Sentuhlah saya

29 September 2009

Maut di Malam Raya 2

Ok2..
aku x jadi nak tido..
jd aku teruskan entry seterusnya..

Pas aku nampak xcident ms otw ke bandar batu pahat..
aku terus pki seat belt..
takut...

aku sgt takut ngan mat rempit..
bukan apa..
diaorg sgt bahaya ms menunggang motor..
Takut aku terlanggar diaorg...

lepas pusing2 bandar n mmg x da rezeki aku
untuk trn mencuci mata n duit..
En.Bf pujuk ajak balik..
bandar bp da macam uptown danau..
padat n tumpat..
gila ramai....

Otw pulang kami masih lagi bercerita pasal hal yang sama
mat rempit xcident..

Dan nasib kami lg
dalam satu mlm kami jumpa 2 kejadian...

Tapi ...
kalau tadi aku masih nampak budak tu nyawa2 ikan
yang ni...dah ditutup ngan kain..
innalillah.........

Aku terus menggigil n trus dail nbr angah..
betul angah kt tpt kejadian..
alhamdulillah msh dia yg akt call...
tuhan..jantung aku mcm nak berhenti berdenyut...
aku nampak jelas..
sgt jelas...

Kasihan org tua arwah..
mlm raya org lain sibuk wat persiapan..
mereka dikejutkan dgn berita sedemikian..
subhanallah..

Maafkan aku,
aku bkn nk mengaibkan sapa2..
sbg pengajaran hidup..
dpd cerita angah..
aku dpt tau arwah tgh berlumba n dia ride mtr org lain..
nsb x menyebelahi dia terbabas...

Owner motor n kawan2 dtg hanya amik motor yg arwah ride..
diaorg tglkan arwah mcm tu je...
sbb klu kantoi motor tu...
owner akan dipanggil ke balai...

aku pon x tya angah crt selanjutnya..
n aku x nak tau....

Mmg ajal dia dah sampai..
n ini bukan kejadian pertama yang aku nampak ngan jelas..
banyak lagi..
cuma aku x nak ingat...

Semkin aku igt..
semakin aku takut...
sangat takot....

Kepada mat2 rempit kat luar sana..
aku doakan korang spy berhenti merempit..
buat lah keja lain..
kalau tuhan anugerahkan otak yg pintar untuk repair motor..
jgn salah guna..
dpd repair tok race..
baik korang jana idea wat model motor baru...
mana tau rezeki ada company nk beli...

Ingat pesan aku..
kalau x igt org2 tersayang..
ingatlah nyawa kita ni x leh beli kt kedai...
Kalau dah banyak amal ibadat pon..
race bkn jalan pintas untuk ke syurga....

2 comments:

{ Miss Syahira } said...

omg.. scary ..

syazana said...

sure beb..
aku smpi kecut perut tgk..
ngeri sgt..
mmg real dua2 dpn mata aku nih...
smoga roh dia aman kat sana.