Sentuhlah saya

23 September 2011

Keadaan si kecil

Assalammualaikum w.b.t

selamat pagi.

Hari ni baru ada semangat sikit.semangat nak taip entry baru.muahahaha.
aku tengah bengang ni nak upload gambar tak boleh.nak on laptop kat rumah alahai bercinta,aku lagi rela layan psp muahahaha.

Entah,kebelakangan ni aku rajin plak layan game psp.En.suami dah janji sebelum aku bersalin dia nak install game baru dan beli bateri baru untuk psp tu.Dia kata supaya aku tak bosan masa dalam pantang nanti.muahahaha.

Moh cerita pasal progress baby pula,la ni adalah minggu ke-19 kalau aku tak salah kiralah.maksudnya minggu depan sudah 5 bulan.muahahaha.cepat masa berlalu.

Awal bulan hari tu ada scan,tumbesaran baby normal dan alhamdulillah ok.semalam kan aku ada cerita aku pergi urut dengan mak bidan pasal baby terselit.setakat ni rasanya alhamdulillah,dia baik2 aja kat dalam perut ni.Cuma lebih kerap rasa dia berdenyut.

Aku tak nampak jantina baby lagi.Sebab scan pun yang biasa je,En.suami nak suruh scan 3D.Tapi rasa macam tak excited plak.hahaha.Tapi kata En.suami bukan apa scan 3D nak tengok camana keadaan dia kat dalam,ok ke tak.ada yang tak kena ke.Fine...baby babah awak yang terlebih excited ni.

Dalam kalangan ahli keluarga pula,diaorang dah main teka-teka.kakak ipar dan mama aku kata macam baby girl.MIL dengan mak bidan kata macam baby boy.hahahaha.apa-apa pun tak kisah janji anak mummy sihat dan sempurna dah syukur alhamdulillah.

Naluri aku?muahahaha..rahsia..lalala~ *rasa nak lempang x? :p

bersalin kat mana?
aku pilih hospital kerajaan.
aku pekakkan telinga bila dengar orang kata,staff kat government tak bagus,kasar,jahitan bersalin tak kemas,diaorang bagi doktor pelatih.

Aku berserah kepada Allah.Aku harap Allah mudahkan segala urusan untuk aku.
Sebelum tu aku nak kena mintak ampun dengan En.suami,orang tua aku dan PIL.

Aku dah berkira-kira.
Ye,segalanya adalah pasal duit.Memanglah orang kata tak mahal pun kat swasta baru 2k++
memang bukan duit aku yang keluar.Tapi aku fikir jangka masa panjang.Sebelum bersalin nak beli barang baby dan barang mummy,nak buat kenduri doa selamat,selepas bersalin nak buat aqiqah.Secara logik akal,aqiqah tu bila2 boleh buat.Tapi kalau dah simpan duit awal2 lagi senangkan?

Aku cuba menjadi isteri yang tak nak membebankan suami,kecuali kalau dia memang paksa aku bersalin di swasta.la ni aku dah cakap baik2 dengan dia,'kat mana pun saya bersalin,saya cuma nak awak ada temankan saya,kat mana pun saya bersalin tolong ampunkan segala salah silap saya'.


Tapi hal yang tak leh blah MIL aku lah hahaha..ada ke patut dia tanya aku..

MIL:kau bersihkan bulu ketiak kau cukur atau kau cabut.

Mula-mula dengar soalan dia aku rasa macam.ai...tu pon nak kena beritahu ke.Tapi memandangkan MIL aku ni kepala dia sebarang aku jawab jujur..lalala~

Aku:cabutlah mak,baru puas hati.

MIL:hah,kalau macam tu masa kau jahit bersalin nanti mesti kau tahan.

Aku macam terpinga-pinga apa kaitan cabut bulu ketiak dengan jahit bersalin.

Dia kata cabut bulu ketiak tu sakit sampai seriau nak cabut,jahit bersalin pun sakit jugak sampai tak nak bersalin lagi dah.Aku senyum je,walau bunyi macam tak lojik akal,aku cakap dengan dia doakanlah semoga aku kuat dan tak meraung.

Eh...kau nak cakap apa pun aku cuma share tips je.Cabut tu lagi bersihlah pada aku.lain orang lain keselesaannya.Lagipun aku suka cabut bulu ketiak En.suami,sampai licin ok.aku semak tengok bulu-bulu ni.Reaksi dia.Muahahahaha,menjerit-jerit sambil mengalir air mata sebab perit.yelah tak pernah kena paksa kan.Jangan salah faham,aku sayang dia,sebab tu aku nak dia bersih sentiasa.

Eh melalut,aku nak cerita pasal baby je sbnrnya.Pasal spa kat rumah nanti aku update ye.

Erm,aku belum mula minum susu balik dan sarang burung yang dah dibeli pun aku tak makan lagi.En.suami dah perli-perli.Muahahaha.Rasanya aku tunggu berhidang kat depan muka baru aku minum kot.

Progress aku pulak...seharusnya dah membulat,muka dah semangkuk...hahaha.kaki dah mula kebas-kebas.hari tu masa En.suami tolong picitkan kaki,dia kata kaki aku dah nampak tembam,kalau tak macam kaki yang tinggal rangka je.cis,sempat mengutuk ok,mentang2 kaki dia booolat.

Eh..ok lah..aku dah malas nak menaip,malas nak buat kerja,malas dan malas,tapi aku nak main game sat.lalalala~

No comments: