Sentuhlah saya

15 November 2009

Dia dalam kesedihan...

Salam..
selamat malam....
aku nak bercerita sket+mengingatkan+renung2kan=.......
Maaflah ye lau entry ni menyentuh hidup sapa2..
sekadar berkongsi...

Semalam aku terima panggilan dr seorang kawan,kawan yang baik,kawan yang telus dan seorang kekasih yang setia...

Bukan kerana dia kawan aku,aku nk expose dia lbh2..tp kerana dia wanita.
Wanita yang disakiti hati dan perasaannya..

Mendengar esak tangisnya,aku yang turut terasa sakitnya hati...
sakitnya hati bila org yang kita cinta curang ngan kita..
sakit+sakit+sakit+sakit=sakit sangat...
Aku x leh nk cakap lbh kat kawan aku nih,aku cm blh tenangkan hati dia n suruh dia banyak2 bersabar.
x kan nk buruk2kan bf dia plak kan?aku pon ada bf,smua org x sempurna...
bila kita ckp lbh2 karang,takut kita plak yang kena.Takut benda berbalik plak kat kita...sbb sbuk sgt hal org kan...

Aku x tau apa yg ptt aku buat....
aku yg lost..sbbnya aku pnh ada kat tpt dia dulu..
(Cerita beberapa tahun lepas ye...huhuhu)

Ada sapa2 nk bgtau aku..knapa sesetengah pasangan sukar nk setia...?
semenjak aku ngan En.BF ni ..
aku harap sgt,aku x kan lalui keadaan mcm tu lg..
aku x nak rasa bila kita kena tipu...
aku x nak rasa org yang kita cintai curang ngan kita..

Hush...mcm nk gila beb...
lau x kuat iman ntah apa lah yang aku buat...
Tp aku msh waras..masih berakal...
Sgala apa yang Allah S.W.T aturkan adalah yang terbaik...
Sgala kejadian pasti ada hikmahnya...

Aku bukan kaunselor..
dan bukan juga rujukan yang bagus untuk hal2 begini..
tapi untuk kawan2 n sahabat2 aku...
Insyaallah..slagi aku berdaya...
slagi aku mampu...
aku berharap aku masih lagi setia sebagai pendengar yang baik...
Kamu boleh harapkan aku....
kau blh menangis kat bahu aku....
aku faham perasaan tu..
dan aku tahu macam mana sakitnya...

Untuk sahabat aku yang sedang bersedih...
Sabarlah...x rugi kalau kau bersabar..
percayalah..kalau sesuatu hilang dr kita..
Insyaallah kita akan dapat yang lebih baik....
malah yang akan menggembirakan hati kita...
cuma waktu sahaja tidak ditentukan sama ada lambat atau cepat....
berhentilah menangis..

Apa yang dah berlaku..
anggap sebagai pengajaran untuk hidup..
berdoalah akan dapat lelaki yang lebih baik...
lelaki yang akan cintakan kau sehingga ke hujung nyawa...
Aku doakan yang terbaik untuk kau...
smoga satu hari nanti semua kebahagiaan dalam dunia ini adalah milik kau...
Akan ada lelaki yang hargai kau..
terima kau seadanya...

Dan untuk Bf kau yang x tau nak hargai kau;
semoga dia pon berbahagia dengan insan ketiga tu...
dengan harapan..
janganlah dia menyesal kerana mencurangi wanita sebaik kau...

Dulu ustaz aku pernah cakap;
"Carilah lelaki yang sayang akan kedua orang tuanya, insyaallah dia akan sayang perempuan yang berada di sisinya"

Mula2 aku x faham apa maksud ustaz aku ni...
(yela ms ni umur aku br 12 tahun kan?kan?bab2 cinta2 ni mana ler nak tau)
bila pk logik akal..betul gak ek..

Aku harap..
dalam keadaan skrg ni..
kawan aku tuh da x sedih2 sangat...
marilah kita doakan bersama2 agar dia berjaya mendapat bahagia...

No comments: