Sentuhlah saya

16 November 2010

Sometimes He wish that...

Salam,

Kau baca tajuk macam pelik2 je kan?
huhuhuhu..
mahu berkata2 tentang bakal suami sebentar.

Sepanjang 6 tahun aku 'menggatal' dengan dia baru kelmarin dia sebut ayat macam ni kat aku

En.Tunang:Maintenance Pompuan ni mahal...hush..hahaha

Okey kenapa dia cakap mcm tu,welawei..bahasa kami memang kesat tapi kalau tengah manja2 tak kan post tunjuk kasi tau kat korang kan?

i malu noks..

Secara perdananya kami sangat open minded,

aku mengadu dengan dia,aku sakit perut simptom2 mahu period sudah ada,lepas tu dia tanya duit yang dia bagi aku ada lagi tak.Aku pon senaraikanlah perbelanjaan aku,aku mintak dia duit lagi untuk beli pad *keji nak beli pad pon mintak Tunang,ada aku kisah dah dia tanya aku jawab betul?

perbualan lagi senanglah aku ingat,

En.Tunang:Berapa harga pad tuh? 3 ringgit cukup?

Aku:bang,3 ringgit sabut kelapa pun tak dapat tau.

En.Tunang:Kau pakai pad apa yang?

Aku:Whisper je,packing kecik 6 ringgit lebih,

En.Tunang:Berapa isi?

Aku:8 keping untuk 2 hari..

En.Tunang:mahal gila,baik kau pakai DRYPERS je yang..



Hah tu yang keluar ayat maintenance aku tinggi tuh,bongok okey.NAk suruh aku pakai Drypers.Nak bagi punggung i nampak tonggek sangat ke?muahaha...



Tajuk adakah kena mengena dengan entry?haha..yes,kadang2 dia berharap sangat yang aku ni mengurangkan pembaziran dan berjimat ketika berduit.Tapi aku ni gatal tapak kaki,asal ada duit je,aku dah merangka perjalanan mana mall aku nak jelajah.Tak dapat beli apa2 pun tak pe janji dapat berjalan dan makan2.



Shopping?siapa tak suka shopping betul?Including me,aku sangat2 gila time shopping,ada sesiapa berani mahu belanja.TAk payah sila simpan duit.Hahaha..



Kalau dia tengok kerenah aku bershopping mesti dia geleng kepala sambil tersenyum.

KAdang2 dia pelik,sebab aku lebih sukakan handbag,seluar,kasut,sunglass dan lain2 berbanding gajet elektronik..



Sebab aku memang tak berapa minat benda gajet2 ni..kau tukarlah hp ke,laptop ke,camera ke..hahaha ada aku heran.KAu sebut model apa je yang terbaru.Aku tak tau..paling aku kenal Blackberry,hahaha betul tak ejaan dengan N70 sebab aku masih lagi pakai hp model lapuk nih.



Owh..hr tu..tb2 dia offer aku iPhone..hok..mahal..aku belum jadi org yang terlalau berkarier.Tak pe tak berapa penting lagi.sbb aku masih ada 'mini' lappy,itu pun aku dah cukup bersyukur..sebabbbbb bukan duit aku..hahaha *keji



Banyak kali hokey dia offer aku tkar hp..last2 malas aku nak cakap banyak..



Aku:abang kalau nak tukar baru,sila tukar tapi untuk abang je lah.Hp abang tu sila bagi sayang.Syg tak perlukan hp br buat masa ni.Kalau mahu belikan sesuatu sila belikan sayang...erk..tak tau nak mintak apa.



En.Tunang:hahaha..sampai tak tau nak mintak apa,bermaksud semua dah cukuplah ni ye..


Aku:tak jugak,cuma buat masa ni tak listkan lagi =p


En.Tunang:aku dah agak..hahaha


Duit aku?adalah disekat.

Kalau tak disekat pun memang dah habis licin,jadi kasi licin duit dia plak haha *kejissss
Dia sangat bagus sebagai perancanmg ekonomi.Sekarang dia sangat berhati2 dengan perbelanjaan aku.Tak adalah dia nak sekat gila2,cuma dia kawal.Dalam erti kata yang lain aku masih boleh membeli dalam 'kuantiti yang sedikit'..hahahaha..

Kesimpulan dan pengajarn untuk hari ini,sila berjimat cermat dan jangan membazri..buruk padahnya nanti =)..

*Selamat Hari Raya Aidiladha,maaf zahir dan batin.

No comments: