Sentuhlah saya

19 January 2010

Kejadian dan hikmah...

Salam...
selamat petang...
erm..what i feel right now?
doesnt matter...

Erm..aku sedih sbnrnya..draft tesis yang aku hantar kena reject... :'-(
aku dh hampir2 patah semangat..tp aku kena kuatkan gak semangat,
aku dah nak sampai ke penghujung...

syukur aku ada insan2 yang sayangkan aku,sentiasa support aku...x pernah berhenti memujuk dan menasihati...

kalau ikut hati dan jiwa yang kacau ni,da lama aku quit belajar..
jadi kena fikir secara rasional...

2 perkara dalam satu hari..
(1)draft kena reject...=kena buat yang lebih baik lagi...
(2)Bakal jadi pengganggur...=akan rehat sementara untuk fokus tesis...

draft kena reject da memanglah kan....perkara normal...
bakal jadi pengganggur..sebabnya kontrak saya sudah tamat bersama pusat kokurikulum upm...
jadi aku akan bekerja sehingga 29 januari sahaja...lepas tu boleh tido puas2...makan banyak2....main game sampai lebam...jalan2 kat shopping complex...baca novel sampai juling...

hehehe2...itu semua hanya angan2 je ye...
yang sebenarnya aku kena fokus tesis...
buat masa ni aku kena lupakan kehidupan sosial untuk sementara..x da lah sepenuhnya...sket2 je...

aku x nak extend..aku dah x da duit riban2 nak bayar yuran...ni nak gi wat research pon..tgu ptptn...mak pak aku x sesenang org lain..jadi aku kena pinjam dengan mak pak angkat (ptptn)

ni aku dh nak jd penganggur dh bakal menyusahkan mak pak aku lagi..adoyai...
tp td aku call mama...dia kata ok je...
wah...ok ke?aku plak yang risau,akux nak lah orang tua aku susah sebab aku...

susah woo hati..sian kat mama aku....
tapi buat masa ni aku terpaksa...keja x da, duit x da...


kata mama aku...
Mama:tak pe lah,hikmah awak kena berhenti keja,awak leh fokus ngan study..
aku:kita susah hati lah mama,nanti x da duit...
mama:nanti mama mintak tolong angah...mama separuh2 ngan dia..

Ok..
aku x suka keadaan ni sebenarnya..
adik aku keja susah2..aku mintak duit dia...
patutnya aku yang bg dia...
teruk kan aku...

memanglah ada duit simpanan sket..tp x da lah boleh bertahan lama sangat..
erm..x pe2 aku kena yakin..
bumi allah ni luas..rezeki kat mana2 je...
jadi amik masa 2 bulan nih...fokus study..pastu leh cr keja balik...

erm..sebenarnya masa bos cakap ngan aku tadi..
aku x risau langsung..malah dada aku lapang dengar yang aku ni terpaksa diberhentikan...
korang jangan fikir bukan2...bukan sebab masalah disiplin..tapi bajet terpaksa dipotong..sekarangkan ekonomi tengah meleset..
aku pon sambilan je...dulu diaorg amik aku atas dasar kontrak 3 bulan je..tapi diaorg lanjutkan sampai dekat setahun ni,bermaksud mmg bukan rezeki aku lah...

kesimpulannya..mulai saat ini,aku kena ubah cara hidup..manfaatkan waktu2 yang ada..supaya aku x menyesal.

3 comments:

Lyn Yusoff said...

dear,
be patient ok..
ade hikmah disebalik ape yg terjadi tuh..

Love Says it All~ said...

BRIDAL MAKEUP CLASS (2-DAYS CLASS)!!

WHEN: 27th & 28th February 2010
WHERE: EYRA RIZAL MINI STUDIO, SHAH ALAM
HOW MUCH: RM500

**CLASS INCLUDING HAIR + SHAWL STYLING
**LUNCH, MAKEUP TOOLS & PRODUCTS WILL BE GIVEN
**GOODIE GIFT SUCH AS M.A.C EYESHADOWS/LIPSTICK WILL BE GIVEN(DIFFERENT GIFTS WILL BE GIVEN TO EACH AND EVERYONE OF U.)
**CERTIFICATE OF ATTENDANCE WILL BE GIVEN.

LIMITED SEATS UP TO ONLY 10PAX!!
REGISTER LATEST BY 25th February 2010 @ 9PM

WWW.EYRARIZAL.COM
0162128740
FB: EYRA RIZAL @ EYRA RIZAL TOUCH

syazana said...

Lyn YUsoff:
Thanx sis...
Tengah belajar bersabar ni..
insyaallah mungkin ada hikmah di sebalik kejadian