Sentuhlah saya

05 November 2009

Bila mana hatiku....kenapakah?

Salam...
selamat petang...
sekejap je dh hari khamis...
i don't know what to say...i miss my mom..miss my home sweet home..
(home sick?)
huhuhuhu..teremosi plak ye...mcm dh lama x jumpa mama..jalan2+makan2+ngumpat2..

Oke2 x moh sedih2..mr kita fikirkan apa yg mahu aku bicarakan sbnrnya...
hehehehe....
aku teringat satu peristiwa..(x da lah nk peristiwa sgt pon..)
Di mana, aku n En.Bf tgh duduk makan di kedai makan di jalan omar,batu pahat,johor.
(utk org2 bp yg terbaca,lokasi adalah di CK bus stand lama ye)
waktu adalah dalam pukul 10.30p.m

Budak:kak nk beli kuih x ?
aku:er..kuih apa ye?
Budak:kuih lapis,karipap...bla..bla..
aku:sapa yg buat kuih2 ni?
budak:mak saya..
Aku:(memandang muka En.BF,x tau apa nk cakap..aku seolah2 keliru ngan situasi)
En.BF:satu bekas brapa ringgit dik?
Budak:2 ringgit je bang..
En.Bf:awk nk x?(sambil membuka purse)
Aku:boleh r dik bg akak 1 ye...

Aku x da lah nk beli sgt pon,sbb br je pas makan.Gila kau..wpon aku ni gemok..x da lah aku nk pelahap sgt ye x?

Aku pon x tau perasaan aku ms tu...
kesian+sebak+kenyang+simpati=aku beli kuih tu...

Sbbnya:
kau bayangkanlah(pejam mata ye n bayangkan sambil membaca entry nih)
umur budak tu lbh kurang 9 tahun...
spttnya,umur 9 tahun utk waktu mcm tu tpt diaorg kat mana?
rumah bukan?
aku bkn nak cakap apa..
aku faham..
mungkin dia org susah...terpaksa kuar jual kuih tok tlg mak dia..
aku cm risaukan keselamatan dia..
malam beb..sejuk2 kayuh basikal...sorang2..
kalau apa2 jadi? aku tau dia dlm keadaan TERPAKSA...
Ye...yang pasti aku beli kuih tu sbb kesiankan dia..
klu dia pulang ke rumah tanpa duit..
apa perasaan mak dia?

Tb2 aku sangat rasa bersyukur..
ssh mana pon aku..belum smpi tahap mcm tu..
dan selepas insiden tu..aku terus je cakap ngan En.BF

Aku:B,kita kn usaha cr duit..
En.BF:knapa syg?tb2 ckp mcm tu?
Aku:syg x nak kita hidup dlm keadaan ssh...kesian kt anak2 nanti..
En.Bf:erm.....(sambil merenung kat budak tadi yg dah jauh ke meja lain)

Ptt ke aku berfikiran demikian?

skrg2nya aku mesti ada kereta n rumah sblom berkahwin..
x kisahlah besar @ kecik rumah tu..
buruk @ baru kereta tu...
yg ptg anak2 aku x perlu berhujan panas tanpa bumbung..
(huh..ke depan betul pemikiran aku..En.BF tolong2 aku dh berangan jauh nih...)

huhuhuhu...
maaflah ye tb2 cerita pasal ms depan plak..
bukan apa,ht aku cpt touching tgk2 budak2,org tua @ wanita2 yang terpaksa bersusah payah demi sesuap nasi untuk keluarga...

tb2 aku nk cakap mcm ni...
AKU SAYANG MAMA AKU....
i've got everything from her..
walaupon sederhana tp sempurna untuk hidup aku...

No comments: