Sentuhlah saya

09 September 2011

Tak bersyukur

Assalammualaikum w.b.t
Selamat pagi semua.

Huhuhuhu.Sebenarnya aku nak luahkan perasaan..adeh*sayu tiba2

Beberapa hari lepas aku ada salah faham sikit dengan En.suami.Fine salah aku mungkin,eh salah dia jugak.Hahahaha.

Dia mintak tolong aku selesaikan beberapa hal mengenai KWSP dan Perkeso.
Aku dah buatkan semua,cuma tinggal tang Perkeso sebab borang pembayaran belum sampai atau memang tak sampai.Hari2 aku cek kat post box tak da pun.

Entah kenapa,mood masing2 swing2..
Aku terus ke opis naik kereta sendiri,En.suami sangat marah sebab aku pergi sendiri.
Aku pergi sendiri sebab hati aku tengah betul2 panas.Aku tak nak mengeruhkan keadaan.Maksud aku,kalau aku terus berhadapan mungkin kitaorang akan berbalah cakap dengan lebih teruk.

Fine,aku isteri derhaka aku tahu,salah aku.Tapi hati aku keras sangat.Allah tak suka orang yang sangat keras hati.

Aku memandu tanpa arah tujuan,tak tahu nak ke mana,nak buat apa.LOSt.En.suami call aku tak nak angkat.aku sanggup matikan hp.Serius shit..aku tak pernah rasa sedih sangat,mungkin dia pun tengah bengang dan tak sepatutnya keluarkan ayat2 yang sangat menyakitkan hati.

Aku drive dan sembunyi kat belakang deret2 bangunan opis aku,satu2nya kawasan yang aku rasa EN.suami tak kan cari aku.

Aku tak angkat col dan hanya berbalas sms dengan dia,mula2 ayat kami memang kasar dan penghujungnya aku terima sms dari dia

"Abang mintak maaf"

Dia pujuk aku balik rumah,tapi hati aku masih tak tenang,masih marah.
Dia tanya aku kat mana,dia risau.
Aku masih lagi keras.Ya allah,berdosanya aku pada suami sendiri.

Lama aku duduk berdiam,sambil2 menangis sambil baca majalah.Hahahaha.
Yolah kereta kecik i tu dah macam stor bergerak,semua ada dalam tu.Hahahaha.
Bila hati dah sejuk,aku pastikan mata tak bengkak baru aku balik rumah.

Niat masih tak suci,aku nak mandi dan solat lepas tu aku nak keluar balik.
Tenangkan fikiran.Eh tak sempat aku kunci pagar,En.suami dah sampai.
Dia terus peluk aku dan pujuk.

Dia kata memang salah dia,sebab benda dah siap tapi dia masih mengharapkan aku buat semuanya.Dan salah aku sebab tak tahu yang dia tengah kusut dan sebagainya.
Eh,tapi salah dia jugalah sebab tak nak bercerita dengan aku.Mungkin sebab aku pregnant dan dia takut kesihatan aku terjejas.

Aku tak mintak ampun lagi atas kesalahan hati aku yang sangat keras.
Dosa sebab derhaka dan sebagainya.Macam mana tuhan nak ampunkan aku kalau suami aku belum ampunkan.

Dia tak buka mulut lagi pasal pergaduhan kami,cuma dia lebih kerap memeluk aku dari berkata2.Just nice,aku tahu dia dah maafkan aku.

Suami aku kan,kawan sekatil,kawan setuala..hahaha.
Setiap detik hati dia aku dapat rasa.

Bila aku kenang balik,aku seumpama manusia yang tak bersyukur.Kenapa hati aku keras sangat sedangkan suami aku sanggup merendahkan ego dan melembutkan hati sendiri hanya kerana isteri.Tapi aku masih keras dan sangat bertahan dengan kekerasan tu.

Apa lagi yang aku nak?
Setiap keadaan aku dia ada,setiap kesakitan aku dia yang tolong redakan.
Jadi kenapa aku bersikap terlalu kejam.

Fine,baby pun sama marahkan aku.
Sebab aku marah babah dia.Dia mengeras sepanjang aku bergaduh dengan babah dia,sakit perut aku.

'Sorry sayang,mummy tak sengaja.Awak jangan ikut sifat mummy.Semoga Allah lindungi awak dari keburukan mummy'

Kadang2 aku terfikir,mampu ke aku hidup tanpa suami aku?

KErana hal yang tak seberapa besar pun aku boleh merajuk sampai macam tu sekali.Fine,tulah keburukan aku yang tak tahu nak bersyukur.Berazam aku kena jadi yang terbaik.Isteri yang baik tak akan menderhaka kepada suami.

*aku nak kena mintak ampun sampai hati dia tak ada kesan marah langsung pada aku.Berusaha!

No comments: