Sentuhlah saya

08 June 2011

Allah S.W.T(^_^)

Assalammualaikum w.b.t
selamat petang...

(^_^)

Dulu aku selalu merintih..kenapa aku rasa tuhan tidak adil..kenapa aku kena hidup susah dulu..kenapa ada kawan-kawan aku terus hidup senang..kenapa mak bapak dia kaya raya..kenapa mak bapak aku tak..

Dulu aku selalu tanya dekat tuhan..kenapa aku selalu bersedih..kenapa mesti aku lalui banyak perkara yang menyakitkan hati..

Dulu aku selalu tanya pada tuhan...kenapa aku ni bodoh dan tak pandai.kenapa aku tak boleh dapat 5A UPSR,kenapa aku tak boleh dapat 8A PMR,kenapa aku tak dapat 10A SPM...kenapa?

Dulu aku selalu tanya tuhan kenapa aku selalu biadap dengan orang tua aku...kenapa hati aku keras macam batu..kenapa?

Dulu aku selalu tanya tuhan kenapa ayah aku kahwin lagi?kenapa aku ada mak tiri,kenapa mama aku selalu stress dengan ayah aku.kenapa mama aku garang...dan kenapa.....

Dulu aku selalu tanya tuhan kenapa aku ni susah dapat kerja,kenapa kerja tak nak lekat kat aku...kenapa?


Dulu aku selalu tanya tuhan kenapa aku kena berjumpa dengan lelaki yang salah sebelum aku berjumpa dengan SUAMI yang sangat mencintai aku.dan kenapa aku perlu sakit hati sebelum aku bahagia?


Tapi itu dulu..sekarang aku dah tak nak tanya apa-apa lagi.sebab aku sendiri yang tak sedar Tuhan dah bagi aku banyakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk sangat.sampaikan aku buta mata,buta hati...aku abaikan segala tuntutan.

Tuhan itu kan maha adil...kalau dia belum beri sesuatu mungkin bersebab kenapa...kerana rencana dia lebih maha hebat dari apa yang aku inginkan.

Kenapa aku tak bersyukur?kenapa aku tak pernah mengagungkan kasih tuhan pada aku....kenapa aku tak tahu bersykur kerana sering diberikan peluang-peluang yang elok...


Tapi selepas nikah aku lebih bersyukur..hidup aku menjadi lebih baik dan baik....alhamulillah terima kasih tuhan atas segala REZEKI yang telah kau berikan.

No comments: