Sentuhlah saya

28 January 2010

Not Feeling well...

Salam...
hye babes...

Tajuk x mengagak ek..hahaha...
tapi memang betul pon aku x brapa nak sihat la ni...

Sejak 3 mgu yang lepas..
aku menghidap satu simptom yang aku anggap remeh..
iaitu simptom x leh tido malam..

Tapi malam tadi aku rasa memang final gila aku da x tahan sangat..
kau bayang kan (pejam mata cepat...)
Pukul 9.45p.m, aku dah letih study...
aku matikan lappy dan lampu terus amik port atas katil...
pusing kiri,pusing kanan..aku tetap x leh tutup mata...
kol 11p.m..aku bangun & lepak kat bilik housemate aku...till 12p.m
aku masuk tido balik pastu...main pusing2 lagi..aku masih x dapat tido...bila aku terlelap pon aku x sedar..yang penting setiap jam aku akan terjaga...*sigh

Sebelom ni pon sama,kalau aku tido kol 11p.m,aku akan terjaga tiap2 jam..
misalnya kol 12p.m, kol 1a.m, kol 2 a.m....tiap2 jam aku akan terjaga sampailah kol 6 lebih bangun solat dan terus gi kerja...benda berlaku sejak setahun yang lepas...tapi dulu x kerap n serius macam ni.

da lama keadaan aku mcm ni,tp x lah teruk sangat sampai 3 mgu kebelakangan ni...

tiap2 hr bangun tido mata aku lebam..kepala sakit..rasa mcm nak muntah..
ada sampai satu tahap tu aku asyik muntah air..sampai lembik badan ku..tp aku x pernah refer pd Doktor..sampailah pagi tadi..atas nasihat kawan2 aku gi jumpa Doktor gak....

aku cerita semua kat Doktor..kemudian dia suruh aku cek darah..erm...first result dah dapat..alhamdulillah x da pape dan tekanan darah pon ok gak...tgu second result next week..mintak2 pon x da pape....doktor x tau nak bagi aku ubat apa.Kalau dia bagi ubat tido takut effect kat aku & aku overdose plak...hahaha..

Kesimpulannya dia akan refer pada pakar kat hospital...dia kata lau ikut kondisi aku agak x brapa nak baik pada pandangan dia,dari riak muka Doktor dia sangat terkejut dan risau..erm...
aku?
aku okey je hehehe...

Fuh lenguh tangan ek kena cucuk nak amik darah...banyak lak tu dia amik darah aku....
pastu call mama bgtau...mama macam biasa siap gelak2 lagi...tapi dari nada suara aku tau dia susah hati...eee menyesal bgtau mama..baik aku diam2 je tadi...

Aku bukan x nak jumpa doktor sebelum ni,aku cuma fikir mungkin aku stress je...tapi dari pengamatan doktor dia takut tu semua simptom penyakit lain...i lost my weight..x banyak tp aku memang rasa badan aku ringan sket dr biasa...selera makan tarak...mula2 aku ingat sebab aku kawal makan..tapi bila Doktor tanya tadi ada hilang berat badan x..aku rasa mungkin sebab aku x sihat...

Mama aku suruh balik johor relax sekejap..aku nak ajak adik aku gi mandi kat wet world lah...pastu aku nak gi makan2 ngan dia...hehehehe..x sabar nak balik besok...Harap2 aku x sakit yang bukan2lah ye..aku anggap tu cuma kerisauan Doktor je...

Think +ve...think +ve... (^_^')

No comments: