Sentuhlah saya

08 September 2011

Selamat Hari Raya...dah BErhabuk hahaha

Assalammualaikum w.b.t.
Selamat pagi dunia..huahuahua..

eh macam lama je tak update..semenjak bila kemalasan..hohohoho *udah memang dasar pemalas.

Aku nak ucapkan Selamat Hari Raya kepada semua insan-insan yang singgah ke belog aku.Maaf lah ye,semenjak pregnant ni aku ada malas sikit nak menulis.Mabuk katanya.

GAmbar raya pun tak banyak aku ambil,sebabnya den beraya sebulan tahun ni.Puasa penuh katanya kau.*riak.Astaghfirullahalazim.

Aku malas nak update gambar aku dan En.suami yang sudah kembang seperiuk ni.Hohoho.Semenjak Raya pertama kerja aku adalah makan,makan dan makan.Lain tak da.@ jam sekali mesti mentekedarah.Ops..baby yang lapar.Jadi sebagai ibu yang bertanggungjawab aku kena makan agar bayi aku tak kelaparan.*hahaha..motip sungguh.

En.suami paksa-paksa aku makan,sebabnya masa puasa hari tu berat badan aku turun 2kg.alahai 2kg je kan,tapi nurse yang chek aku memang tak puas hati sebab takut perkembangan baby terbantut.Fine.Aku terus gi scan sebab risau,alhamdulillah si kecil aktif siap berguling-guling lagi kat dalam perut aku.

Doktor kata selagi aku tak muntah dan tak pitam terpulang pada aku untuk puasa atau tak.Alhamdulillah aku masih mampu meneruskan jihad untuk berpuasa.Walaupun orang kata ibu hamil tak wajib untuk berpuasa.Sebelum puasa lagi aku dah cakap dengan si kecil,
'Baby,mummy nak puasa penuh tahun ni tau sayang.Kalau Baby tak tahan bagitau mummy.Kalau baby tahan,kita sama-sama puasa ye'.

Bunyi macam aku ni entah apa-apa kan.Hohoho.Tapi dugaan memang hebat,dengan mabuknya dengan pukul 12.30 aku dah rasa kelaparan yang melampau sampaikan aku cakap dengan En.suami nak gi Mc'd drive thru.Tapi Alhamdulillah,aku bantai membuta sampai kol 3,bangun-bangun terus oslat zohor dan tolong MIL masak.Ok je...

En.suami kata,kadang-kadang psikologi turut memainkan peranan,niat kat hati pun diambil kira juga.Tapi bergantung pada tubuh individu,memang aa orang yang tak mampu untuk berpuasa langsung.

Raya kali ni kami sambut ala kadar je,sebab nak berjimat cermat.Tapi tak adalah ala kadar sangat.hahaha.Aku menggila beli kuih untuk 5 rumah.Rumah MIL,mama,kedua2 nenek dan Busu (adik FIL).Mil membebel sebab takut duit kitaorang habis.Alhamdulillah,rezeki sentiasa ada,sebab kami suami isteri yakin,memberi pada orang tua lebih berkat.Cuba untuk belajar2 menunaikan tanggungjawab :)

Duit raya pun kami tukar banyak,sebab takut-takutkan jalan2 terserempak dengan sedara-mara ke apa.Eh,warga emas dan kanak-kanak sahaja yang wajib diberikan duit raya,yang lain tak da makna ok.Hahahaha.

Aku pulak naik risau sebab nafsu makan membuak-buak.Eh,aku tak makan benda yang merepek-repek sebab tekak tak leh terima,contoh junk food atau asam-asam.Tipulah kalau tak makan,kadang2 tengok anak buah makan macam sedap,tapi aku makan sikit je lah.Asam jeruk bagai tak leh telan,tu kalau yang beli kat kedai,kalau aku teringin MIL akan buatkan jeruk mempelam.Sebab dia kata yang kat kedai ada bahan pengawet.Eh tu pun aku makan tak banyak selebihnya orang lain yang makan.


Aku ada banyak benda nak bercerita,tapi aku buat next entry je lah ye.Apa2 pun selamat hari raya.

No comments: