Sentuhlah saya

23 February 2010

Aku sangat bahagia...

Salam...
Selamat awal pagi...muahaha..(^_^)
kelihatan sangat gembira kan?
memang aku sangat bahagia sekarang...

mesti korang pelik...
camana aku leh rasa sangat bahagia..walaupon aku,
-menganggur...
-cari kerja x dapat
-soal selidik x siap lagi sedangkan khamis ni nak edarkan
-x kemas barang lagi,28 hb da nak berambus dari rumah tu
-aircond keta x betulkan lagi sebab aku x da duit..(duit ada,tapi takut ada benda yang lebih memerlukan,jadi aku sanggup berpanas)
-duit simpanan semakin susut.. *sigh
-tesis x bergerak lagi...nampak gayanya macam kena extend
-merempat(kejap kat upm,kejap2 kat johor)

hohoho...tapi aku bahagia...pelik?
aku memang pelik..
sebab knapa ye?
walaupon dalam keadaan susah dan banyak masalah...
aku masih mampu rasa bahagia...

bahagia sangat....
spend my time with family...
my lovely En.Bf
my best buddy...
my thesis..hahaha...

banyak benda aku belajar kebelakangan nih...
belajar untuk survive...
belajar untuk mengerti dan memahami
belajar untuk memberi dan menerima
belajar untuk mengabaikan manusia2 yang menyesakkan hidup aku
belajar untuk berdiri sendiri tanpa bantuan orang lain

terlalu banyak...
kau tau...aku hilang seorang kawan baik...kawan yang aku anggap macam adik beradik aku sendiri,tapi entah mana silapnya...mungkin sebab mulut aku terlalu celupar...atau kawan aku x terima aku seadanya...tapi bagi aku kawan yang betul2 baik..dia akan terima siapa kita seadanya...dan sekarang tuhan bagi balik kawan2 yang terima aku seadanya tanpa kisah siapa aku,dan camana sikap aku....dan aku sentiasa rindukan pompuan2 ni....

aku dah x nak fikirkan pasal kawan yang terlalu sensitif,egois bagai...
malas dah..sbb sekarang ni dalam kepala aku dah x da tempat untuk orang2 macam tu..
x pe lah,mungkin tuhan nak bagi yang lebih baik...

Kau tau..ada kawan aku tegur..

Kawan:aku tengok semenjak kau jadi penganggur ni,kau senyum je..ceria sangat..pada hal kau x da income...pastu masalah kau banyak je...
aku:x tau,tapi aku rasa lega yang tersangat2....ntah aku pon x tau..hehehe

tu je yang aku leh jawab..
weih duit aku semakin susut lah..
patutkah?
erm..apa yang aku nak buat?
hahaha....
x leh fikirlah...

Tapi aku tengah bahagia nih...harap2 kebahagiaan ni berterusan....
miss my mum...
miss my En.Bf
miss my girls..

damn...tiba2 rasa x nak balik serdang..benci~
sebab dah syok duduk kampung...

kat kampung best woo...
x da sapa2..
cuma tinggal Makcik & pakcik aku je..
anak dia sorang je...tengah study lak tu..
nenek aku x tau dok rumah diam2
keja berjalan ke singapore..
tinggallah kami bertiga..
aku+makcik+pakcik

bahagia je kan?
bahagia lagi..
hahaha
bahagianya..
syukur tuhan..syukur alhamdulillah...

5 comments:

Lyn Yusoff said...

Syaz,
semoga u sentiasa happy & bahagia dear.. suka tgk org bahagai cam gini.. k lyn pun tumpang happy same.. hehehe

syazana said...

Lyn Yusoff:
thanx k.lin..kena sabar je lah dengan dugaan & cabaran...yang penting kena percaya ada hikmahnya... :-D

smiley said...

ohhh....sungguh best kalo sofia jadi cam syazana....ade masalah keliling mash blh rase bahagia..nih sofia..kalo masalh kecik je..mule..nk tido tak blh..nk makan tak blh...semuanye lah tak blh...huhu

regards,
Triplesmiley

lily lotus said...

tumpang gumbira jugak :)...jangan tensi2 ok...

syazana said...

smiley:
hehehe2 jangan fikirkan sangat nanti cepat tua..nak tua cepat ke?x nak kan?kan?hehehe2 masalah memang sentiasa ada..tapi alhamdulillah hadapi dengan tenang...

lily lotus:
da x mau tensi2 lagi nanti insomnia macam beberapa bulan lepas...tertekan yang amat....
:-)