Sentuhlah saya

15 January 2010

Makhluk Halus...

Salam,
Selamat tengah hari..
(hah tengok2 skali aku hapdate...aku kan baik x bg korang rindu aku....)
hahaha..matiklah perasan...

Korang mesti selalu dengar dan nampak makhluk halus kan?
bukan dengan mata kasar,tapi dengan mata halus...
da nama pon halus kan?harusnya tengok dengan mata kita yang ke-3..hahaha...

Dulu masa budak-budak,aku x percaya benda2 macam ni..
kalau orang bercerita aku akan dengar dan macam takut2..hehehe..motipkan nak takut bagai..
(^_^")aku memang penakut pon....

sampailah aku masuk sekolah menengah dan alami kejadian2 pelik nih..
(aku x nak cerita secara terperinci buat malu je..)
aku nak cerita sket2 je...

Masa mama aku sakit dulu...(kena buatan orang)
mama tak boleh duduk rumah sendiri,jadi mama gi bermastautin kat rumah tok mak aku...
balik rumah pon jarang2..seminggu sekali je..tengok gak pada kerajinan dia...
nama pon x sihat kan...

aku dengan angah duduk kat asrama...
bila aku balik hujung minggu,barulah berpenghuni rumah kitaorang tuh..
tu pon mama masih duduk rumah tok mak,aku ngan angah je yang balik...
kemas rumah,basuh baju bagai.....

sampailah satu hari...
lepas aku basuh baju...di waktu malam ye...dalam pukul 10p.m...
aku pon matikan segala suis yang ada...
baru je aku melangkah nak naik ke rumah atas...
"tik"....adda bunyi kat belakang aku..
aku pon turun balik...dan tengok...
suis yang aku tutup tadi dah terbukak balik...
(maaf bahasa pasar..faham2 je lah ye)

Aku pon matikan balik...
baru je nak melangkah naik..
"tik"..dia bunyi lagi...
aku pon turun balik dan matikan balik...
adalah dalam 4 atau 5 kali mcm tu...

Dia nak main2kan aku nih...
aku ingat suis tu tendang atau apa...
bila aku dah penat...aku pon cakap..
"hantu kau pun nak basuh baju gak ye?hah basuhlah..aku malas nak layan...aku penat dah ni"

tu baru sekali...
kali kedua....
aku bangun tido dan tengok..DVD player main sendiri...
mula2 macam seram2 r gak...
lama2 aku dah lali...
sampailah aku tanya mama aku...

aku:mama,rumah kita tu ada hantu ea?
mama:(mama aku senyum je)
aku:kenapa hantu tu kacau kita ma?
mama:along takut ke?
aku:mula2 macam takut lah,lama2 dah boleh jadi geng kot...
mama:hahaha..memang ada orang hantar hantu kat kita..
aku:hantu boleh hantar2 ke ma?dia pakai pos?
mama:hahaha..x lah..ada orang dengki dengan mama...jadi dia hantarlah..
aku:oooooooo,x pe lah mama,kitaorg x takut pon..hehehe...sebab dah biasa dengan dia.

hah amik kau,masa tu tahun 2000,aku form 3....
lau ingat2 balik...aku ni hampeh je kan..hahaha..nak tengok citer hantu jangan ajak aku...
aku sembunyi bawah ketiak korang karang....
tapi..hehehe..yang mama aku slalu cakaplah..

mama:tengok cerita hantu takut,tapi kalau merayap balik pukul 2,3 pagi kau berani plak..

hahaha2....serius aku macam haram....korang x tau betapa aku speed lau balik malam2 buta..salahkan En.BF..hahaha..kadang2 gi tengok bola..kadang2 layan midnight movie...kadang2 cucuk langit..wei...nk tau x ..aku ngan En.Bf dah baik..hahaha..motip da setahun kitaorg cuti gi cucuk langit tau..hahahaha...

No comments: