Sentuhlah saya

18 May 2011

Bukan malas tapi tak sihat

Assalammualaikum w.b.t
selamat pagi dunia...

Hohoho..aku kepenatan..semalam berjimba di Melaka..
x da lah clubbing bagai sebab aku bawak parents aku kan..hahahaha
Pergi ziarah sedara mara.
Kata pengantin baru.
Owh..aku mengamalkan tradisi ini ye kawan2..hahaha..macam ortodoks pun ada gak :p
Tapi kata ayah aku,penting untuk kitaorang kenal sedara.

Aku macam dah lama tak update kan,bukan malas tapi aku taksihat.ni pun hingus meleleh je.
Semalam kena hujan,tapi bila nampak seafood terus sihat..nak pergi kerja demam balik.hahaha :p

Semalam masa tunggu ayah dengan mama bersiap,boleh pulak aku rasa macam mabuk dan loya.aku rasa sebab aku tak sihat dan cuaca panas sangat.

Lepas tu aku mengadu dengan mama,kebetulan mak long ada.Diaorang siap buat muka terkejut then mak long kata. 'biasanya kalau rasa loya dan mabuk tu,dalam proses nak lekat..hahaha'

dia terus gelak...

Erk..serasanya tak kot.eh entah.aku lebih fikir yang aku ni tak sihat.atau pagi tu aku breakfast lambat,bangun tido terus buat kerja rumah,sapu rumah,mop lantai dan basuh baju.Mungkin angin dah masuk perut,lepas tu makan plak roti canai,mungkin sebab gabungan angin dan makanan berminyak ditambah lagi dengan cuaca yang panasa tak hengat.Mungkin sebab tulah aku loya dan mabuk.Sebab simptom tu datang sekejap je lebih kurang sejam.Hahaha..

Cakap terang jelah,aku memang tak suka buat spekulasi awal.Siapa yang tak nak anak.semua pasangan yang berkahwin nak anak,kecuali yang memang merancang.Aku memang takdanya nak merancang.Hahaha.Umpama En.Suami kata.

'Rezeki dari Allah S.W.T,cepat atau lambat semua bersebab'

Alhamdulillah,kami sangat positif.Mula2 aku macam tak bersedia kalau orang asyik tanya... 'dah lekat belum ni?'...hahaha,kejadah.Lepas kahwin seminggu,aku period,lepas 5 hari baru clear..celah mana nak sangkut?Eh tapi kuasa Allah kan kita tak tahu.

Aku tak mengharap, kalau cepat alhamdulillah.Kalau Lambat itu adalah ketentuan.Yang penting aku dah jadi seorang isteri dan aku cukup bersyukur dengan nikmat serta kehidupan baru yang telah Allah kurniakan.Hidup aku lebih tenang dan teratur.Semoga lepas ni aku boleh jadi manusia yang lebih baik lagi.Huhuhu..

Okey..aku nak sambung membuta,jangan bos on call suruh buat kerja.aku nak buat taik mata,sakit kepala + hidung tersumbat +hingus meleleh...hohohoh.

No comments: