Sentuhlah saya

29 June 2010

Hari ke-2

Salam,
Selamat malam.

Besok pagi2 nak balik UPM.
kenapa?
ada tujuan dan kerja yang harus dilaksanakan.
En.Tunang?
dia okey je dengan segala perancangan aku.
Janji aku tak kusut dan segala kerja aku selesai.
Suke~

Hari ni genap 2 hari aku jadi tunang orang.
dugaan?
hanya orang2 yang terdekat je yang tau especially my buddy.
She knows everything about me..love u dear..coz always with me.

Tentulah En.Tunang pon sama,
dia jugaklah yang hari2 pujuk aku agar bersabar,
jangan cepat melatah.

Sejak kitaorang nak tunang mula dengar cerita2 yang tak best dari mulut2 longkang,
tak campur dengan konflik dalaman lagi,hadoiiiiiiii
aku dah betul2 goyah seminggu sebelum majlis..
serius aku betul2 tak da perasaan nak bertunang.

kenapakah?
tapi ada kawan yang selalu ingatkan aku,
'bila kita menuju ke arah kebaikan,syaitan mula mendekatkan diri dengan kita.Jadi tolong abaikan hasutan syaitan itu'.

masa aku dating dengan syira hari tu,dia ada cerita pasal pengalaman2 kawan2 dia yang lain,dan dia ada sebut pasal 'Welcome to the dugaan club'.
damn..hahaha2

Malam semalam,lepas balik dari dinner kat Hotel pelican,
aku dengan En.Tunang berbual banyak cerita.
segala cerita yang dia tak pernah cerita kat aku pon dia cerita gak.
Ya,allah.Aku tak sangka ada manusia yang tak senang dengan hubungan kami.
Sedih?ye aku sedih...sedih sangat sehingga tak mampu nak menangis.
Patutlah aku tak boleh nak get along dengan manusia tuh.
rupanya dalam hati dia tiada perasaan selesa untuk berkawan dengan aku.

APa yang dia dah buat?
erm..dia hasut En.Tunang supaya cari perempuan lain,
perempuan yang lebih cantik,pandai,baik etc dari aku.
serius aku rasa terhina cuma depan En.Tunang aku tak cakap apa2 kecuali berdiam.
dan banyak kali aku tanya En.tunang

aku:kenapa dia tak suka sayang ye?

En.Tunang:entahlah sayang,b pon tak tau.

aku:dah lama ke dia cakap macam tu.

En.Tunang:erm..lama tak berani nak cakap tapi selalu gaklah.

See?..hallooooo...
beb aku tak pernah kacau hidup kau pon,
usik kau pon tak..
kalau aku ni jahat segala perangai buruk kau aku dah bgtau awek kau ok.
tapi aku lebih selesa tak amik tau dan tak nak tau pasal kau.
Kenapa?
sebab aku tau kau tak suka aku.
aku tak tau kenapa kau tak suka aku..
sama ada sbb En.Tunang sayang kat aku atau apa..
What the fuck kau nak hasut En.Tunang tinggalkan aku?
kenapa busuk sangat hati kau?

Aku tak tau kenapa dia sangat2 dengki dengan aku.
Lama aku berdiam..terlalu lama..bertahun okey.
selalu En.Tunang akan sabarkan aku..dengan alasan

En.Tunang:Dah lah sayang,biarkan je.Kalau kita layan boleh jadi benci

Kau tengok orang dah cakap macam2 tapi dia masih leh baik.
tak dinafikan aku memang marah,tapi kerana En.Tunang baik,jadi aku pon jadi baik secara automatik.Jadi aku kena belajar menerima dan memaafkan.

Ini baru permulaan,
panjang lagi perjalanan sebelum menuju ke gerbang perkahwinan.
Aku?
takut lah...
tapi lau layan takut sampai mati tak kahwin.

Seseorang pernah bagitau aku yang Perkahwinan ni satu risiko.
Erm...bagi aku, 'Perkahwinan menyatukan dua jiwa dan melengkapkan ketidaksempurnaan mereka'

Apa yang kau buat adalah takdir dan ketentuan,
Kita sendiri sedia maklum yang cuma kita sahaja mampu merubah takdir hidup kita.
betul?

Apa pon yang kita buat memang berisiko.
Contoh:kau kena apendiks dan kau tengah mengandung masa tu,doktor bagi kata 2.Kalau operation,kena pilih salah satu.Baby atau mummy?jadi kalau kau adalah empunya badan..which one.Buang apendiks dan baby dan kau akan hidup atau selamatkan baby dan kau berkemungkinan mati.risiko kan?

tapi semua ketentuan allah.Yang penting usaha,bukan duduk dan berkata2.

Untuk orang yang dengki sangat dengan aku,
kau jangan risau,aku tak pernah dapat lebih dari apa yang kau bg kat awek kau,
Tunang aku bergaji ciput,tapi cukup untuk kami.sederhana tapi sempurna.
Kalau dia ada rezeki lebih,lebihlah untuk aku.
Tapi itu duit dia,bukan duit kau.Dan bukan duit aku gak.
aku tak pernah pon mintak duit kau.
susah senang aku dengan En.Tunang,ada kau tanya?
ada kau tau?
pernah tanya masalah kitaorg?
pernah tak?
tak kan?
jadi tutup mulut dan jangan sibuk hal kami.

aku bukan nak menyombong tak tentu hala,tapi tolonglah..
kita dah besar,ada kerjaya masing2.
atau mentang2 kau dah ada kedudukan,kau pandang rendah pada kami.
OMG..moga kau sedar yang kau bukanlah hebat mana.

i'm cool okey,walaupon respon aku adalah macam lahanat..hahahaha
marah2 kejap je pastu aku okey dah.
wat pe nak marah lama2..tak boleh nanti kuar kedut kat muka.
tak leh nak mekap cantik2 dan beli mekap lagi....hahaha harus macam hars...

apa pon,
aku kena tabah dan sabar.
kalau cepat sangat melenting susah hidup aku nanti.
okey,aku nak tido dengan perut yang kenyang,
bengang2 pon perut mesti kasi isi meh...
kalau tak tak leh tido..rugi tido dalam kelaparan =p

jumpa lg nanti =)

No comments: