Sentuhlah saya

06 September 2009

Salah ke pakai kereta BURUK?


salam...
entry kali ni aku nak tya kat korang pasal
SALAH KE KALAU PAKAI KERETA BURUK?
Secara jujurnya aku memiliki Produa kancil keluaran tahun 1997.
Lama kan?dah itu je yang aku mampu sbg student.
Aku x pernah mintak lebih..
kereta tu pon aku dapat sbb ayah aku niat,
aku dapat masuk Universiti,dia akan bg aku kancil.
Sebenarnya parents aku offer keta kancil baru,tp aku tolak
sbb watpe nak tbh hutang diaorg, betul?
Aku mintak yang auto n enjin boleh jalan jauh.
Aku x kisah apa rupa skalipon.


Secara fizikal,keta aku mmg x secantik keta baru.
warna merah yang pusam,
tayar standard tanpa sport rim,
cermin x tinted,
seat yang buruk.
Tapi aku bersyukur sbb keta aku KEBAL
boleh ulang alik dari SERDANG-JOHOR
untuk keta berusia 10 tahun n ke atas
adalah mustahil untuk jln jauh kalau kita x jaga enjin dia ngan betul.


Aku akui aku x MAMPU untuk make-up keta wat masa ni.
Aku student n cuma keja part time,
duit yang ada cukup2 untuk belanja keperluan sahaja..
Bukan x da keinginan,sapa yang x nak keta cantik betul?
Tapi masanya belum sampai,
sbb aku perlukan banyak duit untuk study aku..
Jadi keta jatuh tpt kedua lepas study...
Bukan x sayang keta tapi skrg aku lebih pada maintainence je..


Aku manusia biasa n kadang kala agak mudah terasa.
Kalau aku gi opis,kadang2 aku slalu jadi BAHAN
Bukan kat opis je,kalau tgh melepak ngan kawan2 yang x rapat
pon sama gak,kancil aku jd bahan untuk gelak
aku x kisah sbnrnya,sbb utk gurauan.
Tapi kalau kata2 seperti ini.


"along,kau cat lah kereta ni da macam keta sewa je aku tgk"@

"along, kancil kau n wira aku mesti mahal kancil kau kan?"@

"along, kau x nak beli keta baru ke?"@

"along keta kau ni silau r,cat dia pudar sbb tu leh pantulkan cahaya"@

Adakah aku terlalu sensitif?dia cakap depan org ramai x kira sapa pon.
kalau setakat skali cakap aku x heran pon
tapi kalau dah berkali2 siap bandingkan ngan keta dia sdr..
abes aku ni x da pride apa..
Kalau nak bg duit x pe,ni cakap je lebih
sendiri pon aku tgk duit slalu gak x cukup
ahaks..da dapat dosa..aku nih

aku cuma leh balas..


"kalau setakat cakap,aku pon blh.Tau komplen bg r duit skali.Aku mkn pon x mintak duit kau"


Hah haru,tau kau tersengih je





Sekurang2 nya,aku x kena hujan....
Aku xmenyusahkan org lain...
Aku x mintak duit org lain utk beli minyak..
Walaupon pki keta buruk,x pernah keta aku tu '0' tanpa minyak...
Wpun kecik,masih leh 'lari' 120-140km/jam
Cuba tya sesetengah org yang pki keta mahal..
diaorg ada duit memanjang ke?
diaorg makan mewah X?
silap2 telan roti kosong je..
bukan cakap sesaje,aku dah pnh jumpa org macam ni.
Kerana kereta sgup bersusah.





Kadang2 aku nak balas je
tapi aku fikir hormat n malas nak cr gaduh
hati memang sakit kalau dgr macam2
Itulah harta aku,ayah aku bg,sentimental value
walaupon satu hr nanti keta tu x kan leh berjalan lg
aku x kan jual kat sapa2 walaupun kilang besi buruk.





Tapi aku nak tya korang,SALAH KE AKU PAKAI KERETA BURUK?

1 comment:

dairy of sleeping gurl said...

mmg tak slh..
sokong sbb apa yng kite wat kena ukur pada kemampuan dri kie..
org lain hanya mampu tgk n bercakap..
cuba diorg pikir diorg di tmpt kite..