Sentuhlah saya

15 September 2009

Renung2 kan...

Salam....
apa yang hendak aku beritahu ni...
korang agp je sekadar crt '0'
walaupon ianya benar2 berlaku...


Korang pernah dgr ttg hukum karma?
atau skrg org akan kata 'tuhan bayar cash'..
Ada seorang kawan aku nih bercerita pasal member baik dia...
kawan member aku ni seorang perempuan yg blh dikira agak cun lah gak...
Mmg ramai peminat...

Dia dah ada bf...
n diaorg dh lama berkawan..


Satu hr dia berkenalan dgn seorang lelaki kt tpt kerja,
nak kt hensem mmg x lah,mungkin sbb pki keta MEWAH..
si perempuan ni td tergila2kan lelaki kaya ni...
Depan kawan2 dia kata lelaki tu bujang..
rupa2nya laki org....
dia sgt sayangkan lelaki tu smpi lupa kt bf dia yg setia ni


Ada kawan2 yg nasihat supaya berubah n jangan berlaku CURANG
wpun kita x da apa2 ikatan ngan bf kita,
tp dia kan manusia biasa. Ada HATI n PERASAAN

Tapi dia x pnh hiraukan nasihat kawan2
malah membenci kawan2 yg bg nasihat ni.


Kalau kitalah,org SAKITKAN HATI KITA,
mesti kita marah kan?....
Kata org tua2 sepandai2 tupai melompat akhirnya...jatuh tertonggeng jua..
Dia TERKANTOI ngan bf dia...
apa lg perang dunia ke-10 pon meletus...


perempuan ni sgt tegar,dia sgup tglkan bf dia semata2 krn lelaki td...
bl kawan2 tya sbb harta ke?
dia kata x,sbb dia mmg syg lelaki tua tu...


Bf dia frust menonggeng n sgt2 mengharap yang perempuan tu akan kembali kat dia...
Bila perempuan tu bergaduh je ngan bf tua dia tu,
dia akan cr ex-boy dia..
scr x lgsg,dia bg harapan yg dia akan kembali kat bf dia...


kesian lelaki tu..
dah lah kena bohong..
bg harapan palsu lak tu..


Tapi bl dia baik je ngan si tua tu,
bf dia pon dia campak tepi...
apa perasaan korang klu korang yg diperlakukan sedemikian?


Satu hr,bf dia ni berhubung ngan si tua tu
si tua td menyoal berbagai2 perkara,
sehinggakan perkara ATAS KATIL pon dtya
sama ada perempuan td ni ada DARA lg atau x?


Si bf td dgn jujurnya bgtahu yang dia pernah tido sekatil ngan perempuan ni
tp x pnh berbuat apa2 (aku mmg tabik spring bab ni,tahan nafsu btul mamat ni)

Jadi si tua ni pon mengamuklah
dia mula berprasangka ngan si buah hati..

Nak dijadikan cerita,
sbnrnya si tua n perempuan ni td dah terlanjur.

Maunya si tua x marah,
yelah kan..igtkan dapat RASA yg muda
(aku x stuju bab ni,kau kan matang.kalau nk kahwin je lah.napa nk rosakkan hidup anak org)

Sebenrnya dr pengakuan si perempuan dia mmg pertama kali berasmara dgn lelaki,
adalah dgn si tua td..
(bermaksud betullah cakap bf dia)

Banyak konflik yg berlaku,scr x lgsg.
kawan2 yg dibenci td terlibat sm untuk menolong..
(yelah,x kan nak bior kawan macam tu je)

Sbnrnya,lelaki tua td ajak perempuan ni kahwin lari.
(blh korang bayangkan,jdkan iktibar ye)
Dan si perempuan terus bersetuju..
(Sbnrnya,perempuan ni anak yg sgt baik n taat,tp bl knl ngan tua bongok ni dia mcm jd bodoh)

Kawan2 yg tau tg hal ni sgt terkejut n risau..
(Gila,klu parents dia tau mst kecewa)
Maka,sbg kawan tentulah x bersetuju..

Si perempuan ni dgn alasan berkata,"aku dh x da dara,x da sapa nk aku lg"
(what the hell?dara ngan parents dua2 mmg penting,tp klu krn dr sdr sgup buang keluarga,nothing to say lah beb)

Satu hr bapa si perempuan ni telefon,
(aku rs bapak dia mst dpt rs apa yg anak dia sdg lalui)
Si perempuan ni srh tgk2kan lelaki tua ni..
(maksudnya melalui nama kita leh tau org tu camana,tp x smua org pandai.Ni kr mcm ilmu batinlah gak)

si bapa pon beritahu,Lelaki tua ni seorang yg x leh pakai
panas baran,x cukup ngan satu perempuan..

Jadi, perempuan ni pon termenung...
Kawan2 bg nasihat,spy ikut je ckp org tua
Yelah,kdg2 org tua ni instinct kuat

Setelah beberapa hr berfikir,si permpuan nekad memutuskan hubungan
dgn lelaki tua td.
Si bf yg setia sgup menerima dia balik dlm apa jua keadaan
(Bestlah,llk yg kuat.Da tau gf dia mcm tu pon dia msh nk trm)

Tp kebahagiaan untuk pluang kedua ni x lama
kerana,
Si bf td mula berjauh hati..
x da sbb..
x da hal..
si bf mula tawar hati...

Makanya,diaorg pon berpisah..
(aku x leh bayangkan,perempuan ni hilang kedua2 lelaki yang dia sayang)

Yang aku pelik,si perempuan ni menyalahkan si bf 100%
dalam hal ni..
sedangkan lelaki tua tu yang merosakkan dia dulu...
kenapakah?

Apa pendapat korang?

Aku bkn nak mengaibkan sesiapa,sbg manusia biasa aku cm nak berpesan..
Jdkan kisah ni sbg pengajaran,
aku pon bukan insan yg baik,

Dalam hal bercinta,pokok pangkalnya hanyalah hati
Bila kita bercinta ianya serupa berjanji..
Korang dh sayang kekasih korang sangat2
Tb2 dia curang..
apa rsnya?
sakit wooooooo....

Dengan Allah S.W.T,
kita blh mintak ampun,
Tp Dgn manusia,blm tentu dia maafkan kita.
Apa yang kita buat kt orang, tentu kita akan dapat balik
(Fahamkan maksud aku?)

Lebih kurang mcm ni
"what u give,u get back"

2 comments:

cik syahira said...

salam beb.

wahh.. pagi2 dah terasa insaf baca entri ko.
besar gak masalah kwn ko tu ek.
hurm..
sbg kawan kena bg sokongan berterusan kat dia.
mmg dia pernah buat silap..
but still, kita tak boleh juga hukum dia seumur hidup dia.
semoga lepas ni dia akan lebih menghargai kehidupan dia..
dan apa yg penting, kita beringat la ek..

syazana said...

Huhuhuhu..
pengajaran..
Aku bkn nk aibkan dia,
cm amik iktibar dr apa yg berlaku.
Aku cm leh doakan dia jd lbh baik,
dan miliki kehidupan yg baik2.