Sentuhlah saya

14 September 2009

Doktor bagi amaran!!!!!...

Assalammualaikum w.b.t

Pagi yang indah kini makin cerah hahahaha..
today is monday..
n i hate monday..

Of course ler bkn aku sorang ye x ?
smua pon sama gak..(tapi x semua lah,tok org malas cam aku je)

Ye..
pg tadi aku bangun lambat
then rs tekak macam x bes lagik..
omg kahak berdarah...again?sm mcm 2 bulan lepas
tapi aku maintai jew..x gelabah pon..
Hahaha..kalau bgtau mama mampos kena bebel.

Aku call opis bgtau aku msuk lmbt nak gi Klinik...
selaku warga UPM,seharusnya free of charge..huhuhuhu
selesai mendaftar aku terus gi jumpa Doktor..
Alhamdulillah urusan aku dipermudahkan,
aku x yah tgu lama2

Doktor:Syazana ye?
Aku:ye saya..
Doktor:Apa sakit awk?
Aku:Sy da 2 hr demam,hr sabtu plg teruk.suhu bdn tlalu tgi,sy x leh bgun lgsg
Doktor:hr ni ada pape perubahan?
Aku:erm,pg td cuma kahak je yg berdarah..tekak sakit n mcm mula nk batuk.
Doktor:ok sy nak cek tekak n suhu badan awk..

Doktor meneruskan tugas dia..aku mengikut arahan
then...

Doktor:suhu ok 36.4'c (ok ke?),tekak merah n mungkin luka.sbb tu kahak berdarah
Aku:owh..ok.2 bulan lepas pon mcm ni gak,cm lg teruk dr kl ni.
Doktor:Syzana sy nk pesan,kalau awk da mula rs nk demam cpt2 dtg sini.
skrg ni awk tau msm apa kan? (H1N1).Jgn tgu reda pns @ apa.
Aku:Ok Doktor,mengikut arahan..

Phew..nasib x pjg dia bebel..
ye mmg silap aku
housemate aku siap pujuk2 srh gi klinik..
tp camana wei,aku nk angkat kpl pon x larat..

Kalau ada org nk dukung ok lah..
x da selera mkn..
tekak skit gila.
mmg pain sgt2..

Alhamdulillah suhu badan aku dah x tgi,Doktor pon kt aku ok...
Cm kena habiskan ubat2 yg banyak ni je lah..

No comments: