Sentuhlah saya

26 August 2010

French lace?

Salam,
selamat pagi..

Puasa kali ni aku macam malas je nak update..
lebih suka lompat2 blog orang berbanding menulis.

Ahad lepas aku gi jalan2 dengan mama kat Plaza Angsana Jb...
holllaaaaa..baju2 kat situ sangat cantik..harga pun cantik..ada yang sampai RM600 okey sepasang..aku hanya mampu telan air liur.

Ada sepasang baju kurung warna hitam,aku tersangatlah minat sampai termimpi2.Biasanya kalau dah termimpi2 aku akan usahakan juga untuk dapatkan baju tu =p


see,aku tak mampu nak mengawal nafsu..

okey sebenarnya aku nak tanya kau benda lain..

macam ni,masa aku melihat2 baju tuh.Tiba2 aku terfikir nak beli baju nikah yang dah siap je.Tapi bukan dari kain lace.Bolehkah?sebab kebanyakan pengantin akan pakai baju nikah dari kain lace.Aku?entah...aku nak cari baju nikah warna putih @ cream,kain chiffon atau yang biasa2 je.Janji ready made.Kuar duit boleh terus pakai.

En.Tunang tak kisah,dia ikut aku je.Tapi semalam dia macam beratkan supaya aku pakai lace gak.

Okey,memanglah baju nikah terpulang pada individu,maksud aku sama ada kau nak sewa atau buat sendiri.Sentimental value kan.Masa tunang aku ada ralat sket sebab tak beli baju sendiri.Tapi mama kata tak payah membazir sebab lepas tu aku bukan pakai pun.

Dia kata kalau dah kahwin hari2 kau boleh beli baju nikah kalau kau nak.
see mama aku.

Kalau aku berkemampuan lebih dan berkesempatan mungkin aku dah ikut syira join trip dia ke bandung next year.Tapi dia pergi bulan 4 okey.mana sempat nak buat baju.Eceh macam cepat je aku nak kahwin kan?

ceittt...
Okey betul gak..kalau dibuatnya aku kahwin hujung bulan 4,pergi bandung pertengahan bulan.mana aku nak campak kain lace tu?taylor..dibuatnya kalau semua sudah tidak mahu ambil tempahan atau tak sempat.Aku tergoda gak,sebab syira kata kain french lace kat bandung ssangta murah berbanding kat Gulatis okey.

HAri tu masa beli baju raya aku dah survey sekali.
RM700 untuk 4 meter french lace kau dapat free kain lining dan sepasang baju melayu lelaki.

Tapi itu tak termasuk upah kau hantar taylor lagi.

JAdi sekarang aku adalah bakal pengantin bajet hahaha..
aku kena fikir apa yang harus didahulukan dan apa yang harus dikurangkan..

Jadi aku nekad mahu cari baju nikah yang dah siap je lah =p
aku mudah dan semua orang pun mudah,Tapi mama aku over okey.Dia dah belikan aku jubah warna putih.Dia kata aku boleh pakai lepas majlis akad nikah..kalau tak aku sudah ada 3 pasang baju untuk nikah sahaja.tiba2 aku terfikir sapa yang nak kahwin ni?
aku atau mama?dia sangat over sekarang ni.Kalau nampak baju kurung putih @ jubah @ apa2 yang dia rasa sesuai untuk aku pakai masa nikah nanti,dia akan terus roger aku ajak gi survey.

Apa2 persediaan aku memang tak buat lagi.langsung.Aku sibuk menelaah nak siapkan tesis.ntah siap ntah tak sem ni..dah ada kawan2 yang da siap.jeles okey i..

Okey..tujuan utama sem ni adalah menyiapkan tesis.Bila sudah siap br kita boleh shopping barang hantaran.Ops kena pergi kursus dulu,nak kahwin tapi tak pergi kursus...hahaha

Kesimpulannya kain apakah yang patut dibeli untuk persalinan aku semasa nikah nanti..
French lace?ready made????????

aku macam2 blurr okey..tema tak tahu,tak senaraikan barang..tak survey ke mana2..see...ehat the hell...hellooo along..ni dah nak hujung tahun okey sila sedar diri... =(

kalau aku tak listing sekarang mampuslah nanti mesti hell gila.

Ops lagi satu aku macam nak membantah keputusan mama aku amik pelamin mahal2..tak mahu..
membazir duit..lepas kahwin mahu honeymoon lagi...aku sekarang sudah jadi manusia yang tidak kisah sangat hehehe...best kan tb2 berubah..tapi nafsu aku pada barang2 berkualiti masih kuat..camana mahu kurangkan?

okeylah aku dah boring menulis..hahaha..bye...renung2kan dan selamat beramal..
*pesanan itu hanya untuk aku =p

2 comments:

{ Miss Syahira } said...

beb,

aku suggest chiffon sumpah gojes untuk nikah! sebab texture dia soft je. tambah dengan beads dia kan. fuhh.. serius lawa~

hurm. siapa nak jadi pengapit aku sila angkat tangan. nanti aku sponsor baju dari bandung. syarat-syarat nya, BUKAN MAK BUYUNG ye kawan-kawan.

ha ha. gelak jahats~

syazana said...

Babe,
hari tu sudah survey,aku dapat sepasang yang sangat murah,kain pun cantik manik segala..tapi mama aku suruh survey di kl,mana tau dapat yang lebih cantik.Rasanya aku beli ready made kot..muahahaha..gila malas okey nak mengadap taylor.

Wah statement..benci kau muahahaha..title mak buyung tak leh blah okey...Tunang aku mahu nikah cepat2 dan produce baby cepat2 okey..Jadi aku tak berani mahu angkat tangan jadi pengapit =p