Sentuhlah saya

02 August 2010

Power of saturday

Salam,
see..bila aku rajin..
hapdate sesaja..bila malas..ngadap ler entry busuk..
banyak tak lauk kat bawah ni?
berlaku masa sabtu lepas..
ada makan2 kat rumah atok aku..
dr pagi atok aku masak segala juadah termasuk dibantu oleh aku,auntie mah dan bibik.


Capcai+tempe+siakap 3 rasa+ikan caru pecal+kerabu a.k.a urap
heaven right..
untuk pengetahuan anda,perutku sudah buncit kembali =p
akibat..bahagia cukup makan...
kalau kat Opis En.Tunang yang jaga makan minum aku..
kat rumah of course ler atok aku..
aku pon bertapa gak depan dapur gas buat bubur tepung a.k.a 'candil'
*tak snap gambar akibat terlalu letih
request by En.Tunang..owh...dia tak datang rumah aku..
aku hantar pi rumah dia..manja okey mamat nih..
aku dah bertapa depan dapur gas 2 jam sambil menggentel 2kg adunan tepung pulut..
gigih tak?
aku memang nekad kalau dia makan bubur ni tak bertambah aku rebus dia plak dalam periuk..
banyak gila atok aku masak sebab cucu menantu pertama nak datang rumah..
husband kakak sepupu aku yang kahwin hr tuh..
erk..kau ingat ke..abaikanlah aku tak update pon pasal tu..



LEpas lunch hour atok aku gigih tapaukan untuk bakal cucu menantu plak..
sapa lagi kalau bukan En.Tunang..
menyampah okey..atok aku sayang betul dengan dia.. =p
*aku adalah jeles



sampai2 rumah En.Tunang dia leh bantai membuta..
wah harus siren berbunyi sambil dibantu siren kedua (future mum)


Habis menyantak...
En.Tunang suruh aku solat asar dulu sebelum kuar dating..
dia leh layan baring balik...'cik abang oi..perut kamu sudah mula timbul okey'
aku punye bersungguh mengejut sampai gelang aku putus..huwaaaaaaaaa...
sedih....
*ke gelang aku merajuk sbb dah bau2 nak dapat baru...tetttttttt =p
sebenarnya tak da lah kerana En.Tunang gelang ni putus,
aku memang ganas..
*perhatian En.Tunang kalau nak belikan saya barang kemas sila beli yang tebal okey,kalau nipis alamatnya cepat khatam =)


Tapi dia kata sebab aku membangkang cakap dia..
apakah?
hanya dia yang tahu...
wah..benci..tiap kali melawan dia ada je benda jadi kat aku..
'tulah' ke?entah kebetulan kot...
anggap je kebetulan.


Untuk memujuk hati aku..kami pergi menonton 'The socerers Apprantice'
syok wei..kau gi lah tengok..
tak rugi...
abaikan model yang gagal dapat kontrak Big Cinema ni ye..





The last thing i want to share...
is..presenttt...majalh pengantin..
howaa....kopak..duit..
kerana mu majalah aku sanggup pejam mata hokey...
sebab ramai member2 suruh aku beli majalah ni,
survey butik andaman,survey design baju,survey material lace,survey gubahan barang hantaran...
dulu aku memang berangan mau buat sehebatnya..kini..
tidak lagi...
umpama kawan aku kata...'berjimat cermat'
sbb lepas kahwin nak pakai duit gak =)
okey sambung nanti..
bakal suami sudah telefon mahu ajak minum petang
t.a.t.a
*sekarang sudah tahu siapa punca aku gemuk?...sila tunding jari kepada 'En.Tunang'

2 comments:

lalink7 said...

suh bad tuko gelang emas cepat..hehehehe

syazana said...

lalink:
emas yang putus ni pon tak terpatri balik.Kena tunggu tahun depanlah sayang kalau nak dapat baru =p