Sentuhlah saya

22 October 2010

5k

Salam,
Selamat pagi..

aku tak nak cerita pasal tesis yang tak siap,
Tak nak cerita pasal tengah bekerja keras mencari duit..
Buat 3 kerja dalam 1 masa..
MATI!!!!!


Aku tengah berfikiran...
*cop aku nak cerita pasal andaman+pelamin..

Aku dah survey2 beberapa andaman,
pelamin serius memang cantik gilerrrr..sampai aku pon gila!!!!!!!!tengok pakej dan harga.
Kau bayangkan pelamin idaman aku berjumlah 30k..mamposss...i tak mampu noks..tak mampu..

Sebelum ni aku nak buat seperti fairytales punya cara,basic sahaja 8k..*sangap..
total fairytales wedding yang biasa2 sahaja adalah 15k..
jadi tak boleh berangan lebih..sebab tak mampu.
Bajet dalam tangan setakat ini adalah 3.5k...takot2 menjadi 5k
Mana mau cari duit..duit..duit..di mana kau duit..

Adakah 5k terlalu mahal..ye..mahal..
bagi akulah..
kalau orang2 yang banyak duit mesti dia kata..
'okeylah tu,tu pun sikit'

Kepala banarlah...lepas kahwin mahu pakai duit banyak ler...
Jadi kalau tak mampu kita kena sedar diri yang kita tak mampu..
think..think..think..
Berfikir secara waras..sebentar..
hahaha..

Jadi sekarang ni tengah ada banyak pilihan tapi masa dah tak banyak sebenarnya..
mahu atau tidak aku mesti segera booking Andaman.
Setakat ni dalam kepala mahu ambil sahaja pak andam yang solek aku masa tunang hari tu.
Tapi mama kata untuk majlis bersanding dia mahu orang lain..baiklah..
kalau under bajet aku boleh amik asing2..
tapi kalau bajet sudah lebih..mama sila bagi duit dekat saya...hollaalaa..

mahu menyimpang..tiba2 terfikir pasal kereta baru..ngehehe sila simpan impian..masih tak mampu..
hari tu ada jugak bual2 pasal nih dengan En.Tunang..
tapi aku lagi prefer pakai Kancil Tua aku tuh..
Sebab aku sudah ada kereta idaman..
mahu simpan duit..sekali aku ban duit..terus dapat apa yang aku nak..
amacam..tapi itulah spesies aku..malas nak tukar2 kereta.
Ada juga yang mengoffer..tak pelah terima kasih daun keladi..
selagi kancil i gagah di jalanan,insyaallah..kalau ada rezeki lebih...huhuhuhu..'Pakcik garis 3' sila tunggu kedatangan saya ke kedai anda tak pun 'pakcik jepun'..hahaha

Banyak perancangan dalam kepala tapi mahu settle satu2 dulu..tb2 dapat semangat baru hehe..
aku mesti fikir ke hadapan..
Tak boleh menunggu kerja2 yang belum tentu ada kekosongan untuk aku..
yes..optimis dan yakin aku boleh buat...huhuhuhu...bergerak secara perlahan yang penting terlaksana.

Owh..pasal 5k..mana nak cari 5k hari ni ek?
ada sapa2 nak derma?
pasti tidak..fikir..fikir..fikir..erk..oklah aku nak berfikir dulu sambung nanti.

No comments: