Sentuhlah saya

16 August 2010

Kekurangan yang ada pada aku

Salam.
selamat malam..
selamat hari raya..hari untuk kita bersuka ria hehehe..

Motip nak menyanyi bagai..
sedangkan hati tengah tak best..

aku tak tau kenapa macam rasa tak best..emosi tidak stabil atau kenapakah?
entah.

Petang tadi ada kejadian sentap antara aku dan En.tunang..

Mungkin aku yang tak patut atau dia yang sepatutnya menjaga adab percakapan..

Benda kecik je..
pasal jawatan kosong yang aku nak isi..
salah satu jawatan tu aku tak baca betul2 apa yang dia nak..
aku cuma pesan kat dia

'tolong belikan saya 2 borang ye..'

sampai2 dia beli satu je..
tapi aku tak marah pon.
dapat 1 dah bersyukur sekurang2nya ada yang nak belikan..

Dia mintak keratan akhbar yang ada iklan jawatam kosong tu..
dia baca,lepas tu dia baca kuat2 syarat2 untuk jawatan kedua yang menjadi pilihan aku.
Jawatan tu memerlukan ciri2 khas..maksud aku had2 tinggi dan berat badan.
aku terlepas pandang..

'erk.nasib awk beli borang ni satu je,jawatan yang awk baca tu sy tak mau mohon lah...hehehe'

Dia terus perli aku

'belajar tinggi2 benda macam nipon tak baca habis ke?'

so what?
Memang salah aku sebab cuai..
tapi perlu ke kau mention pasal 'belajar tinggi2'

semua yang belajar tinggi tu pandai ke?
sila jawab?
ingat yang masuk Universiti tu semua dah bagus...

aku terus sentap sangat.
bukan sekali dua dia asyik sebut2 pasal pendidikan ni..
banyak kali..

YE...aku ni cuai,pelupa,leka,tak teliti..
semua dalam satu pakej.
Tapi itu kekurangan aku..
aku sentiasa cuba memperbaiki diri..
walau aku belajar tinggi pon,
aku bukanlah manusia yang hebat dan terlalu bijaksana..
bukan manusia yang boleh menyelesaikan masalah dengan petik jari sahaja..
aku manusia biasa..manusia biasa okey..

kAdang2 aku give up buat kerja2 pejabat ni..
hidup aku biasanya dengan buku2..
membaca dan 'cuba' untuk menulis..

Tapi aku masih inginkan pengalaman,ilmu dari pelbagai aspek

Sebagai tunang aku,
seharusnya dia tau kelemahan2 aku.
memang tak sepatutnya aku nak sentap bagai,
macam pompuan bongok je nak sentap2 dan buat entry gini,
tapi entah,kelemahan aku seolah2 dipertikai kerana aku berpendidikan.

Sekarang?
aku dah tak bercakap dengan dia selama 3 jam..
memang tak lama,tapi cukup buat dia tak senang duduk.
bukan aku sengaja nak buat dia mcm tu.
tapi aku nak dia relax dan berfikir sendiri.
beberapa bulan akan datang aku akan jadi isteri dia,
kalau dia tak boleh dan masih kurang senang dengan segala kekurangan aku..
kau rasa macam mana?

Bagi aku PERKAHWINAN melengkapkan 2 jiwa..
dua insan yang saling menyempurnakan diri masing2..

Banyak kali aku bgtau dia hal ni..
Aku anggap sebagai dugaan emosi dalam tempoh bertunang ni.
Tapi wajar ke menilai aku hanya kerana kesilapan kecil yang aku lakukan.

aku tau dia bengang dengan aku..
hr tu aku lupa letak dokumen kat mana..
aku tertulis double atas chek dan sebut harga,
tulisan aku tak cantik..
aku tak kreatif..
aku selalu bertanya hal2 yang dia rasa cukup remeh dan aku boleh buat sendiri,padahal benda2 tu semua aku memang tak tau..aku bertanya sebab takut dia marah kalau aku buat silap.
aku lambat carikan segala dokumen yang dia nak (aku masih lambat nak ingat kat mana segala file2 yang kerani dia dulu letak)

Aku banyak kekurangan..terlalu banyak..
tapi aku masih sanggup nak belajar walaupon lambat untuk aku ingat.

Tapi tadi aku betul2 sentap..
sakit hati..
tak tahan..

Jawapannya memang aku lawan dia balik..
aku sangat2 terasa hati
aku balik tanpa beritahu,tanpa memandang dia..
tanpa berkata2 walau sepatah pon..

kemas barang dan terus blah..
walaupun aku tahu dia tunggu aku datang kat dia tarik tangan dan salam..

Tapi aku tak buat..
dan aku tau apa yang aku 'tak buat' tu boleh menyebabkan dia 'sentap' lebih dari aku.
jadi lebih baik aku hanya berdiam diri dan amik masa untuk bersihkan minda aku sekejap.
selebihnya terpulang pada dia..
aku masih penuh kekurangan....atau sememangnya dia memerlukan seorang yang sempurna untuk melengkapkan hidup dia?

entry kali ni agak telus pasal aku dan dia..
Kadang2 aku terfikir ini ke yang dikatakan antara dugaan2 yang sering melanda masa kita bertunang?

aku seolah2 cuma pasrah kalau dia marah2 atas kecuaian aku..
sebab aku cuba profesional..dan membezakan keadaan..
Kerja adalah kerja..
Hal peribadi kita settle selepas kerja..

Dan masalah yang paling aku tak da jawapan..
ADAKAH SEMUA ORANG YANG MASUK UNIVERSITI ITU PANDAI DAN SEMPURNA?

Kau tak jawab pon tak pe,
kalau kau berfikir seperti aku..
semakin tinggi kau belajar,semakin kau sedar betapa 'bodohnya' diri kau,
kerana ilmu itu tak kan habis,dan kau tak kan puas menimba ilmu sampai bila2..kau tak kan puas percayalah..

Apa yang kau kaji dalam bidang kau bukan semua org tahu,
dan apa yang org lain kaji pon kau tak tau,betul?
Ilmu itu luas dan banyak cabang..

Sejujurnya semakin tinggi aku belajar,
semakin cetek ilmu aku..
kerana terlalu banyak yang aku tak tahu.

Motif tulis entry adalah kerana tersinggung dengan peri laku En.Tunang.
tapi aku terapikan diri dengan meluah perasaan..

Dia pon bukan tau apa aku tulis kat blog aku..
okeylah aku nak rehat..kepala sakit +tekak perit..rasa macam nak demam.
t.a.t.a..selamat bertarawikh =)

2 comments:

cik syahira said...

beb.
ni la risiko kalau duduk satu office.
therefore, tabahkan diri yer.
aku tau, kau sure boleh hadapi semua ni.

lalink7 said...

alahai yunk..
sabo la yer...
aku pun penah merasai saat2 begitu..
selalu sentap2 ok..
memang inila namanya dugaan masa betunang agaknya..sabar ye along..
byk2 fikir positif no -ve..
selalu ckp kat diri sndiri tp bila kene kat diri aku sentap gak la kot..adehh..xpela at least kite sama2 beringat..bertolan ansur ye si darah manis..