Sentuhlah saya

19 July 2010

Kerja (6_6)

Salam,
selamat malam (6_6).

kau rasa apa patut aku ucap?
cuma Alhamdulillah..
my Future Biras... =p
bagi aku peluang kerja dengan dia.
as his clerk..
automatik aku akan kerja sebumbung,sekerusi,semeja,seaircond,sepintu..se..se..se..se..dengan En.Tunang gak..

Kerana position En.Tunang adalah sebagai second boss..
aku merangkap P.A,kerani,cleaner + bersedia kena maki.

Sebelum ni pon aku dah pernah keja dengan company diaorg,
kebetulan sekarang diaorg memang betul2 tak da kerani.
gaji?
aku tak tanya pon.
berapa yang dia nak bagi,lagipun kerja tak sesibuk mana.
kerja memang ada tapi bergantung pada keadaan.

Harap2 aku boleh refresh balik otak ni pasal bidang construction.
Besok kena punch card kat rumah En.Tunang sambil kejut dia bangun skalu.
kejadah kan?
bos nak bangun lambat...tak pe..dia bos..
tapi bg aku,mana boleh tak pe2..atok mar pesan kena bangun awal sbb awal pagi rezeki masyukkkkkk...tapi kau kena 'mengadap Allah S.W.T terlebih dulu r'.
Kalau mamat ni bangun lambat memang melepas r..
malaikat rezeki dah balik awal,tak sempat nak tengok muka dia..
hahaha mulut macam lahanat...


Ya,ampun b...semoga banyak rezeki kamu.
keja kuat2 ye..nanti boleh bagi kemewahan kat saya..tettttttttttttt
hahahahaha3,jahat tak aku?
orang kata kalau nak cakap,cakap depan2..
aku dah selalu benor cakap depan dia,
dia cuma senyum je...
aku siap ngaku yang aku ni awek materialistik suka habiskan duit dia..
but him?...he knows me...

Bila dia kusut2 kerja,
aku slalu tepuk bahu dia atau pegang tangan dia dan ulang balik apa dia slalu ckp kat aku..

'sabar ye b,BUKAN SENANG NAK SENANG'

kalau mood dia macam haram..
aku biar je dia nak maki2 aku ke apa,sekaranglah.kalau dulu aku melawan balik...
sekarang,i dah tak koser okey..mamat ni memang selalu je sewel pasal kerja.
dia da tak tau nak marah sapa,dia lepas je kat aku...
kadang2 sakit gak hati ni meleleh lah gak air mata gadis ku..
hahahahaha


tapi nanti dia mintak maaf semula..
bila dah bertahun dengan dia,alhamdulillah aku mula faham perangai2 jelik dia tu.
sekurang2nya dia tak 'menyimpan' macam aku.

aku ni bahaya weih..
ada sifat 'pendendam'.
serius..cuma En.Tunang je yang tahu busuk hati aku nih camana..
kadang2 macam celaka jugak..=p
baik ngaku kan?daripada senyap santau orang..

kalau aku nak santau2 ni mintak jauhlah,
baik aku buat secara zahir,
puas hati sket,nak santau ni nak kena sabar..
sebab bukan cepat org yang kita santau tu nak mati..
aku cakap betul sebab dulu mama aku kena 'buat',
lama gak weih bertahun gak..
dari banyak duit sampai brg kemas mama aku habis sbb nak berubat.

okey..menyimpang..
aku cuma nak tanya camana nak buang sifat pendendam tuh,
aku tak da lah sampai nak bunuh orang bagai..
cuma aku selalu teringat2 apa yang org tu buat kat aku.
atau aku slalu akan ingat dengan sempurna ayat2 pedih yang dilemparkan kepada aku..
walaupon perkara tu dah berlalu berbelas tahun..
shitt kan?
menyimpang lagi...


aku dah penat ni,
nak tido awal sbb besok nak kerja.
aku dah dapat membayangkan keadaan yang biasa akan aku lalui di mana..


KEadaan kami yang 'aman+bahagia' macam ni
Bila kami bergaduh pasal sesuatu kerja,atau aku tak dapat siapkan tugasan dengan sempurna

Bila dia dah mula siau2 katak,marah2 aku dan aku plak melawan @ buat derk je...
KAu boleh bayangkan?
sila bayangkan..tiada sesiapa yang sempurna kan?
macam tu juga kami..
=)
dengan harapan besok tak banyak kerja.Hahahahahahahaha



No comments: