saya upah penyiasat persendirian untuk cari awak,tp rupa2nya awak dah tinggalkan saya..(menangis)

masa ni semua orang pon nangis termasuk aku..hahaha

Hantu:Saya terlalu cintakan awak,semoga awak berbahagia hingga ke akhir hayat.(sambil mengusap pipi Cliff)
Melinda:*ulang apa yang hantu cakap.Cliff dia telah pergi dengan aman...
Cliff:Saya pon,terlalu cintakan awak.....

Tu je dialog2 alih bahasa yang aku igt dan apa yang aku x ingat aku tambah semaksud dengannya....

Sedih gak r,Yang hantu cari kekasih dia.Dia berdendam,sebab ingat kekasih dia curang.
Yang Cliff plak cari kekasih dia yang rupa2nya telah menjadi hantu dalam kapal dia sendiri.
Kesimpulannya diaorg saling menyintai...

Dia cari org yang dah mati,memanglah x jumpa ye x ?
Tapi ok,lah..tiba2 aku jadi peminat "ghost Whisperer" plak (T_T)

okey..panjang gaklah aku taip kalau boring jangan baca..hahaha motip,hujung2 baru pesan..
bubye....

2 comments:

{ Miss Syahira } said...

beb. aku pun tgk cerita tu. aku mmg tunggu je setiap selasa. cerita kat 8tv mmg best esp hari selasa. hari lain tak sure pulak. hu hu.

syazana said...

Hah..tau x pe.Aku kan penakut nak layan crt hantu,la ni mmg best..aku plak yang dok setia menunggu.