Sentuhlah saya

11 January 2010

Menjadi yang terbaik...

Salam,
selamat malam...

Happy Monday,
thank god no monday blues today..
i've got +ve energy....

Erm..actually hr yang x brapa nak best...of course ler pasal my study..(letak tepi jap)
erm..korang mesti faham maksud kan ..."menjadi yang terbaik"

aku?
I'm not a good girl,daughter,student,friend n Gf...
aku slalu cuba untuk jd yang terbaik..tp aku x pernah dapat jd..
walaupon kadang2 aku tau ada insan2 yang pernah kata..

"kau patut bangga,siapa kau hr ni"

"kau dh mencuba yang terbaik,dan aku rasa kau antara yang terbaik"

"memang kau x sempurna,tapi kau adalah yang terbaik"

Its not easy to be me...
bukan aku x bersyukur..tp kita hidup ada bahagian masing2..
susah+senang+sedih+gembira
macam2...x semua perkara2 indah akan berlaku..
x slalu kau akan berjaya..
Bukan hari2 kau akan ketawa
Bukan setiap masa kawan2 akan temani kita...

Dan aku slalu mencuba..
mencuba untuk menjadi yang terbaik...
sampai satu masa aku akan terduduk dan menyerah kalah..
ada masa aku x mampu nak berdiri langsung kerana kecewa..
pernah aku x mampu mengalirkan air mata kerana terlalu sedih...
ini semua kerana aku ingin menjadi yang terbaik...

Aku bersyukur Allah S.W.T berikan aku kekuatan
Walaupon kadang2 aku terjelepok jatuh kerana lemah.

bila aku dah puas menangis..
aku dah puas sakit..
aku dah puas mengalami kekecewaan..

aku akan bangkit semula dan berjuang..berjuang tanpa henti..
Berjuang untuk merealisasikan untuk menjadi yang terbaik...

Kadang2 kita slalu mengeluh..
kenapa nasib kita x macam si polan..
knapa rezeki kita x sebanyak si polan
knapa kita x berjaya mcm si polan...

Tapi kita x sedar,
kadang2 kita alpa..
kadang2 kita leka..
kadang2 kita cepat berpuas hati dengan apa yang kita ada...

aku?
sebelum menjadi siapa aku hr ni..
aku pernah lukakan hati mama...
sebelum aku berdiri di tahap aku sekarang..
aku bukanlah budak yang bijak..
sebelum aku bijak menilai kebaikan dan keburukan
aku slalu melakukan kesilapan..
sebelum aku pandai buat keputusan
aku slalu terburu2 mengikut hati

SEBELUM AKU SENANG..
AKU MESTI BERSUSAH-SUSAH DAHULU....
KERANA SENANG BUKAN DATANG BERGOLEK...



U/P:entry ini adalah motivasi untuk diri aku sdr ye..supaya aku x terus lemah semangat untuk menyiapkan tesis,kerana insan-insan yang aku sayang sentiasa mengharapkan aku berjaya dan menjadi yang terbaik.Mom please...please pray for me...kerana doa ibu adalah doa yang terbaik.

No comments: