Sentuhlah saya

07 February 2010

Biadab sungguh Kamu wahai wanita solehah....

Salam,
selamat malam..babes...miss you..muahaha...
macam lama x update...
lama ke?

Kan aku dh cakap..lau weekend aku memang lembab + malas sket nak update...
wokey...semalam masa sibuk mengumpat ngan pompuan2 mulut vassss....hahahaa2...ayu+dayah+dayang=aku...jangan marah ye korang...sayang korang muah...muah..

Tiba2 terkeluar plak cerita pasal...wanita2 solehah...ni bukan yang zahir batin solehah ye...tu lain..
ni yang dari luar kita nampak solehah tapi mulut macam haram jadah...

aku pon bukan baik sangat tapi nak cerita gak secara terang...
aku sangat respect wanita2 yang soft spoken+tudung labuh+kuat pegangan agama...
mestilah kan...
kalau dah tutup aurat,haruslah yang terbaik....
aku sangat suka tengok wanita2 yang seperti ni...

Sehinggalah satu hari..masa aku degree dulu...aku pernah kena sound dengan wanita tudung labuh.....x da lah sound yang sangat2...tu cerita lain lah kan...
biasalah aku kan suka pakai yang ketat2...yang pendek2...yang x terselak sana sini..
nama pon jahil......

Dia kata aku ni umpama wanita yang x da maruah sebab bagi semua orang tengok apa yang aku...dia x cakap dengan berbahasa atau lembut tau...dia sound aku umpama mulut dia tu bau longkang..macam S**L...

aku terkedu....sebab x sangka lah kan pompuan yg aku ingat sangat2 bagus dan solehah boleh jadi macam bongok je...
tapi aku kan sejuk....hahahaa...sangat...
aku x mampu kecuali sengih dan balas balik..
"kau ada duit lebih x?bagi aku...aku nak beli kain lah buat baju labuh macam kau..."

Erm...pompuan tu terus diam tengok muka aku ngan mata dia yang macam burung hantu tu...
pas tu dia cakap lagi, dan lagi, dan lagi....aku sengih2 je lah...wei hati aku dah membara gak...
tapi kat Universiti kan...x kan aku nak ganyang mulut anak orang...matiklah kena buang U...cian mak pak aku...

bila dia dah habis cakap...aku pon balas...
"kau ni pakai tudung labuh,solat tonggang tonggek,hari2 mengaji,hari2 tutup aurat...tapi mulut kau bau longkang ek?....kau nak sound2 aku nih..kau confirm ke segala amalan kau Allah S.W.T...dah confirm ke kau masuk Syurga Allah S.W.T"

Jahat kan aku?
abes aku nak cakap apa lagi...
dia cakap ikut suka...aku pon jawab ikut suka...karang dia bebel2 aku blah je meroyan plak...
baik aku dengar bg habis...pastu aku bg balik...
aku bukan jahat sangat tau sampai x nak dgr nasihat orang...
tapi kau nak kena ada cara kalau nak tegur...
aku lau orang cakap baik2 ngan aku...ada bahasa....aku ikut nasihat kau..
bukan susah sangat nak control aku nih...
tapi hati aku belum betul2 bersih...

aku bukan x cuba nak berubah...masih mencuba...sket2...
aku pon bukan makin muda...tahun ni je dah suku abad....
tapi aku bukan nak damn semua wanita solehah...
cuma sket je yang berperangai macam tu...

Apa salahnya kalau kau doakan aku ms kau solat...
mintak ngan tuhan semoga dilembutkan hati aku bagai....
ni x,kau nak tegur tp x da bahasa...nasib je anak orang...
lau anak kambing da lama aku kurung dalam kandang...

setelah beberapa tahun...sehingga semalamlah...
masa tengah bercerita ngan pompuan2 ni...kitaorg bincang hal yang sama...
rupa2nya diaorang pon ada pengalaman yang lebih kurang sama...

kadang2 aku nak je tanya...
korang ni dah jemu pakai tudung labuh?
ke korang nak pinjam baju aku yang x cukup kain tu...
atau kau memberontak sbb selama ni pakai tutup2 aurat ni kerana terpaksa...sebab mak pak imam,cikgu agama dan sebagainya...

aku pon ada gak jumpa manusia macam ni...depan mak pak...pijak semut pon x mati...
belakang mak pak ligat woi....
kuar dr rumah pakai tudung litup,sampai bus stand tukar skirt pendek...
depan mata tau.....

Hush janganlah macam tu...
pttnya korang rs bersyukur...dapat didikan agama yang cukup...
lagi2 yang mak pak hantar skolah pondok dari budak lagi...

aku kat JOHOR ni memang ada 2 sesi skolah...pagi skolah kebangsaan,petang plak skolah agama...Sekolah agama dari darjah 1 hingalah darjah khas...darjah khas ni bila kau dah lepas darjah 6....pas tu yang bestnya darjah khas ni...skolah seminggu sekali je...hari sabtu pukul 8a.m-1p.m....tapi aku kol 11a.m da sampai rumah balik...hahaha~

aku pon sama..mak pak hantar skolah agama sampai darjah khas....hantar gi ngaji....tapi sebab aku sendiri yang biol..maka macam ni lah...aku nak poyo ni..nak dengar aku ngaji x ?confirm wanita2 tudung labuh pon nanges tau lau dengar aku ngaji sebab sedap sangat....tapi tajwid aku da x brapa nak betul la kan...

Kepada wanita2 solehah yang aku sebutkan tadi..yang x da bahasa dan adab...jangan pandang rendah pada orang lain...mana tau orang yang teruk itu boleh berubah menjadi lebih baik dari kamu....

contohnya AKU....hahahaa..matilah...lariiiiiiiiiiiii (^_^")

4 comments:

Lyn Yusoff said...

syaz,
mmg betul ade org mcm ni.. Kak lyn pun pernah rase camne syaz rase. yelah kita ni tak pakai tudung, tpi stil tau halal harammya..

baru2 ni ade lagi sekoq umat manusia. mulutnya mmg cam k*m*k. dah lah kak lyn tak ganggu hidup die. tapi sbuk2 nak tau pasal hidup personal kak lyn. Org nya pakai tudung, duk plak kt kelantan, soft spoken, tapi mulut cam gampang. serba serbi citer kak lyn dia nak tau. skrg ni blajar kt sini, akak rase cam nak jumpa bagi pelempang sekali.. baru pdan muka dia. perangai cam s**L.

syazana said...

Lempang je kak...orang mcm tu jangan bg muka...ikutkan hati memang je nak menumbuk masa tu...tapi membayangkan peraturan kat U...kesian kat mak pak...hush...x tau lah napa ada orang macam tu...pakai tutup segala tapi x da budi bahasa.

DawaiKokot said...

huhuh...teringat aku kene tego time matrix...waktu tuh aku xpndai nak pin2 tudung bagai ni..men selak kiri kanan jek...
then ade molot longkang kate aku sngaja nak menayang dada...ouhh..apekah...
tapik xpe...aku caye..bile smpai mase ko akan bubah.....sbb xkan slamenye kite nak mcm ni kan...cume cepat atau lambat jek....
dun expect manusia sng berubah...
'bad habit die hard, but sumtimes cannot die'....

syazana said...

Dawai:
agree....semua bergantung pada diri kita sendiri,sama ada kita nak atau x.Kalau terus berubah secara drastik slalunya x kan bertahan lama perubahan tu...tapi tu lah..nak tegur x kena cara...aku ingat nak kena bg kempen lah...budi bahasa budaya kita....muahaha