Sentuhlah saya

03 March 2011

Saya dan Cikgu apa kaitannya...

Assalammualaikum w.b.t

Selamat pagi....

=)

Aku tengah bersuka ria depan pc..
aku malas nak study,aku malas nak cari kerja,aku malas nak berfikir..sebab aku malas.

Iklan untuk DPLI dah keluar,tapi x da pengkhususan subjek Bahasa Melayu.
JAdi aku berfikiran sama ada mahu beli nombor pin kat BSN atau x.

Sebab kawan aku kata,kalau tak ada pengkhususan macam yang dia nak,buat rugi je.

Semalam aku ada bincang hal ni dengan En.Tunang.
Dia suruh cuba je.
TApi hati aku tak yakin.
Ops bukan ikut hati ok.tapi aku rasa mcm berat je nak mohon.hahaha..motip memang aku x nak jadi cikgu.

Semua orang paksa2 aku jadi cikgu,sampaikan cikgu2 kat sekolah tempat aku mengajar yang lepas suruh mama aku call aku kalau ada cikgu2 yang nak cuti bersalin.

Hahahaa..what the...
diaorang kata aku ada bakat jadi cikgu...Garang..muahaha..

Phewww...aku bukan tak nak..
tapi bukan mudah untuk mendidik..bukan mudah tahu.
kau ingat kau masuk kelas bagi kerja kat budak2 lepas tu budak terus boleh score A dalam exam?

Hahahaha..
pengalaman aku...ajar Bahasa Melayau PMR..DAmn it..
KArangan 'aku sebuah kereta' pon budak2 tak boleh buat ok.
Budak Form 3 tau..sedangkan itu karangan budak darjah 4.

KAu ingat senang nak melangkah masuk kelas dengan perasaan x ikhlas?
kau menyampaikan ilmu mesti ikhlas,
baru budak2 boleh dapat apa yang kau nak sampaikan.

Bukan senang,
baru aku tahu sakitnya jiwa cikgu2 aku dahulu sebab dapat murid yang sengal macam aku.

hahaha..

Ada yang kata masa DPLI ni x boleh pregnant..tp aku x tau betul ke x.


Aku:Abang,DPLI kali ni pengambilan Julai tau.

En.Tunang:ok,habis tu.

AKu:Kalau lah..ni kalau tau.Ada rezeki saya dapat dan masa tu preggy plak.Camana?

En.Tunang:Nak buat macam mana,tolak je lah.

AKu:pulak...

En.Tunang:Hehehe..yang penting cuba je dulu.besok beli nombor pin.JAngan banyak alasan yang.Bukan tak tahu awak tu x nak jadi cikgu.

Aku:hahahahaha =p

Aku risau,sebab..yelah aku kerja dengan dia.LEpas tu ada suara2 sumbang kata.lepas kahwin mesti aku x kerja.

welawei..patah semanagat i nak cari duit nak pergi berjalan dan beli designer handbags tau...

Aku slalu tya En.Tunang.Dia risau tak tengok aku tak kerja.
Dia kata dia ok je.sebab memang belum rezeki aku.nak buat macam mana...

YE..rezeki aku adalah menghabiskan duit dia..hahaha macam banyak je duit dia aku nak kerjakan. =p

Weh..aku nak kerja lah.Aku ni bukan kisah,janji cukup makan,boleh bayar PTPTN,boleh shopping dan boleh save sikit untuk study lagi *verangans..cukup2lah master ni tak habis2 hahaha.


Wah..camana dengan plan aku ni..kenapa semua jadi kelam kabut...huwa pening...
Tunang aku sibuk suruh jadi cikgu..kenapakah?

Susahlah,aku bukan memilih..tapi sekarang ni aku pulak kerisauan tak da kerja.

Ada kawan aku kata aku adalah wanita hebat sebab tak kerja boleh kahwin..hahahaha..
sengal...dah sampai masa aku nak kahwin dan aku dah gatal nak kahwin..erk..hahaha..

Eh.ok lah..aku nak pergi mecari resepi2 baru..bye2.

2 comments:

:: Mrs.SyahNia :: said...

dear..aply je..mana taw ada rzki kan
jd ckgu sgt mulia taw ;)

kawen t pun ain nak keje gak
snang nak soping byk2
ekeke

syazana said...

Syahnia:
Babe,bukan x nak.TApi tu lah takut tak termampu.sebab terlalu mulia.BErat tanggung jawab tu,bukan kat dunia je kat akhirat pun tanggung sama.Hehehehe..Ye lepas kahwin mesti mahu kerja sebab nak shopping banyak2 sampai pengsan =p