Sentuhlah saya

09 February 2010

Suka lelaki yang beriman.anda?

Salam,
aku tengah warming up sebelom study...
motip kan?kata je lah pemalas suka main2...kan senang...hahaha

hari ni aku nak cakap sket...
korang lau baca majalah mesti ada terbaca pasal artis kan..
maksud aku temu bual diaorang lah terutamanya selebriti pompuan pasal lelaki idaman...
80% mesti jawapan diaorng .."i suka lelaki yang beriman...bla..bla.."

alahai bukan selebriti je..korang pon sama kan?
lau kawan2 tanya..kau mesti jawab mcm ni..
"aku nak lelaki yang beriman..bla..bla.."

aku?
kalau boleh mestilah nak yang beriman gak,perangai aku pon dah sket2 ada persen dari syaitan yang direjam...i manusia biasa k...dosa2 tu normal lah...(cakap macam puaka kan?)
bukan biasa buat dosa...erk tapi slalulah gK KAN..HARI2 AKU BUAT DOSA.x pakai tudung bagai...pakai sluar ketat...
cukup2 sudah mendedahkan aib sendiri ye...sedarnya x gak..

Tapi aku bersyukur dengan siapa yang aku ada (En.Bf)
walaupon x da lah beriman macam Ustaz Akhil Hayy...
En.Bf masih lg mampu menegur apa yang patut dan x patut...
atenya aku x brani nak cakap lelaki yang camana aku nak...
sebab biasanya kita x kan dapat apa yang kita nak...betul?
aku x cakap semua org...
ada yang bertuah dan memang rezeki dia dapat lelaki yang soleh...

Mintak maaflah bukan aku mempertikaikan...
"wanita yang baik hanya untuk lelaki yang baik dan sebaliknya"
memang benda ni betul...
aku pernah berdebat dengan wanita yang agak kuat agama gak...
mungkin soalan aku berbaur unsur2 negatif...

bagi aku ni semua bergantung pada takdir gak..
contohlah amik dr kisah benar..
kawan aku pompuan yang bermasalah...
dia pernah terlanjur dengan xboy dia...
kemudian dia bertaubat selepas diaorg clash...
x lama dia berjumpa plak dengan seorang lelaki yang dr luarannya agak sederhana...
tapi kuat pegangan agamanya.....lelaki yang baik...sangat baik...
lelaki ni lamar kawan aku nih...
kawan aku serba salah dan ceritakan apa yang pernah berlaku..
dia x nak kisah silam leh jadi ungkitan...
lelaki ni sejuk je orangnya....
dia senyum dan cuma kata...

"yang penting awak dah berubah,awak dah x buat benda2 yang menjadi larangan Allah S.W.T,amalan dan taubat awak diterima atau x,itu urusan Allah.Yang penting awak yakin dengan amalan dan taubat awak".

See2.....
bila pompuan yang agak x baik berubah menjadi baik..bukankah secara realitinya dia wanita yang baik betul?dan dia bukan lagi wanita yang liar...

makanya konsep ini..bertepatan...wanita yang baik hanya untuk lelaki yang baik...
kita manusia biasa x boleh terus jatuh hukum...
kalau kita tahu kawan kita jahat..dan terus kita kata..."kau akan dapat yang jahat macam kau gak"....

kalau dia dengan pasangan dia sama2 berubah dan menuju kearah kebaikan...
camana pulak...masihkah dia dilabel sbg pompuan yang jahat.?dan lelaki yang jahat..?

dulu aku slalu je cakap..
aku nak lelaki yang beriman..patuh ngan agama...
tapi aku dapat yang x sempurna macam yang aku nak...
haruskah aku putus dan minta yang lebih baik?

gila kau....
hahahaha2...
aku x kan buat benda2 macam tu...putus semata2 nak cari yang lebih baik...
adakah aku ni terbaik nak buat macam tu?
kena ukur baju kat badan sendiri ma....
kalau perangai dah macam jembalang...
x kan kau nak manusia sesuci malaikat...lainlah kau tu pon sama sucinya...betuL?
melainkan kau betul2 nak berubah...
ke arah kebaikan...

Dan x salah kot,kalau kau dan pasangan mengambil inisiatif untuk berubah...sebelum berubah dunia ni kita kena fikir masa depan..fikir yang kita ni idola anak2...hahaha2 motip tiba2 kuar anak2 plak..ye anak mata dan anak tekak... :-p

aku mengaku hari ni aku masih lagi merujuk buku2 agama pasal solat yang asas tuh...
mana tau selama ni aku salah tertib solat kan?kan?kan?
aku peduli apa orang nak cakap apa...yang penting aku yakin.....
aku pon x tau Allah S.W.T terima atau x amalan aku...korang pon sama kan?
lagi r manusia macam aku yang slalu je lalai....

Yang penting aku dalam usaha untuk berubah....
bertukar kepada Ultraman yang mampu melawan Raksaksa yang besar dan ganazzzzzz.......

P/S:marilah kita berubah ke arah kebaikan... (^_^)

No comments: