Sentuhlah saya

24 January 2010

Nama sebenar...

Salam..
happy sunday babes...
aku malas nak update..tapi tiba2 terfikirkan pasal hal ni..
nama sebenar..

dulu aku x suka orang panggil nama sebenar aku..
aku suka diaorang panggil aku "ALONG"
fine nama sebenar aku NOOR SYAZANA..
kau boleh panggil aku syazana,zana,nana,syaz..banyak lah...

aku pernah tanya mama aku..
nama bagi nama aku NOOR SYAZANA,bukan SITI AMINAH...
nak glemer sket aku tya mama aku napa x letak KHATY atau MIMI ke?

hahahaha..
mama aku kata napa aku x tya dia,apasal x letak nama aku JOYAH atau BEDAH.
bengang je kan mama aku nih..suka2 nak main2kan aku..

Dia kata sbb masa tahun 80-an NOOR KUMALASARI tengah glemer..
sebab tu dia letak nama aku NOOR gak kat pangkal nama,dengan harapan aku leh cantik dan glemer macam NOOR KUMALASARI..
adoyai..pengaruh betul...

SYAZANA tu nenek aku yang bagi...
maksdu SYAZANA ialah kecergasan...
nenek aku kata supaya sentiasa sihat dan cergas...

aku dah terlebih sihat da ni...
hehehe..makan saja...

mula2 mama aku kata nak bagi nama NOOR HAFIZAH..
nenek aku x berkenan plak,
sedap apa..nanti korang leh panggil aku FIZA...

pas tu mama aku tukar jadi NOOR SYAZANA..
kata nenek aku panggilan SYAZANA tu lembut dan manis..
aku slalu berharap apa yang nenek aku cakap tu betul
tp malangnya..hahaha TIDAK SEPERTI YANG DIHARAPKAN..

sekarang kawan2 ngan family panggil aku ALONG..
kat opis diaorg panggil aku ZANA
sapa2 yang x kenal aku,kalau baru kenal diaorg pgil aku SYAZANA

kalau arwah atuk aku :'-(
panggil aku CACA....owh i miss u grandpa...
dia pgil aku macam tu sebab susah nak sebut perkataan SYA....
jadi dia ringkaskan jadi CACA..
dia kata nama manja aku..
jadi dulu my big family call me CACA..
bila dah besar tukar jadi ALONG..ermmmm..

okey..aku dh bosan ni nak layan movie jap..
t.a.t.a

No comments: