Sentuhlah saya

23 June 2010

Kalaulah aku tahu..

Salam,
selamat pagi...

(^_^)
sejak akhir2 ni,
aku selalu terbaca,membaca blog2 insan2 yang dah ada anak..
majoriti hot mommies okey.
aku sangat2 suka baca perihal kerjaya diaorang,anak2 diaorang.
macam mana diaorang menjada diri sendiri walaupon sibuk melayan hal2 rumah tangga.

Sebelum berkahwin life diaorang memang sempoi,bujang kan?
bila dah ada anak...hidup diaorang berubah.
sangat berubah.
segala2nya mesti bermula dengan anak dan suami..see2

Aku baca blog model Stephanie liah (salah ejaan sila tegur)
memang best,dia ada bg tips2 camana nak jaga badan selepas pantang,
apa yang patut kita buat sebagai ibu yang berkerjaya..weih macam..
dan aku juga suka ke blog k.mira,dia selalu gak bagi tips2 penyediaan makanan untuk baby.

Bukan sebab diaorang hot atau apa aku baca blog diaorang,
tapi sebab apa yang diaorang tulis tu penting dan boleh dijadikan sebagai ilmu tambahan.

Sebenarnya banyak lagi blog ibu2 yang aku baca,
fine,
korang mesti kata apasal aku yang belom kahwin sibuk baca blog oreang yang dah kahwin,dah ada anak plak tuh..

howahhhhh...
sebab aku dah nak sangatttt kahwin,
kalau lah dr dulu aku tau banyak sangat kelebihan sebagai seorang isteri,
dah lama pkey aku kahwin.
memandangkan geng2 skolah masa kat SM Tun Sardon dulu semua dah kendong anak.
aku je yang bawak anak tekak.

alah rezeki masing2 kan lain2,
mungkin masa diaorang sampai dulu,
sebab aku ada cita2 dan apa yang aku impikan sebelum aku berkahwin,
dan alhamdulillah,everything running smoothly....i like....hehehe

serius bila dengar member2 aku cerita pasal bersalin aku memang takut gila weih,
tapi bila aku baca sini aku rasa sangat teruja nak baby plak..
hahaha2...serius banyak lagi aku perlu belajar dan belajar.


dulu aku selalu damn diri sendiri sebab tak dapat buat yang terbaik,
maksudnya aku tak redha dengan ketentuan tuhan.
selalu je nak merungut2 dan merintih..
cakap benda2 yang bukan2...

Learn from mistakes..
apa pun semangat mesti mau kuat...(^_^)
bila hilang sesuatu,insyaallah mesti akan datang sesuatu yang lebih baik.
kau tak percaya?tak pe satu hr nanti mesti kau percaya.

dulu masa aku putus dengan bf yang first (hahaha banyak sangat bf)
aku kecewa mcm nak mampos...kononlah itu cinta awal dan akhir aku,
gila frust sampai SPM aku teruk gila...
Bodoh...tapi aku terima,budak tak matang kan.adatlah,mak kau suruh sekolah yang kau gatal main perasaan sapa suruh.

Lepas tu aku bercinta lagi dan sebelum STPM aku putus plak dengan yang kedua,pon frust gak..
tapi Allah S.W.T bagi aku 'kawan' yang sangat sayang aku...aku dapat pelukan se,angat dan kekuatan dr diaorng till i meet my Future husband at the same time...howaaaaaaa.....

Serius bangang aku masa tu,tak layan pon En.Bf...
bila dah tersangkut..haha padan ler muka aku..ops aku je ke?eleh En.Bf pon tak tido malam angaukan aku yang gemok ni.

KEmudian bermulalah episod suka duka kami hingga ke hari ni..
owh..sebenarnya aku nak pesan pada pembaca aku yang muda belia..
*untuk adik2 sekalian,tak payah ler korang bercinta masa sekolah.Rugi masa depan kau nanti,jangan jadi bangang macam aku okey..hahaha..kalau tak mesti aku dah pergi obersea...hahaha bodoh je kan.

Bila kau dah nampak tapak hidup kau,
maksud aku kau dah lepas SPM lah..
aku nak menggatal sakan pon lepas SPM..
baru lah kau intai2 lelaki mana yang kau syok..hahaha

Ni tak,kadang2 aku jalan sorang,
aku tengok budak2 pompuan yang menggedik..adeh..malu aku wei..
zaman aku kebanyakan budak pompuan jual mahal.
Nak tengok sama ada budak lelaki sanggup mati tak untuk kitaorang..tettt..hahaha tipu okey.
tak da lah,nak tengok sama ada diaorg bersungguh2 atau x.

eh2..aku dah menyimpang ni..
sebenarnya aku nak tanya,ada sapa2 nak sponsor aku kahwin tahun depan?
hahaha gila...nampak member2 aku bawak baby aku terus nak kahwin gak hari ni... =p
*tolong abaikan aku...

No comments: