Sentuhlah saya

06 June 2011

Perghhh..emo hahaha

Assalammualaikum w.b.t
Selamat pagi dunia..holalalala.. :p

Hari ni emosi aku tak stabil mengenangkan beberapa peristiwa yang lalu..hahaha..kenangan masa lalu adalah seperti melihat dari tingkap kaca yang berdebu, segalanya nampak senyap dan tidak pasti.

Hahahaha..apakah pagi-pagi aku dah bagi kata-kata hikmah untuk semua orang..lalalala~
Dari minggu lepas aku asyik mengimbas masa lalu aku dan suami...
Dan tiba-tiba aku rasa sangat bersyukur sebab tuhan bagi aku pinjam seorang lelaki yang tidak sempurna tapi kuat dari segi semangat dan mentalnya.

Aku rasa sejak kebelakangan ni entry aku ni asyik emo je kan.isk..kalau kau jadi aku pun memang emo memanjang.Tapi En.suami cool..hahaha..rajin melayan aku.

aku kan selalu je meluahkan perasaan pasal sebilangan kawan-kawan En.suami yang memang aku tak hingin nak dekati lagi.hahahaha..*jahat..atas sebab-sebab tertentu.

Erm..mungkin aku pernah terluka dengan segala tohmahan yang dilemparkan...kadang-kadang aku terfikir..bukankah manusia itu pernah berbuat silap?bukankah manusia itu penuh dengan kekurangan.

KAdang-kadang aku rasa seperti mahu membalas segala kata-kata mereka dengan kata-kata yang lebih pedih,kadang-kadang aku rasa seperti mahu memaklumkan kepada dunia yang mereka itu pun apa kurangnya..malah lebih teruk lagi.

Kadang-kadang aku ketawa sendiri tengok manusia yang pada zahirnya mengaku sebagai kawan dunia akhirat...ptuih...hahaha..*eh kalau En.suami baca ni mesti dia bebel-bebel kat aku.

Hati aku dah letih,setiap pandangan mereka aku dah dapat baca..depan penuh dengan sopan belakang penuh dengan nista..apakan daya.MEreka ramai dan aku hanya berdua dengan En.suami.Tapi tuhan tu maha adil..walau banyak kesusahan,walau banyak kata-kata yang menyakitkan tapi En.suami tetap cool dan tenang.

Tipulah kadang-kadang dia terasa juga,cuma hati dia dah kebal...dah tak mampu nak kecil hati dengan kawan-kawan yang semacam itu.

Bagus aku suka,sebab sekarang dia dah pandai pilih kawan yang lebih baik.

Aku pun tak terkecuali,ada je dalam kalangan kawan yang makan kawan..tapi aku cuma abaikan.marah aku bukan lama.KAlau aku betul-betul makan hati...memang aku berjanji dengan diri sendiri yang aku tak kan dekati lagi manusia yang semacam itu.

Kadang-kadang aku ni terlalu melampau sehinggakan meminta kepada tuhan agar membalas segala tohmahan itu kepada mereka.BErdiam kadang-kadang bukan sebab mengalah,tapi lebih baik diam jika ianya akan mengakibatkan permusuhan.

Hidup ni macam-macam kan.Sampai bangun tido tadi aku berfikir lagi.KEnapa manusia tidak pernah puas?kenapa manusia sering kali berhasad dengki sedangkan tiada apa yang boleh didengkikan?

Huahuahua..berkat kesabaran atas segala perangai manusia tu..hahaha..alhamdulillah..Allah bagi lebih dan lebih lagi pada aku dan suami.Mula-mula memanglah sakit sebab adanya manusia-manusia lain yang termakan dengan kata-kata mereka.TApi kalau sudah berakal mesti dapat menilai.

Tujuan aku kali ni bermotif ye buat entry tak best ni.Aku tengah emo..sebab aku sakit hati..tapi aku dalam proses belajar bersabar di bulan REJAB.Sebab aku nak jadi orang yang lebih baik walaupun mulut ni kadang-kadang tak boleh berhenti dari sebut benda yang merepek..erk..maksud aku mencarut..

gambar di bawah adalah bukti cinta aku pada suami sebab merelakan aksi lucah ini..hahahaha

NAnti rajin aku upload lagi gambar sanding sebelum tu aku berhutang gambar malam berinai...hahahaha..jumpa lagi nanti kalau aku rajin..bye.

2 comments:

lily lotus said...

seb baik ada ur FB, dah selamat layan ur weds pics..cantik sangat :)

syazana said...

lily lotus:
Hahahaha....x pe.Terima kasih :)